شاهین پرس

لزوم نگاه کلان به موفقیت ها و مشکلات و حفظ امید برای ادامه مسیر/ مأموریت جهانی انقلاب اسلامی برای زمینه سازی ظهور

کدخبر: 79895
۱۵ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۳:۵۷ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مسعود عالی، شامگاه پنج‌شنبه در همایش قرآن، ایثار و شهادت و یادواره شهیده زینب کمایی در شاهین‌شهر، با اشاره به انس و علاقه شدید ایرانیان به اهل بیت(ع) از دیرباز، اظهار کرد: در روایات اهل بیت(ع) موارد مهمی از حب ائمه طاهرین(ع) نسبت به اهل ایران وجود دارد که نشان دهنده عشق و رابطه دو طرفه میان معصومین(ع) و اهالی ایران زمین است.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه در روایات آخرالزمان به دو پرچم ایرانی و یمنی به عنوان نشانه ها اشاره شده است، افزود: پیامبر اکرم(ص) در تفسیر آیه قرآن به اصحاب خود فرمودند که اگر اعراب در نگهداری اسلام کوتاهی کنند پرچم اسلام به دست قومی دیگر که همان ایرانی ها هستند خواهد افتاد.

وی عجم خواندن ایرانی ها از سوی اعراب زمان صدر اسلام را عاملی برای تبعیض و کوچک کردن ایرانی ها در آن دوران دانست و گفت: اما وقتی امیرالمؤمنین(ع) به خلافت رسیدند دیگر تبعیض ها برطرف شد و ایرانی ها سهم یکسانی را از بیت المال مسلمین دریافت می کردند.

روایات شیعه از یاری حجت خدا توسط ایرانی ها در آخرالزمان حکایت دارند

حجت الاسلام عالی، با اشاره به واقعه کربلا و به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و یارانشان و اینکه حتی یک نفر ایرانی هم در میان لشکر عمرسعد حضور نداشته است، ابراز کرد: امام علی(ع) به برخی یاران خود فرمودند که همان طور که شما ایرانی ها را به اسلام وارد کردید، در آخرالزمان ایرانی ها شما را به اسلام وارد خواهند کرد، در زمان قیام مختار برای انتقام خون اباعبدالله(ع) هم تعداد زیادی از ایرانیان به او پیوستند.

استاد حوزه علمیه، با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر خروج گروهی از مشرق زمین در آخرالزمان برای یاری حجت خدا، تصریح کرد: بر اساس قرائن بسیاری که وجود دارد و احادیث فراوان دیگری که در این باب از ائمه طاهرین(ع) نقل شده است می توان به راحتی دریافت که منظور از اهل مشرق همان ایرانی ها هستند.

اهداف مهم آمریکا از جنگ افروزی در منطقه

وی درگیری میان مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی را خواسته صهیونیست ها عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی می خواهد تا از این طریق حاشیه امنی را برای اسراییل فراهم کند، دسترسی به منابع انرژی منطقه هم هدف مهم دیگر استکبار از راه انداختن ناامنی و جنگ در منطقه خاور میانه است.

حجت الاسلام عالی، فروش اسلحه برای سود تجاری بالای شرکت های اسلحه سازی غرب را به عنوان سومین هدف آمریکا و صهیونیست ها برای آتش افروزی در خاور میانه دانست و اظهار کرد: تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی قدرتمند در منطقه هدف چهارم استکبار جهانی از جنگ افروزی در میان ملل مسلمان است، همان کاری که می خواستند درباره ایران و عراق انجام دهند که موفق نشدند.

استاد حوزه علمیه، با معرفی ایران به عنوان محور اصلی و هدف رویایی آمریکا و متحدانش، ابراز کرد: آمریکا می خواست تا از طریق داعش و سایر تروریست ها اطراف ایران را نا امن کند تا اقتصاد کشور را زمین بزند، البته هدف مهمتر آن ها ورود داعش به ایران بود که موفق نشدند.

وی‏ نشان دادن صحنه های پر از خشونت و رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه از سوی داعش و امثال آن برای خشن نشان دادن چهره اسلام و ترویج اسلام هراسی در دنیا را هدف مهم دیگر ارعاب به وجود آورنده داعش عنوان کرد و گفت: غرب به سمت اسلام حرکت می کرد و اینگونه خواستند تا جلوی پیشرفت اسلام در اروپا را بگیرند.

حجت الاسلام عالی، با انتقاد از نگاه خرد و جزئی به مسائل کشور و جهان، تصریح کرد: روزی خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم و همگی حضار از اوضاع کشور در حوزه های گوناگون گلایه می کردند و گزارش های خود از حوزه های مختلف را ارائه می کردند، رهبر انقلاب هم همه این موارد را می دانستند و قبول داشتند، اما فرمودند که باید نگاه کلان خود را از دست ندهیم و بدانیم که چه بار سنگینی بر دوشمان قرار دارد و اتفاقات مهم و پیروزی ها در بعد بین الملل را ببینیم و امید خود را از دست ندهیم.

دوقطبی آخرالزمان، کفر و اسلام است/  اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده است

استاد حوزه علمیه، با اشاره به محبوبیت ایران در میان ملل مسلمان منطقه و جهان، بیان کرد: با همه مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد باید امیدوار باشیم و بدانیم که سختی ها برای غربال کردن بهترین ها و صدق ادعاها هستند و از این موارد در طول تاریخ اسلام کم نداریم.

وی‏ با اشاره به آشکار شدن چهره نفاق ترکیه و عربستان سعودی در حوادث اخیر منطقه، افزود: اگر این سختی ها و جنگ ها وجود نداشت، هیچ گاه چهره پلید این دولت ها هویدا نمی شد و مسلمانان ار خواب غفلت بیدار نمی شدند و اسلام غربگرای منحرف از اسلام ناب محمدی(ص) تشخیص داده نمی شد.

حجت الاسلام عالی، دو قطبی آخرالزمان را دوقطبی اسلام و کفر دانست و اظهار کرد: خالص شدن نیروهای انقلاب اسلامی و آشکار شدن نفاق ها از نشانه های حرکت به سمت ظهور است.

استاد حوزه علمیه، ‏با بیان اینکه باید خودمان را با مأموریت جهانی انقلاب اسلامی تنظیم کنیم، ابراز کرد: مأموریت بزرگ زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) نیازمند این است که در فرهنگ و سیاست و اقتصاد قوی شویم و تأکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی هم به همین منظور است که متأسفانه در پنج سال اخیر این فرمان رهبر انقلاب بر زمین مانده است و نگاه مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی به بیرون مرزها است.

همایش قرآن، ایثار و شهادت، گرامیداشت شهیده زینب کمایی شهید شاخص کشوری سال 97، به مناسبت هفته فرهنگی شاهین شهر در یادمان شهدای گمنام پارک انقلاب شاهین شهر همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد که علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام عالی، و قرائت دکلمه ای از زندگینامه و وصیتنامه شهید کمایی، دعای پرفیض کمیل نیز توسط سید سعید نریمانی قرائت شد.

انتهای پیام/