۰۱:۳۰ - چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷

نماینده شاهین شهر و میمه مطرح کرد؛

FATF‏ و فشار اقتصادی دو راهبرد دشمن برای حذف قدرت موشکی ایران‏/ الحاق به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم مهمترین تهدید کشور

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم را مهمترین تهدید برای کشور با هدف عضویت ایران در FATF دانست و گفت: FATF و فشار اقتصادی دو راهبرد دشمن برای حذف قدرت موشکی ایران هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عصر سه شنبه در دیدار جمعی از شهروندان شاهین شهر، فشار اقتصادی دشمنان و موضوع FATF را دو مسأله مهم دارای اولویت در شرایط کنونی کشور دانست و اظهار کرد: آمریکایی ها برای برجام های یک تا هفت برنامه ریزی کرده بودند که بتوانند در نهایت از ایران به عنوان ژاندارم منطقه استفاده کنند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه حاصل مطالعه چندین ساله مؤسسات مختلف آمریکایی این است که در همه کشورهای جهان ارزش های آمریکایی را پیاده کنند، افزود: نسخه آمریکایی ویژه کشور ایران همان هفت مرحله برجام است و به عنوان یک راهبرد اجرایی برای سیاستمداران آمریکایی لازم الاجرا است.

وی با اشاره به توان بومی غنی سازی 20 درصد اورانیوم در ایران به عنوان یک توانایی بازدارنده برای کشور، ابراز کرد: اما در جریان اجرای برجام به دست خودمان بسیاری از تأسیسات سانتریفیوژها را تخریب کردیم و تعدادی از دانشمندان هسته ای با دلسردی از کار اخراج شدند و این موارد کار را برای بازگشت انرژی هسته ای بسیار کند می کند.

حاجی، موشک های دوربرد ایران را مهمترین عامل بازدارنده کنونی برای حفظ امنیت کشور دانست و با بیان اینکه دومین ابزار آمریکا برای حذف قدرت موشکی پیگیری تصویب FATF در ایران است، گفت: امروز دشمن به دنبال تخریب قدرت موشکی ایران است و برای این منظور از فشار اقتصادی علیه مردم استفاده می کنند تا مردم را عاصی کرده و در نهایت نظام تسلیم شود،

نماینده مردم شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه عناصر دلخواه استکبار با طرز تفکر غربی و به دور از تعصب دینی و ملی در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نظام نفوذ کرده اند، تصریح کرد: متأسفانه امروز این نفوذ در همه قوای سه گانه صورت گرفته و علت نگرانی های رهبر معظم انقلاب امروز مشخص شده است.

* بسیاری از مدیران دولتی هیچ دغدغه ای برای حل مشکلات کشور ندارند

وی با اشاره به لیست صد نفره افراد دارای تابعیت چندگانه و دارای گرین کارت کشورهای معاند در سطوح بالای مدیریتی کشور، اظهار کرد: امروز بسیاری از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی هیچ دغدغه ای برای حل مشکلات کشور ندارند و به راحتی می گویند که برنامه ای برای حل بحران ها ندارند.

حاجی، حیف و میل کردن ذخایر ارزی کشور برای واردات بی رویه را یکی از مشکلات کشور از سوی مسئولان دانست و ابراز کرد: واردات خاک زیر گربه و نعش کش از این جمله هستند، همچنین توزیع بدون حساب چند ده تن طلا در کشور از موارد خیانت دیگر است.

* در لایه های مدیریت اجرایی کشور تفکر انقلابی برای حل مشکلات وجود ندارد

نماینده مردم شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه برخی مسئولان می خواهند تا کشور به بحران های لاینحل برسد، افزود: وقتی طرح های تحقیق و تفحص در حوزه های مختلف یا استیضاح و سؤال از وزرا را دنبال می کنیم می بینیم که به جای همکاری برای حل مشکلات کشور از اطراف و نواحی مختلف برای مختومه کردن آن فشار می آورند و نمی خواهند تا معضلات حل شوند.

وی همه مشکلات کنونی کشور را دارای راه حل عنوان کرد و گفت: سوئیفت جایگزین دارد، تحریم نفت هم راهکار دارد، تحریم دلار هم حل می شود و برای حل این ها در مجلس طرح هایی در دستور کار قرار گرفته، اما مشکل اساسی در عدم وجود تفکر انقلابی در میان لایه های مدیریت اجرایی کشور است.

* لایحه پالرمو در دولت هشتم مجوز ورود به مجلس را نگرفت/ مذاکرات مخفیانه دولت یازدهم برای عضویت در FATF

حاجی، ارائه همه اطلاعات و تراکنش های مالی و اقتصادی کشور به بیگانگان و دشمنان کشور را یکی از لازمه های اساسی پیوستن ایران به FATF عنوان کرد و گفت: اولین بار آقای طیب نیا وزیر اقتصاد وقت دولت یازدهم بدون اذن و اطلاع رهبری نظام و مجلس در 25 خرداد سال 1395 پذیرفت که در ازای انجام 41 تعهد، دشمنان ایران را به عنوان عضو FATF بپذیرند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه‏، با اشاره به چهار مورد لایحه برای پیوستن به FATF، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را دو مورد از تعهدات وزیر اقتصاد دولت یازدهم به بیگانگان دانست و ابراز کرد: البته این دو قانون قبلاً در مجلس تصویب شده بود، اما آن ها به دنبال اصلاح آن ها بودند که البته نسبت به موارد مهم دیگر خطر چندانی هم برای کشور ندارند.

وی با بیان اینکه لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو سومین لایحه مورد نظر دولت است، افزود: در دولت هشتم هم همین لایحه به مجلس آمد و با بررسی ها در شورای عالی امنیت ملی رد شد، اما امروز شاهد تصویب آن در مجلس هستیم که البته پس از کش و قوس های فراوان و ایرادات شورای نگهبان فعلاً این لایحه تعلیق شده است، اما مهمتر و خطرناک تر از پالرمو، پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم است.

* 40 ایراد اساسی به لایحه تامین مالی تروریسم وارد است/ رئیس مجلس بر خلاف موضع علنی رهبر انقلاب رفتار می کند

حاجی، 40 ایراد اساسی را به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم وارد دانست و اظهار کرد: هیچ یک از طرفداران این لایحه تا کنون درباره این 40 ایراد پاسخی ارائه نکرده اند و مناطراتی که در دانشگاه امام صادق(ع) و شبکه افق به همین منظور برنامه ریزی شده بود با غیبت طرف های بنده لغو شدند که البته همه این ایرادات در نامه ای برای رئیس جمهور نیز ارسال کرده ایم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه‏، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مخالفت با تصویب لوایح پیوستن به پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تصریح کرد: آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در حمایت از این لوایح در مجلس سخنرانی کرد که با توبیخ رهبر انقلاب مواجه شد، حتی رئیس مجلس بعد از موضع گیری علنی رهبر انقلاب هنوز هم برای تصویب این لوایح اصرار دارد و آن ها را منتفی نمی داند.

وی تعریف تروریسم به میل بیگانگان و اختیار محاکمه و مجازات بر اساس عناوین مجرمانه دلخواه مستکبران را به عنوان دو ایراد مهم لایحه تأمین مالی تروریسم معرفی کرد و افزود: شروطی که ادعا می شود از سوی ایران گذاشته می شود، هیچ کدام مورد پذیرش بین المللی نخواهند بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.