۱۳:۵۸ - جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷

امام جمعه شاهین شهر مطرح کرد:

تعمیم فساد به ارکان نظام اسلامی بزرگترین تهمت ها است/ راهپیمایی اربعین خنثی کننده نقشه اختلاف افکنی دشمن است

امام جمعه شاهین شهر، بدترین انواع تهمت را تهمت به یک جمع و یا ارکان نظام اسلامی دانست و گفت: فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست و نمی توان یک دستگاه مانند قوه قضاییه را متهم کرد و فساد را به همه مسئولان تعمیم داد، هر چند حتی وجود یک فساد در نظام اسلامی هم قابل پذیرش نیست.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر(ره)، یاسر و سمیه را نخستین شهدای صدر اسلام دانست که زیر شکنجه به شهادت رسیدند و اظهار کرد: عمار(ره) هم هرگز حتی در زیر سخت ترین شکنجه ها زبانش به ناسزا به پیامبر اسلام(ص) باز نشد، تا جایی که وقتی او را در آتش انداختند با دعای پیامبر(ص) در حق او، آتش آسیبی به وی نرسانید و سرد شد.

وی با بیان خدمات عمار(ره) در جنگ صفین و بصیرت افزایی او در میان لشکریان، ابراز کرد: وجود عمار(ره) در میان سپاه امیرالمؤمنین(ع) سبب تضعیف شدید انگیزه و توان سپاه معاویه شده بود، در فتنه 88 هم نظام اسلامی به عمارهایی نیاز داشتند تا روشنگری کنند و مردم را آگاه نمایند و فریاد «این عمار» رهبر انقلاب هم به همین منظور بود.

حجت الاسلام ملکیان، شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) را عاملی در تسریع روند پیروزی انقلاب معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) شهادت فرزندش که از روحانیان انقلابی برجسته در جهان اسلام به شمار می رفت را تحت عنوان الطاف خفیه الهی مطرح کرد.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از پنج نشانه مؤمن است، تصریح کرد: کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند و قائل به حق او باشد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد.

وی راهپیمایی عظیم اربعین را نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی و شهادت طلبی در برابر دشمنان اسلام و مانور فرهنگ عاشورا در برابر چشم جهانیان دانست و بیان کرد: ایجاد وحدت و همدلی در میان شیعیان از جمله دستاوردهای بسیار مهمی است که دشمن از این امر بسیار ناراحت می شود، چرا که استکبار و منافقان تمام تلاش خود را برای اختلاف افکندن در میان مردم ایران و عراق و اقوام مختلف به کار می گیرند و هزینه های گزاف می پردازند، اما جمع شدن مسلمانان در کنار یکدیگر تحت نام اربعین امام حسین(ع) همه رشته های دشمن را پنبه می کند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و توان اقتصادی پایین مردم، خاطرنشان کرد: مردم مسلمانان ایران حاضرند وسایل منزل خود را بفروشند، اما زیارت اربعین امام حسین(ع) را از دست ندهند.

امام جمعه شاهین شهر، وظیفه نخبگان و دانشگاهیان در شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی دشمنان را داشتن دغدغه و عمل کردن برای حل معضلات کشور دانست و گفت: امروز کناره گیری نخبگان از جامعه از امور اشتباهی است که شدت به کشور ضربه وارد می کند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در ابلاغ برنامه برای 50 سال آینده انقلاب و کشور، تصریح کرد: این نشان می دهد که رهبر انقلاب با علمی که نسبت به اوضاع کشور و انقلاب دارند و با اشراف ایشان بر مسائل سیاسی و مناسبات جهانی می فهمیم که علیرغم تبلیغات دشمنان، آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوارکننده است.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به قتل «خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه، این قتل را تنها یک نمونه از جنایات سعودی ها در خاموش کردن حق طلبان و منتقدان خود ارزیابی کرد و ابراز کرد: جنایات عربستان سعودی در یمن و بحرین و نقاط دیگر جهان و حمایت از گروه های تروریستی و اتفاقاتی امثال قتل خاشقچی و روسا شدن دولت سعودی می تواند زمینه را برای نابودی کامل سعودی ها آماده کند.

امام جمعه شاهین شهر، حق الناس را در زمره مواردی دانست که بدون جبران آن از سوی شخص در دنیا از سوی خداوند آمرزیده نمی شود و منوط ‏به ‏رضایت شخصی است که حقش ضایع شده است و اظهار کرد: نظر اسلام درباره سوء ظن این است که انسان نباید نسبت به ‏برادر ‏مؤمن خود سوء ظن داشته باشد و نمی تواند بر اساس گمان و حدس به کسی تهمت بزند، چرا که بر اساس آیات قرآن ‏بعضی از ‏گمان ها مصداق گناه است.‏

وی تهمت را از گناهان بسیار بزرگ معرفی کرد و افزود: بدترین نوع تهمت هم تهمت زدن به یک جمع و خانواده و گروه و بدتر ‏از ‏آن هم تهمت زدن به یک نظام مانند نظام جمهوری اسلامی است، ممکن است مواردی از فساد در نظام وجود داشته باشد، ‏اما این ‏فسادها سیستماتیک نیست و نمی توان آن فسادها را به همه مسئولان و ارکان نظام نسبت داد و نمی توان قوه قضاییه را به صورت کلی فاسد معرفی کرد، البته بالاترین تهمت، ‏تهمت زدن و ‏دروغ بستن به خدا و پیامبر خدا(ص) و جانشینان ایشان است.‏

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.