شاهین پرس

مولفه های قدرت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی/ قدرت نظامی ایران اسلامی قابل مقایسه با قدرتهای دیگر دنیا نیست

کدخبر: 80068
۲۸ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۴:۱۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به ابزارهای رسانه ای دشمنان که در تلاش برای ناامید کردن مسلمانان از انقلاب اسلامی هستند اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بارقه های امید را در دل مسلمانان جهان برای رهایی بوجود آورد و این امید منافع استکبار جهانی در کشورهای اسلامی را به خطر انداخت.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، افزود: استکبار جهانی امروز با استفاده از ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی که در اختیار دارد برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند و بخشی از اهداف خود را تاکنون عملیاتی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه خاورمیانه شناخته می شود، خاطرنشان کرد: بزرگان علم سیاست، میزان و نحوه تاثبرگذاری یک پدیده بر پدیده دیگر را قدرت تعریف می کنند و این درحالی است که جمهوری اسلامی در کشور لبنان با ایجاد جبهه مقاومت و حزب الله لبنان در معادلات سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا تاثیر گذار باشد.

* جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای بزرگ در حال تبدیل شدن به قدرت بین المللی است

سردار سلیمانی، به تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری انتفاضه مردم فلسطین که منجر به شکست اسرائیل شد اشاره کرد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در نحوه شکل گیری صحنه قدرت و سیاست کشور لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی نیز تاثیر گذار بوده است اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیروزی مجاهدان افغان در برابر اشغالگری ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی، موجب نجات مردم عراق از چنگال گروهک تکفیری داعش و سوریه از حمله ارتش ناتو شد.

وی به آمار فراوان فریب خوردگان تکفیری های داعش که از همه کشورهای دنیا بودند اشاره کرد و افزود: اگر گروهک تکفیری داعش موفق به تصرف بغداد می شدند امروز صحنه منطقه خاورمیانه به شکل دیگری بود، این درحالی است که ارتش روسیه از سال 2015 با دعوت وارد سوریه شده است و به محض تهدید رئیس جمهور آمریکا آماده خروج از این کشور می شود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند منطقه ای در حال تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حالی که یک کشور بسیار قدرتمندی است ولی دشمنان تلاش می کنند در فضای مجازی و غوغای رسانه های معاند چنین کشور قدرتمند با ویژگی های برجسته ای را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند.

* قدرت نظامی ایران اسلامی قابل مقایسه با قدرتهای دیگر دنیا نیست/ مولفه های قدرت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی

وی علت روی آوردن استکبار جهانی با وجود دارا بودن بیش از 50 درصد قدرت نظامی دنیا و 28 درصد اقتصادی دنیا از جنگ نظامی به جنگ نرم و اقتصادی در برابر انقلاب اسلامی را ناتوانی و هراس از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی دارای مولفه های تعیین کننده قدرت بسیاری است که در درجه اول مردم هستند چرا که در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران به طور تقریبی سالی یکبار انتخابات با مشارکت بالای 50 درصد برگزار می شود و این در هیچ کشور دیگر غرب آسیا نظیر ندارد و نهایت انتخابات در کشورهای اروپایی با 25 درصد مشارکت برگزار می شود.

سردار سلیمانی، با تاکید بر اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بدلیل اینکه مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا است قابل محاسبه نیست، خاطرنشان کرد: قدرت تسلیحاتی جمهوری اسلامی بدون هیچ وابستگی رشد محیرالعقولی داشته است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی با تسلط بر جزایر سه گانه و تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: قوی ترین علت عقب نشینی آمریکا از حمله نظامی به ایران وجود موقعیت راهبردی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی است و آمریکا با وجود میلیاردها دلار هزینه در خلیج فارس توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با بیان اینکه 60 درصد نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می کند و در صورت تامین نشدن امنیت خلیج فارس اقتصاد همه کشورهای دنیا دچار اختلال خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدلیل اینکه بسیاری از مردم از توانایی و قدرت نظامی و عمق راهبردی جمهوری اسلامی بی اطلاع هستند دشمن سعی می کند آنان را از این توانایی ها ناامید کند.

* صحنه اقتصادی کشور را با وجود مشکلات می توان به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرد

وی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی و ولایی انقلاب اسلامی پویا و کار آمد است و توفیقات فراوانی داشته است، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی امروز دشمن، برخی افراد زالو صفت، منفعت طلب و رفاه طلب خیانت کردند و شرایط دشواری را برای مردم ایجاد کردند که با پیگیری های رهبر معظم انقلاب برخورد قاطعانه با افراد سودجو در دستور کار قوا قرار گرفته است تا بساط فساد و رانت از کشور جمع شود.

سردار سلیمانی،با بیان اینکه ملت ایران ملت بزرگی است که می توانند همانند گذشته و دوران دفاع مقدس با همبستگی تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنند، ابراز کرد: نقش آفرینی مردم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور برای تبدیل کردن تهدید دشمن به فرصت یکی از رسالت های امروز بسیج است که علاوه بر روشنگری، نحوه تشکیل صتدوق های اشتغالزایی برای جوانان جویای کار را آموزش می دهد.

وی تصریح کرد: صحنه اقتصادی کشور هرچند مشکلات جزیی داشته است اما می توان آین صحنه را به فرصت تبدیل کرد و برای اینکار باید بیش از هز زمان دیکر خدمت رسانی و محرومیت زدایی عملیاتی شود.

انتهای پیام/