شاهین پرس

چالش چهل ساله آمریکا با اراده ملت ایران / ناقوس مرگ آمریکا نواخته شد

کدخبر: 81727
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ در ساعت ۵:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ سعید جلیلی، شامگاه سه‌شنبه در اجتماع بزرگ مردم شاهین‌شهر در مسجد جامع این شهر، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خطبه مشهور فدکیه که سندهای معتبر از صدیقه کبری‌(س) در مسجد مدینه روایت‌ کرده اند را رمز قیامی تاریخی ‌دانست ‌که محدود به زمان یا مکان خاصی نیست بلکه مختص همه نسل ها و پایه‌گذار حکومت ‌جهانی ‌است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با تاکید بر اینکه دهه فجر فاطمی تنها یک تعبیر ادبی نیست، اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی لبیک حقیقی به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) است، که با هدف اصلی آگاهی دادن به مردم برای تمسک به قرآن و اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) بوجود آمد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در انقلاب ۵۷ با انتخاب مسیر صحیح و تشخیص راه درست، حیات جدیدی را برای خود انتخاب کردند، تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر دنیای کفر و استکبار، فرصت بسیار مغتنمی است که خود را ارزیابی کنیم حتی از دیدگاه دشمنان، که قبلاً کجا بودیم و امروز در چه جایگاهی قرار گرفته ایم.

* اراده ملت ایران کشورهای جهان را حیرت زده کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با برشمردن برخی از دشمنی های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی-صهیونیستی در ۴۰ سال گذشته از هیچ تلاشی برای نابودی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نبوده‌اند بطوریکه به‌صراحت ملت ایران تروریست خطاب می‌کنند در حالی سردمداران آمریکا و اسرائیل خود بزرگ‌ترین پروش دهندگان و حامیان تروریست در کل منطقه و جهان هستند.

وی اهمیت و تأثیری گذاری انقلاب اسلامی در برهم زدن تمامی معادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی نظامی را از جمله دلایل دشمنی قدرت های استکباری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز حدود 200 کشور جهان که تحت سیطره قدرت های استکباری قرار دارند از اراده و پایمردی ملت ایران حیرت زده هستند.

جلیلی، با مرور تاریخ و شکست قدرت‌های استکباری از جنگ با ملت ایران در پیروزی انقلاب سال ۵۷، دوران هشت سال دفاع مقدس، غائله ها و فتنه گری های سال های اخیر اظهار کرد: نتیجه همه جنگ‌ها و حمایت‌های مالی کشورهای غربی از جمله آمریکا و متعهدان منطقه خود علیه ایران، نتیجه‌ای جز شکست و سرافکندگی برای آن‌ها به ارمغان نداشته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به عراق را یکی از مصادیق شکست توطئه های استکبار بیان کرد و افزود: حضور نظامی آمریکا در کشورهای سوریه و عراق با هزینه هفت هزار میلیون دلاری، امروز هیچ دستاوردی جز خروج مفتضحانه نظامیان آمریکایی از سوریه و سفر شبانه و مخفیانه و بدون استقبال و بدرقه رئیس جمهور آمریکا در پی نداشت اما در مقابل حتی خیابان ها و مراکز کشور عراق به نام امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) نامگذاری شده است.

* آمریکا در چهل سال گذشته از هیچ تلاشی بر علیه جمهوری اسلامی ایران مضایقه نکرده اما به نتیجه هم نرسیده است

وی با بیان اینکه گزینه نظامی، اولین گزینه آمریکا علیه جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، ۱۷ هزار شهید ترور که از رئیس قوه قضائیه و وزیر و وکیل تا مردم کوچه و بازار حاصل حمایت‌های بی‌دریغ دولت های آمریکا از تروریست‌های پرورش‌یافته او بود که هم‌اکنون پناهگاه آنها است.

جلیلی، ادامه داد: امروز می بینیم که معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با خاخام‌های صهیونیستی به‌ صراحت اعلام می کند که از هر گونه تلاشی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران مضایقه نکرده‌ایم و انجام دادیم اما موفق نشده ایم.

وی دلیل اصلی شکست توطئه های چهل ساله استکبار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را لبیک ملت ایران به خطبه‌های پرمحتوای حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد مدینه دانست و بیان کرد: ملت ما در عرصه نظامی تمامی معادلات آمریکایی‌ها را به هم زده و حماسه های بزرگی را رقم زده که باید این محاسبات در عرصه سیاست و صنعت و اقتصاد و دیگر حوزه ها نیز تکرار شود تا به بالندگی قدرت و عظمت دست پیدا کند.

* ناقوس مرگ آمریکا به صدا در آمده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جنگ اقتصادی دولت ترامپ را از سر ضعف و درماندگی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران توصیف و با بیان اینکه تحریم‌های ترامپ علیه ملت ایران ناقوس مرگ آمریکا را به صدا درآورده است، تاکید کرد: ملت ایران هرچه بیشتر بر اصول انقلابی خود پافشاری و در برابر فشارهای اقتصادی و روانی آمریکا مقاومت کند، قدرتمندتر می‌شود و به بالندگی می رسد.

وی با مقایسه حماسه آفرینی جوانان در هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینی جوانان دانشمند امروز تصریح کرد: به گفته دولتمردان غرب در منطقه مملو از ناامنی، امروز کشور ایران کانون قدرت و امنیت و توجه است و با وجود فشار و تحریم ها در همه عرصه های علمی و فناوری و… رتبه های جهانی کسب می کند.

جلیلی، با بیان اینکه کسانی که روزی سیم خاردار را تحریم می کردند امروز التماس می کنند که برد موشک هایمان را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: امروز جوانان دانشمند نماز شب خوان کشورمان با اراده قوی در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی می کنند و نتیجه تلاش آنها دستیبابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای است.

* راه اندازی بیش از 240 شبکه ماهواره ای برای پوشاندن پیشرفت ها و موفقیت های انقلاب اسلامی و ایجاد ناامیدی

وی ایستادگی و مقاومت ملتها در برابر دشمنان را به میزان ایمان و ارده آن ملتها مرتبط دانست و تاکید کرد: آمریکا روزی برای تغییر رژیم، روزی دیگر به دنبال تغییر رفتار و مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران بود پس از شکست در همه پروژه ها به دنبال ناکارآمد جلوه دادن با ایجاد ناامیدی و پوشاندن دستاوردها، پیشرفت ها و موفقیت های انقلاب اسلامی است و به همین متظور بیش از 240 شبکه ماهواره ای ایجاد کرده تا محاسبات ملت ایران را که برگزفته از ارزش های اسلامی و انقلابی است را تغییر دهد و در برابر فشارهای اقتصادی از شعارهای انقلاب دست بردارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با تاکید بر اینکه نباید به پیشرفت های امروز که بواسطه تفکر انقلابی است قانع باشیم و متوقف شویم، خاطرنشان کرد: گرچه امروز در تقطه مطلوب قرارداریم اما باید تلاش کنیم به نقطه ایده آل در همه زمینه ها که هدف انقلاب بود برسیم چرا که روسای جمهور آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمند، بنابراین در برابر این دولت و هم‌پیمانانش باید بر قدرت خود در زمینه‌های دفاعی و اقتصادی بیافزاییم و ذره‌ای عقب‌نشینی نکنیم.

* اعتراف غرب به پایبندی ایران به تعهدات خود در 13 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی

وی در پاسخ به تحلیل برخی سیاستمداران مبنی بر اینکه باید بهانه را از دست آمریکایی ها بگیریم، اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر نهادهای بین‌المللی ۱۳ بار اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده است اما آمریکا به‌ یک‌باره از برجام خارج می‌شود و دولت‌های اروپایی امضاکننده برجام نیز نه تنها این خروج و بدعهدی آمریکا را محکوم نمی‌کنند، بلکه پس از ۹ ماه با ارائه بسته‌ای گستاخانه می‌گویند، حاضر هستند در برابر فروش نفت به ایران غذا و دارو بدهند.

جلیلی، با تاکید بر اینکه آمریکا به هیچ تعهد خود در قبال ایران پایبند نخواهد بود، هشدار داد؛ دولت آمریکا و هم‌ پیمانان اروپایی‌ به دنبال تحمیل FATF و CFT، کاهش نفوذ منطقه‌ای و دست برداشتن از توان بازدارنده موشکی جمهوری اسلامی ایران هستند همانگونه که «اوباما در اظهاراتی تأمل‌برانگیز گفت که آمریکا ناچار بود در پرونده هسته‌ای با ایران مذاکره کند، چون تحریم‌های اقتصادی درحال فروریختن بود».

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در حالی پشت میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نشسته بودند که با تلاش دانشمندان هسته‌ای، ۱۹ هزار سانتریفیوژ در حال فعالیت بود و کشورمان به غنی‌سازی ۲۰ درصد دست‌یافته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه نباید واقعیت ها و نعمت انقلاب اسلامی و عظمت، اقتدار و پیشرفت ها را نادیده بگیریم خاطرنشان کرد: تهدیدها و تحریم های به گفته دشمنان فلج کننده در چهل سال گذشته باعث فرصت و بالندگی و افزایش قدرت ملت ایران شده است شد و تلاش کنیم از انقلاب اسلامی که میراث امام(ره) و شهدا است حفاظت کنیم و با الگو گرفتن از چهل سال گذشته برای اینده انقلاب با قدرت بیشتر حرکت کنیم و به صاحب اصلی آن حضرت حجت(عج) برسانیم.