۱۲:۰۰ - سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷

سردار باقرزاده خبر داد؛

بازگشت پیکر شهید غلام حق شناس به آغوش وطن پس از ۳۶ سال/ کشف دو نامه ویژه و ارزشمند به همراه پیکر شهید

سردار باقرزاده از تفحص پیکر شهید غلام حق شناس به همراه دو نامه ویژه که نشان دهنده عمق اعتقاد مکتبی و روحیه ایثار و شهادت در خانواده شهید است خبر داد و گفت: تبادل پیکر شهدا تشریفات مخصوصی دارد اما با هماهنگی کشور عراق پیکر شهید غلام حق شناس خارج از نوبت از طریق مرز به ایران منتقل شده که فردا پس از ۳۶ سال دوری با پرواز اصفهان به آغوش وطن باز می گردد.

به گزارش شاهین پرس؛ سردار محمد باقرزاده، مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم اعلام پیدا شدن پیکر مطهر شهید غلام حق شناس فرزند رجب و اهل گرگاب، در منزل مادر شهید در شاهین شهر، با اشاره به خاطره ای از امام امت(ره)، اظهار کرد: روزی مردم برای ملاقات امام خمینی(ره) در جماران جمع شده بودند و شعار می دادند، امام(ره) در حضور برخی از مسئولان از جمله آقای رفیقدوست فرمودند که این انقلاب کار خدا بود که توسط مردم انجام شد و کاری که خدا بکند زوال ندارد، ما امروز می بینیم که آن قاعده فلسفی که «عامل محدثه هر چیزی عامل مبقیه آن است»، درباره انقلاب اسلامی عملی شده است.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، انقلاب همچنان با طراوت و تازه و با نشاط است، افزود: در تفحص برخی از شهدا می بینیم که استخوان هایی از شهدا وجود دارد و معمولاً همراه آنان تمثال مبارک حضرت امام(ره)، پول کشور، علائم نظامی و نامه هایی هست، حتی موردی داشتیم که شهید دانشجوی فیزیک بودند و یک فرمول فیزیک بر روی کاغذ در جیب شهید بود که شهید از روی آن توسط پدرش شناسایی شد.

وی ادامه داد: امروز از دو نامه ای رونمایی خواهیم کرد که در جیب شهید تازه تفحص شده بود و گویا از سوی مادر به شهید نوشته شده است و پیدا شدن پیکر مطهر شهید را به مادر گرامیش نوید می دهیم. در کنار این دو نامه چند عدد کارت مشخصات هم پیدا کرده ایم که نام شهید و سال تولدش در 1344 مشخص است. همچنین کارت گروه خونی از وزارت بهداری سازمان منطقه ای استان اصفهان اداره امور آزمایشگا ها و آزمایشگاه مرکزی شاهین شهر آن را صادر کرده است، شماره شناسنامه و گروه خونی و RH خون در این کارت قید شده است.

سردار باقرزاده، تاریخ اعزام شهید در 22 اردیبهشت 1361 در کارت پلاک شهید و عضویت بسیجی ایشان قید شده است و مشخصات منزل شهید در گرگاب به صورت دقیق قابل مشاهده است و پیکر شهید اکنون در تهران است، البته تبادل پیکر شهدا تشریفات مخصوصی دارد که با هماهنگی کشور عراق خارج از نوبت از طریق مرز پیکر را به ایران منتقل کردیم و فردا با پرواز به اصفهان منتقل خواهد شد ان شاء الله در روز پنج شنبه پیکر تشییع خواهد شد، فیلم تفحص و پیدا شدن پیکر شهید هم موجود است و می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.