شاهین پرس

حکایت تلخ وخواندنی دختر 7ساله دارابی

کدخبر: 801
۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر

DSC_0095    زینب فریدونی دختر هفت ساله اهل روستای بهادران از توابع شهرستان داراب است که به علت نارسایی قلبی نه می تواند به مدرسه برود و نه با بچه های هم سن و سال خودش بازی کند،او از شش ماهگی بیماری قلبی دارد و به علت هزینه های سنگین، خانواده قادر به درمان او نیست!

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از دانا، کمتر از یک هفته تا اول مهر ماه و بازگشایی مدارس باقی نمانده و خانواده ها در حال تهیه لوازم التحریر برای فرزندانشان هستند که شور و شوق رفتن به مدرسه دارند. خانواده هایی که فرزندشان به کلاس اول می رود شوق و شور بیشتری دارند.

در حالی که بسیاری از خانواده ها در این مانده اند که کیف چرخ دار “انگری بردز” برای فرزندشان بخرند یا “باربی” خانواده زینب، دختر هفت ساله دارابی، این روزها با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کنند. آنها نه می توانند شاهد مدرسه رفتن فرزندشان باشند و نه حتی بازی های کودکانه او!

زینب فریدونی دختر هفت ساله اهل روستای بهادران از توابع شهرستان داراب است که به علت نارسایی قلبی نه می تواند به مدرسه برود و نه با بچه های هم سن و سال خودش بازی کند.

او از شش ماهگی بیماری قلبی دارد و به علت هزینه های سنگین، خانواده قادر به درمان او نیست!

مادر زینب در خصوص بیماری دخترش به خبرنگار “داراب آنلاین” گفت: از شش ماهگی متوجه سوراخی در قلب زینب شدیم.مجراهای قلبی او تنگ است و گوشت اضافه روی قلبش ایجاد شده است. تا به حال یک بار عمل جراحی کرده و بالن زده است.

شوهرم کارگر است و بعضی وقت ها تا دو ماه بیکار می شود

وی با بغض در گلو ادامه داد: از لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداریم و شوهرم کارگر ساده ای است که بعضی وقت ها تا دوماه بیکار می شود با این وجود باید هر چهار ماه یک بار زینب را پیش پزشکش برده و هر بار اکو، نوار قلب و عکس بگیرد اما اکنون هشت ماه است پزشکش را ندیده است!

این مادر با چشمانی اشک آلود گفت: فرزندم شبها نمی تواند راحت بخوابد و تا صبح چند بار نفسش می گیرد و از خواب بیدار می شود. حتی نمی تواند با بچه ها بازی کند. به دلیل مشکلات قلبی بدنش ضعیف شده به طوری که حتی قادر به حرف زدن نیست و خواسته هایش را به زبان اشاره می گوید.

مادر زینب هفت ساله ادامه داد: دکترش گفته حتما باید عمل باز کند و بعد از عمل زبانش نیز درست می شود اما ما حتی پول معالجات اولیه اش را هم نداریم چه برسد به اینکه 10 میلیون تومان برای عملش پرداخت کنیم.

زینب تمام این مدت مشغول نقاشی کشیدن است و هر از گاهی به مادرش نگاه می کند.

مادر زینب: دچار50 درصد سوختگی هستم اما هزینه درمان زینب واجب تر است

مادر زینب نیز که سه سال است دچار سوختگی شده در خصوص مشکلات خود گفت: سه سال پیش دچار 50 درصد سوختگی شدم که با کمک مردم روستا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستم هزینه های عمل خود را بپردازم. در حال حاضر نیز به دلیل اینکه بدنم گوشت اضافه آورده باید ماهی یک بار پمادی را که 50 هزار تومان هزینه دارد خریداری و استفاده کنم اما به جهت اینکه سلامتی دخترم واجب تر است آن را فراموش کردم. فقط یک بار مرکز خیریه بیمارستان قطب الدین این پماد را برایم تهیه کرد.

می گویند چون شوهرت زنده است تحت پوشش بهزیستی و کمیته قرار نمی گیرید

وی که سه دختر و یک پسر دارد می گوید: تنها پسرم نیزمعلولیت جسمی دارد و تحت پوشش هیچ کجا نیستیم. چند بار نیز به کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کرده ام اما می گویند چون شوهرت زنده است نمی توانی تحت پوشش قرار بگیرید.

خسرو ستوده مدیر اجرایی موسسه خیریه فاطمه زهرا (س) شهرستان داراب که خانواده زینب را به داراب آنلاین معرفی کرده است گفت: این موسسه زیر مجموعه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس می باشد.

خسرو ستوده با اشاره به اهداف این موسسه گفت: موسسه خیریه حضرت زهرا (س) با هدف یاری رساندن به بیماران نیاز مند با شماره “1260” به ثبت رسیده است.

موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان داراب آمادگی دارد از طریق شماره حساب0108778209002 بانک ملی کمک های شما را جهت هزینه عمل زینب هفت ساله دریافت نماید.

مخاطبان گرامی شماره فیش های واریزی خود را به همراه مبلغ به شماره “09391301748” ارسال فرمایید.