۱۳:۵۲ - جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷

امام جمعه شاهین شهر:

تحریم نفت ایران در 13 آبان ادعای پوچ ترامپ است/ اگر مدافعان حرم نبودند شکوه راهپیمایی اربعین هم نبود

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به بعد تمدنی زیارت و راهپیمایی عظیم اربعین در نزدیک شدن قلوب مؤمنین به یکدیگر در برابر استکبار جهانی، گفت: ادعای ترامپ مبنی بر تحریم نفت ایران در 13 آبان پوچ است، چرا که هیچ اجماع جهانی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های این هفته نماز جنعه شاهین شهر، با اشاره به سالروز اربعین حسینی در بیستم ماه صفر، زیارت اربعین را یکی از علائم مؤمن دانست و اظهار کرد: اربعین استمرار عاشورا است و اولین زائر اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین جابر ابن عبدالله انصاری است.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه امام حسین(ع) ویژگی های خاصی نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) دارند، ابراز کرد: شیخ جعفر شوشتری در کتاب«خصائص الحسینیه» این خصائص را آورده است، یکی از این ویژگی ها شفا در تربت و برآورده شده حاجات و دعاها در زیر قبه حضرت(ع) است، اربعین هم از ویژگی های خاص اباعبدالله(ع) به شمار می رود.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره محرم و صفر و آثار بزرگ آن در حفظ اسلام، تصریح کرد: به راستی که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما هر سال بیشتر این حقیقت را درک می کنیم.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه می توان از سه زاویه فردی، اجتماعی و فرهنگی و تمدنی به اربعین نگاه کرد، گفت: جنبه اجتماعی و فرهنگی اربعین بسیار مهم است و امسال بین 25 تا 30 میلیون نفر جمعیت از کشورها و ادیان و مذاهب و نژادهای مختلف برای زیارت اباعبدالله(ع) حرکت کرده اند که بی شک بزرگترین اجتماع جهانی به شمار می رود.

وی نگاه کردن به اربعین حسینی(ع) از زاویه تمدن اسلامی را مهمترین بعد قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: جمع شدن مسلمانان تحت نام امام حسین(ع) و زیارت ایشان در کنار یکدیگر و محبت کردن به یکدیگر و گذشتن از مال برای خدمت به زوار، پدیده ای است که نظیر ندارد و قلوب مؤمنین از کشورهای مختلف را با یکدیگر متحد و منسجم می کند و آن ها را به حرکت در می آورد. ‏

حجت الاسلام ملکیان، با اشار به سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی(ره) و شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره این شهید نوجوان بزرگوار فرمودند که رهبر ما همان نوجوان سیزده ساله ای است که نارنجک به کمر خود می بندد و به زیر تانک می رود.

بسیج دانش آموزی از بسیج دانشجویی و اساتید مهمتر است

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر بزرگداشت بیشتر روز نوجوان و اهمیت بیشتر بر روی بسیج دانش آموزی، ابراز کرد: سپاه پاسداران می بایست اهتمام بیشتری در زمینه بسیج دانش آموزی به خرج دهد، چرا که بسیج دانش آموزی از آن جهت که ریشه ای است و بنیه اخلاقی و فکری افراد را می سازد از بسیج دانشجویی و اساتید خیلی مهم تر است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با خون خود امنیت را در عراق و سوریه برقرار کردند و زمینه زیارت امن و سلامت اربعین را فراهم کردند، تصریح کرد: اگر فداکاری مدافعان حرم نبود، امروز هم مانند دوران خلفای عباسی که قبر مطهر امام حسین(ع) را تخریب کردند، قطعاً دشمنان و تکفیری ها می خواستند همه حرم ائمه اطهار(ع) را از بین ببرند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به رسوایی قتل خاشقچی با توجه به فعالیت فعالان فضای مجازی در جامعه بین الملل، اظهار کرد: امروز آمریکایی ها به راحتی هم پول عربستان سعودی را می گیرند و هم از طرف دیگر آن ها را تحقیر و تهدید می کنند و این نشان از تقاص سعودی ها درباره ریختن خون های بیشمار مردم بی گناه یمن دارد و پادشاه و ولیعهد سعودی را در مخمصه انداخته است.

تحریم اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکاست که با اجرای اقتصاد مقاومتی شکست میخورد

امام جمعه شاهین شهر، با اعلام پوچ بودن تهدیدهای رییس جمهور آمریکا مبنی بر همراه کردن جهان با خود برای اعمال تحریم علیه ایران، بیان کرد: ترامپ ادعا کرده که در روز 13 آبان ماه فروش نفت ایران را متوقف خواهد کرد، امام هیچ اجماع جهانی در این خصوص صورت نگرفته است و این ادعای ترامپ تنها سبب انزوای بیشتر آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد، چرا که با توجه به مرغوبیت نفت ایران و صرفه اقتصادی تا امروز چندین کشور نظیر چین و هند و ژاپن اعلام کرده اند که نمی توانند از ایران نفت نخرند.

وی با اشاره به اعلام وزیر نفت عربستان مبنی بر توان نداشتن این کشور برای جبران کسری نفت حاصل از تحریم نفت ایران، اظهار کرد: جامعه جهانی می داند که در صورت تحریم نفت ایران قیمت آن به صورت سرسام آوری افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام ملکیان با قرائت بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع صدهزار نفری بسیجیان در ورزشگاه اقتصادی، تصریح کرد: آمریکا می داند که غیر از تحریم اقتصادی دیگر هیچ راهی برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارد و می دانیم که اقتصاد مقاومتی منجر به شکست سیاست جنگ اقتصادی آمریکا خواهد شد و این بار هم سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.‏

‏ ‏انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.