شاهین پرس

سنجش فشارخون 30 هزار نفر در شهرستان شاهین شهر و میمه

کدخبر: 82525
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ساعت ۸:۰۶ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حسن کمالی، از سنجش فشارخون حدود 30 هزار نفر از مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در طرح ملی بسیج کنترل فشارخون خبرداد و اظهار کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه حدود 124 هزار مرد و زن بالای 30 سال دارد که در این طرح ملی تا 15 تیر نیمی از این جمعیت تحت پوشش سلامت قرار خواهند گرفت.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: سه گروه هدف افراد با بیش از 30 سال سن، زنان باردار و بیماران مزمن کلیوی در طرح ملی فشارخون سنجش می شوند.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری همه دستگاه ها و ادارات در این طرح ملی، خاطرنشان کرد: ماموران در طرح ملی کنترل فشارخون این شهرستان از 27 اردیبهشت تا 28 خرداد، حدود 30 هزار نفر از افراد بالای 30 سال را سنجش کردند.

کمالی، یادآوری کرد که علاوه بر برپایی 92 ایستگاه در صنایع و کارخانجات شهرستان، 16 پایگاه ثابت در بیمارستان ها، کلینیگ ها و مراکز سلامت شهرهای شاهین شهر، گز، گرگاب، میمه، لایبید و وزوان و 31 خانه بهداشت و پایگاه های سلامت در مناطق روستایی، برای اجرای این طرح برپا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پایگاه های سیار نیز در مناطق شلوغ و پرتردد شهرها از قبیل فروشگاه های زنجیره ای و خیابان های مرکزی، آماده سنجش فشارخون شهروندان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه ،به موفقیت کارکنان این شبکه در اجرای این طرح هم اشاره کرد و گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه رتبه سوم بیش ترین پوشش را در بین شهرستان های استان اصفهان کسب کرده است.

وی اظهار کرد: شهرستان های اصفهان و لنجان موفق شدند، بیش تر از شهرستان شاهین شهر و میمه افراد بالای 30 سال را در سنجش فشارخون، تحت پوشش قرار دهند.

بر این اساس، نزدیک به دو هزار ایستگاه و مرکز بهداشت در این استان در قالب طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، آماده اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال هستند. همچنین اگر افرادی امکان مراجعه به مراکز بهداشت را ندارند می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir و در بخش خود اظهاری بسیج ملی کنترل فشارخون، اطلاعات مربوط به اندازه فشارخون خود را ثبت کنند.

بسیج ملی کنترل فشارخون با هدف شناسایی افراد مبتلا به فشارخون و درمان به هنگام آنها از روز جمعه ۲۷ اردیبهشت در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۵ تیر ادامه دارد؛ مرحله نخست این طرح تا ۱۶ خرداد اجرا و گام دوم آن از ۱۷ خرداد برای غربالگری فشارخون آغاز شده است.

انتهای پیام/