شاهین پرس

گروه «الاحوازی» را بیشتر بشناسید/ مدعیان دفاع از خلق عرب، باز هم به روی اعراب آتش گشودند

کدخبر: 80668
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۰۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ صبح امروز در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل برگزاری رژه حمله کردند و تعدادی از هموطنان را مجروح و یا به شهادت رساندند.

هرچند برخی خبرها حکایت از آن دارد که گروهک داعش در حمله امروز نقش داشته و دو عضو این گروه به هلاکت رسیده اند، اما نام بردن از یک گروه تجزیه طلب در حمله امروز نشان می دهد که بار دیگر گروه های تجزیه طلب قومی دست در دست گروه های تکفیری برای تحت تاثیر قرار دادن اقتدار ایران برنامه ریزی کرده اند.

هدف امروز تروریست ها، بی تردید تحت الشعاغ قرار دادن اقتدار و عظمت رژه نیروهای مسلح و رونمایی از مهمترین تجهیزات دفاعی است و هدف دیگر هم تحت تاثیر قرار دادن سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به نیویورک است که بی تردید نقش مهمی در مناسبات بین المللی ایران دارد.

تروریست ها می خواهند اینطور وانمود کنند که ایران با وجود پیشرفت های دفاعی، هنوز در تامین امنیت داخلی خود ناتوان است.

اما گروه الاهوازی که نام خود را معرب می نویسند: “گروه الاحوازیه”، چه گروهی است و چطور ادعای دفاع از خلق خوزستان را پیگیری می کند؟ { ساعتی پس از این حادثه تروریستی سخنگوی گروه تجزیه طلب الاحوازی با انتشار پوستر و در مصاحبه با ایران اینترنشنال مسئولیت حمله را بر عهده گرفت. گفته می شود شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال تحت حمایت مالی عربستان سعودی و انگلیس خبیث است}.

این گروه را بیشتر بشناسیم

نام گروه: حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز (جنبش عربی آزادی بخش اهواز)

 زمان پیدایش گروه: اواسط سال۱۳۷۶

گروهک تروریستی تجزیه طلب «جنبش عربی آزادیبخش اهواز» شاخه نظامی محی الدین آل ناصر که در منطقه خوزستان فعال بوده و با هدف جدایی استان خوزستان از ایران دست به اقدامات مسلحانه تروریستی می زند. این گروه با نام عربی «حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز» نیز شناخته می شوند.

از عمده اقدامات تروریستی این گروهک می توان به بمب گذاری بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، انفجار در خطوط لوله نفت و ده ها مورد بمب گزاری، ترور و سرقت مسلحانه اشاره نمود. گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز که از دامان ناپاک حزب وفاق (لجنه الوفاق ) خوزستان زاییده شد در مدت کوتاهی سلسه بمب گذاریهای مهندسی شده ای را در خوزستان به مرحله اجرا گذاشت و حبیب نبگان عضو شاخص لجنه الوفاق مسئول این گروه تروریستی در این اقدامات تروریستی جان ۲۹ نفر از شهروندان خوزستانی از همه قومیت ها ساکن در این استان را گرفت و ۳۰۰ نفر دیگر را مجروح نمود.

گروه الاهوازی که در سال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات دارد، می خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.

در اسفند ماه ۱۳۸۴ این گروه تروریستی مورد ضربه قرار گفت، گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی کند بیانیه ها و اخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر می کند.

این گروه تروریستی از زمان فرار اعضایش به اروپا، ضمن دروغ گویی و انتشار اخبار کذب، مسئولیت هر گونه اقدام از قبیل تصادف منجربه فوت، آتش سوزی، سرقت های مسلحانه منجر به فوت، انفجار میعانات گازی در پتروشیمی و صنایع نفت وگاز، زلزله و سیل ؟! در خوزستان را به عهده می گیرد .

 براساس اسناد منتشره ویکی لیکس، حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می نمایند این گروه های تروریستی از بیرون از کشور تغذیه و حمایت می شوند تردیدی وجود ندارد که حمایت های مالی و اقدامات آموزشی در خارج از کشور به آنان صورت می گیرد ولی بحمدالله با مجموع توان عملیاتی و اطلاعاتی و هوشیاری مردمی که در داخل کشور و خصوصا استان خوزستان وجود دارد همه توطئه این گروه های تروریستی کشف و خنثی شده و خواهد شد.

 حبیب نبگان

احمد نیسی

اما سران خائن آن -محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) محمود حسین مشاوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه العربیه لتحریر الاحواز» (جبهه عربی برای آزادی اهواز) است که بعد از اشغال عراق از ترس جانش به اروپا می‌گریزد. این گروهک تروریستی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ده‌ها عملیات تروریستی و خرابکاری را هدایت کرده که در این اقدامات ده‌ها شهروند خوزستانی جان خود را از دست داده یا مصدوم شده‌اند.

محمود مشاوی

این گروهک همچنین ستون پنجم ارتش عراق در جریان جنگ تحمیلی محسوب می‌شد و اعضای این گروه در عراق ضمن تأسیس تشکیل ارتش به اصطلاح خوزستانی‌ها چندین بار علیه نیروی‌های ایران وارد جنگ شدند. فرد یاد شده بعد از اشغال عراق به اروپا گریخت و در حال حاضر در پناه کشورهای غربی فعالیت‌های حقوق بشری! انجام می‌دهد. سید ایوب (صباح) موسوی سید ایوب (صباح) موسوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «حزب النهضه العربی الاحواز» است.

 وی اولین کسی است که در اطلاعیه‌ای مسئولیت بمب گذاری‌های خوزستان درسال ۱۳۸۴ که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از ۳۵۰ نفر شد را به عهده گرفته است. یاد شده در اوایل سال جاری گروهی تروریستی موسوم به «حرکه العداله» را راه اندازی و در این نشست با این عنوان شرکت کرد. وی علیرغم پسوند ساداتی خود به وهابیت روی آورده است. وارتباط تنگاتنگی با گروه‌های سلفی منطقه دارد و سفرهایی برای هماهنگی این نشست به بحرین و عربستان سعودی و ترکیه داشته است. موسوی در این نشست نقش هماهنگ کننده را عهده دار بود. محمود مزرعه ابو بشیر محمود مزرعه معروف به ابوبشیر سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز» است.

این گروه که توسط انگلیس مدیریت می‌شود در سال‌های اخیر چندین نفر از شهروندان بیگناه و مظلوم را به شهادت رساند. سرکرده این گروه به دلیل عصبی مزاج بودنش هنگام حضور در شبکه‌های عربی مورد تمسخر دیگر گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. دامادهای وی بنام‌های صلاح مزرعه و حسن مزرعه نیز که در خارج کشور به عنوان مأمورهای وِیژه سازمان‌های موساد و سیا معروفند، در سال ۱۳۸۶ به دلیل اختلاف با محمود مزرعه از این گروهک جدا شده و گروه دیگری بنام «جبهه دمکراتیک ملی اهواز» راه اندازی کردند. این گروه نیز ارتباط گسترده‌ای با انگلیس و رژیم اسرائیل دارد.

 ناصر الاحوازی ناصر عبیات برای جلوگیری از افشای هویتش از اسم مستعار ناصر الاحوازی استفاده می کند. وی پس از یک درگیری شخصی منجر به قتل با یکی از بستگانش کشور را ترک کرد و برای اخذ پناهندگی‌اش به دامن گروه‌های تروریستی پناه برد. فرد یاد شده از جمله افرادی است که بعد از خروج از کشور به گروه‌های سلفی و تندرو پیوسته و همزمان به عضویت گروهی تروریستی موسوم به حرکه العداله به سرکردگی سید صباح ملحق شد.

ناصر الاحوازی

مکان استقرار: دانمارک، سوئد و هلند

محدوده فعالیت: فعالیت نظامی در منطقه جنوب ایران و فعالیت مجازی با راه اندازی سایت احوازنا

عملیات های تروریستی: تشکیلات تروریستی مذکور اقدام به بمب گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، سازمان مسکن وشهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان را به ترتیب در تاریخ ۱۰ شهریور۱۳۸۴ و ۷ آبان۱۳۸۴، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان، فرمانداری های آبادان و دزفول نمودند. در اثر این عملیات ها تعداد ۱۴ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناه خوزستانی شهید و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند و خسارات مالی بسیار هنگفتی نیز به اماکن دولتی و خصوصی ایران وارد شد.از دیگر جنایات این گروه بمب گذاری ۲۳ مهر در خیابان نادری در ماه رمضان و در شلوغ ترین زمان ممکن، ساعتی پیش از اذان مغرب، بود که به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید. اوج بی شرمی و بی رحمی این گروه آنجا بود که ابتدا یک بمب صوتی و هنگامی که مردم در محل جمع شدند بمب اصلی منفجر شد. در بین کشته شدگان و زخمی ها تعداد زیادی از هم وطنان عرب خوزستانی نیز وجود داشت!

املاک و دارایی: مجهز به اسلحه و مهمات سنگین و نیمه سنگین

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دولتهای استکباری همچون امریکا و انگلیس که دستهایشان از دزدی منابع ایران قطع و نفوذشان در کشور ایران از بین رفته بود و عامل اصلیشان  یعنی رژیم پهلوی را از دست داده بودند ،برای سرنگونی حکومت نوپای جمهوری اسلامی در نقاط  مختلف ایران توسط عواملشان علم تجزیه طلبی بلند کردند و در این میان یکی از مناطق حساس و استراتژیک ایران که عمده منافع نفتی ایران در آن منطقه وجود داشت دستخوش خیانت و آشوب گروههای قدرت طلب وابسته به کشورهای وهابی حوزه خلیج فارس گردید. در این میان  گروهی از عوامل وهابی تحت عنوان جبهه خلق عرب با بمب گذاری و ترور و اقدامات تروریستی تحت رهبری فردی به نام «شیخ شبیر خاقانی» در منطقه خرمشهر به کشتار مردم بی گناه دست زدند تا اینکه توسط نیروهای مردمی و انقلابی عرب سرکوب و گروهی یا مخفی و تعدادی از آنها نیز به عراق متواری شدند. بعد از حمله ارتش بعث به ایران این گروه به عوامل ستون پنجم عراق در مناطق مختلف خوزستان تبدیل شدند  و با وطن فروشی خائنانه  در نفوذ و کشتار مردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث نقش بسیار استراتژیکی را برای ارتش بعث بازی کردند به حدی که این گروه تجزیه طلب وابسته به امریکا و انگلیس  بشدت مورد نفرت و کینه مردم انقلابی خوزستان و عربهای ایرانی واقع شدند.  در طول ۳۲ سال گذشته در همه بحرانهایی که در مناطق مختلف عرب نشین ایران بوقوع پیوست، ریشه های این گروه وجود داشته و نقش آفرینی کرده اند. حتی در انفجار و عملیاتهای تروریستی سالهای اخیر در اهواز، نقش «گروه الحوازیه»  که همان «جبهه خلق عرب» می باشد که نام خود را از جبهه خلق عرب به الحوازیه تغییر داده کاملا آشکار است. بعد از حمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگلیس در بصره نقش این گروه در جنوب ایران پررنگ تر شد و سازماندهی آنها توسط انگلیس کاملا مشهود است و مستندات زیادی در این رابطه وجود دارد .

تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،  تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.
این تجزیه طلبان که خود را بنام “الاحوازی” معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را “عبادان” و خرمشهر را “محمره” و شهر شادگان را “فلیحه” نامیده اند.

«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب های خوزستان از خاک و آشیانه شان می کند و زمینهای آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج می کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم با دروغ  ادعا می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.

از عناصر این فرقه جدایی طلب می توان به «شیخ محمد الکاظم الخاقانی» اشاره کرد که در ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی در جلسه ای که در مجلس اعیان انگلیس با همکاری انجمن “هنری جکسون” برگزار گردید شرکت کرد و در آن جلسه ادعا می کند که برای طرح توسعه نیشکر در خوزستان بیش از دویست هزار هکتار از اراضی متعلق به مردم خریداری شده است و در توسعه صنعت بکار رفته است. او مدعی می شود این  از پروژهایی است که برای نابودی زندگی مردم اهواز و نابودی برادران عرب زبان درنظر گرفته شده است.!

بر اساس بررسی های مستند، موج بیداری اسلامی در منطقه باعث شده که گروه تروریست الاحوازی که عَلَم تجزیه طلبی را مجدادا در راستای اهداف دولت روباه صفت انگلیس برای فشار به جمهوری اسلامی  بلند کرده در طی چند روز گذشته اقدامات تروریستی خویش را در اهواز از سر بگیرد و در همین رابطه شبکه های خبری العربیه متعلق به وهابیت آل سعود و الجزیره  بشدت بنفع الحوازیه و بر علیه جمهوری اسلامی لجن پراکنی می کند و درگیریهای روز جمعه در اهواز را بشدت پوشش  داده و ادعا کردند در این درگیریها ۲ نفر کشته شده اند.

روباه پیر، انگلیس که همواره در طول تاریخ و به طور خاص بعد از خاتمه جنگ جهانی اول و دوم یکی از سیاست هایش دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی بوده، با شکست پروژه فتنه ۸۸ مجددا این موضوع را از سر گرفته است.

گروهکی تروریستی که تجزیه خوزستان را پیگیری می کند دوز گذشته نیز آتش سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداختند.

اکنون سی سال پس از پایان دوران دفاع مقدس، گروه الاهوازی با کمک داعش که بازماندگان رژیم بعثی عراق هستند و با کمک مالی مستقیم دولت های عربی در منطقه که سیاست های ایران ستیزانه را پیگیری می کنند می خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.

ریشه اصلی گروه های تجزیه طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی گردد که نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

در دو سال اخیر، داعش صدها عملیات تروریستی در خاک ایران را طرح ریزی کرده که مهمترین آنها سال پیش با حمله به مجلس و حرم مطهر امام خمینی به اجرا درآمد.

تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام “الاحوازی” معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را “عبادان” و خرمشهر را “محمره” و شهر شادگان را “فلیحه” نامیده اند.

«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب های خوزستان از خاک و آشیانه شان می کند و زمینهای آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج می کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم با دروغ  ادعا می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.

این گروه دیروز پیش از حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح، آتش سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداختند.

همین تحرکات انها باعث شده تا مردم خوزستان نسبت به این گروهک تروریستی احساس تنفر داشته باشند.

انتهای پیام/