شاهین پرس

موضع اخیر رئیس جمهور در برابر اروپا مثبت بود/ پالس های ضعف ابتدای مذاکرات به پیام های عزت تبدیل شده اند

کدخبر: 79953
۱۹ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۷:۴۸ قبل از ظهر

غلامعلی کریمی در گفتگو با شاهین پرس؛ با اشاره به بسته پیشنهادی جدید اروپا برای ادامه برجام میان ایران و اروپا، اظهار کرد: ‏اروپایی ها از چند جهت نمی توانند هویت مستقل از آمریکا داشته باشند و نرخ مبادلات تجاری آن ها با آمریکا بسیار زیاد است، همچنین سهامداران اصلی شرکت های نفتی و سایر موارد مهم وابسته به آمریکایی ها هستند.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه باید برجام و موضع اروپایی ها در این خصوص در برابر ایران را از زاویه تقابل میان حق و باطل بررسی کنیم، افزود: امروز در برابر اسلام ناب محمدی(ص) لیبرالیسم یا همان لیبرال سرمایه داری قرار دارد، قطعا تمام حرکات اروپایی ها در قبال ایران خصمانه بوده و هست، نشست سازمان منافقین در اروپا و با چراغ سبز آن ها برگزار می شود و دشمن دانستن اروپا یک حقیقت محض و کاملا به دور از توهم توطئه است.

* خواست آمریکا هزینه دادن ملت ایران بدون هیچ گونه منافع است

وی مجازات های آمریکا برای اروپا در قبال همکاری با ایران را مانع بزرگ دیگری برای متعهد ماندن اروپا به برجام عنوان کرد و گفت: قطعا اروپا نمی خواهد از سوی آمریکا مجازات شود.

‏ کریمی با اشاره به ‏بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خواست آمریکا هزینه دادن ملت ایران بدون هیچ گونه منافع است، ابراز کرد: اروپایی ها به صورت شفاهی می گویند که پایبند به برجام هستند و از طرف دیگر هم هیچ مسئولیتی را در قبال اقدامات آمریکا و اِعمال قدرت او نمی پذیرند.

استاد دانشگاه ‏صحبت های رئیس جمهور و موضع اخیر وی در مواجهه با بسته جدید اروپایی ها و سست خواندن آن را مثبت و تحسین برانگیز خواند و تصریح کرد: در ابتدای مذاکرات ایران با گروه 1+5 شاهد بودیم که پیام های خوبی از سوی مسئولان ایرانی به خارج از کشور مخابره نشد و به همین دلیل هم طرف های ایران دچار خطای محاسباتی شدند و پالس های ضعیف در داخل ایران را باور کردند.

* موضع کنونی رئیس جمهور و تهدید اجانب به بسته شدن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران را باید به فال نیک گرفت

وی با بیان اینکه ‏تهدید آقای روحانی برای نفتکش های کشورهای دیگر در برابر تحریم نفت ایران یک حقیقت و موضع رسمی نظام جمهوی اسلامی ایران است، اظهار کرد: هر چند انتظار امت حزب الله و مسئولان نظامی کشور از رئیس جمهور این بود که خیلی زودتر از این ها چنین مواضعی در برابر کفار داشته باشد، اما نامه تشکر سردار قاسم سلیمانی از روحانی در شرایط کنونی امری کاملا مثبت و به جا بود.

کریمی، با یادآوری ارسال پالس های منفی از وضعیت کشور به سوی غرب در ابتدای مذاکرات هسته ای مانند مطرح شدن ادعای کذب خالی بودن خزانه از سوی رئیس جمهور، ابراز کرد: اما موضع کنونی رئیس جمهور و تهدید اجانب به بسته شدن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران را باید به فال نیک گرفت، همچنین صحبت های اخیر رییس جمهور مبنی بر امیدوار کردن مردم برای کنترل نرخ ارز و بهبود شرایط اقتصادی نیز به همین منظور و اقدامی مثبت ارزیابی می شود.

انتهای پیام/