شاهین پرس

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با شعار «مشارکت همگانی برای تعلیم و تربیت متعالی» در شاهین شهر نواخته شد

کدخبر: 80682
۱ مهر ۱۳۹۷ در ساعت ۸:۳۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محمد اسماعیل زاده پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 97-98 سرمایه های اصلی هر کشوری را سرمایه های انسانی آن جامعه دانست و اظهار کرد: هر جامعه ای برای اعتلا، رشد و پیشرفت خود باید بر روی تفکر و اندیشه انسان های خود سرمایه گذاری کند.

مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به 37 هزار دانش آموز منطقه که امزوز سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، ابراز کرد: سال تحصیلی امسال با شعار «مشارکت همگانی برای تعلیم و تربیت متعالی» آغاز می شود که محور اصلی برای تحقق این شعار خود دانش آموزان هستند.

وی مقدمه توانا شدن را دانا شدن بیان کرد و افزود: بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول به دنبال تربیت دانش آموزانی خداباور، اخلاق مدار، دیندار، قانونمند، اهل تفکر و خردورز، جمع گرا، اهل تعاون و همکاری و همدلی، صبور و تاب اور، دوستدار دیگران، وطن دوست و در عین حال جهانی اندیش باشد. هستیم.

اسماعیل زاده، ادامه داد: مطابق اسناد بین المللی مدرسه تنها جای یادگیری برای دانستن نیست بلکه مدرسه مکانی برای یادگیری، انجام دادن و تمرین با هم زیستن و نحمل یکدیگر است و امروز جامعه ما نیازمند به مدرسه ای با چنین ویژگی های است که دانش آموز بتواند در آن زندگی کردن را بیاموزد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی روز گذشته شهر اهواز، گفت: امروز در غم کسانی به سر می بریم که قربانی ددمنشی کسانی شدند که شایسته انسان نامیدن نیستند یکی از دلایلی که موجب شده شاهد چنین صحنه های دردناکی در کشورمان باشیم آن است که در مدارس ما باهم زیستن و تحمل یکدیگر تمرین نمی شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه شاهین شهر، از همه دانش آموزان، مسئولان، اولیا و خیرین مدرسه ساز خواست برای تحقق شعار سال تحصیلی بیش از گذشته تلاش کرده و آموزش و پرورش را پشتیبانی و حمایت کنند.

*جنگ تحمیلی انقلاب و کشور ما را بیمه کرد/ در طول هشت سال جتگ تحمیلی کشور ما در حال دفاع بود

امام جمعه شاهین شهر، نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: کشور ایران پس از آنکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حاکمیت اسلامی پس از 14 قرن در این کشور استقرار یافت، توطئه ها، قائله ها، ترورها و تحریم های بسیار زیادی را تاکنون پشت سر گذاشته است که مهمترین آنها جنگ تحمیلی با حمایت دولتها و ملیتهای مختلف به سرکردگی صدام بعثی بود.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، افزود: سلاح و تجهیزات جنگی مورد استفاده دشمن و نیروهای به اسارت گرفته شده، حکایت از حضور کشورهای شرقی و غربی در کنار اغاز گر جنگ تحمیلی داشت و در واقع تنها جنگی که در آن از سلاح و تجهیزات جنگی کشورهای شرقی و غربی استفاده می شد و مورد حمایت آنها قرار داشت جنگ تحمبلی بود.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی، کشور ما جنگ نکرد بلکه همواره در حال دفاع بود، خاطرنشان کرد: گرچه دشمن بعثی آغازگر این جنگ بود اما تنها یک برنده داشت چرا که در طول تاریخ این کشور تنها جنگی که در آن علاوه بر اینکه هیچ قراردادی امضاء نشد بلکه حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن نیز داده نشد همین جنگ بود با این حال هشت سال جنگ تحمیلی انقلاب و کشور را بیمه کرد.

امام جمعه شاهین شهر، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد در اهمیت علم بود آن هم در زمانی که اهل علم به تعداد انگشتان یک دست وجود نداشت و این بیانگر اهمیت علم، دانش و آگاهی در دین اسلام دارد همچنین بر اساس آیات قرآن کریم، علم همراه با تهذیب موجب سعادت انسان می شود.

آیین بازگشایی مدارس بصورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان و خیرین مدرسه ساز در دبیرستان خیر ساز دخترانه دکتر انصاری برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد.

انتهای پیام/