شاهین پرس

لزوم درک ماهیت و مشکلات کار قضایی در انتقادات از قوه قضایه/ کانون وکلا قوه را در پیشگیری از جرم یاری کند

کدخبر: 79719
۵ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۱۱:۱۴ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محمد باقری، صبح امروز در همایش کانون وکلای شاهین شهر که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در خصوص شهادت شهید بهشتی فرمودند که مظلومیت شهید بهشتی بسیار بزرگتر از شهادت ایشان بود و بنابراین باید بر روی ابعاد مظلومیت این شهید بزرگوار بیشتر فکر و کار کنیم.

رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه برخی افراد حتی شهید بهشتی را از دایره تشیع خارج می دانستند، افزود: اقدامات وحدت بخش ایشان در خارج از کشور و صراحت لهجه این شهید بزرگوار سبب این اتهامات شده بود و همه این ها در حالی رخ می داد که قبل از انقلاب صحنه فداکاری ها و حجم کار بالای ایشان برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه بیان کرد: باید این پدیده ها در دوران مختلف تاریخ انقلاب اسلامی بررسی شود که چرا باید شهید بهشتی در دوران حیاتش ابن چنین بی رحمانه آماج تهمت ها و ترور شخصیت قرار بگیرد و بعد از شهادتش دیگر خبری از آن تهمت ها نباشد و کسی نتواند درباره آن شخصیت عظیم بی انصافی کند، این چنین حالتی درباره مدافعان حرم در چند سال گذشته نیز اتفاق افتاد و این عزیزان از سوی افراد مدعی روشنفکری مورد حمله قرار گرفتنند تا اینکه حادثه تروریستی در مجلس رخ داد و آنجا بسیاری از مردم حقیقت را دریافتند.

باقری، با بیان اینکه حادثه هفتم تیر مسیر تهمت ها و هجمه ها بر علیه دکتر بهشتی را تغییر داد، اضافه کرد: درسی که از شهادت شهید بهشتی می توان گرفت این است که نباید منتظر ماند تا حادثه ای موجب تغییر مسیر شود بلکه باید تفکر و روشنگری ها مسیر را تعیین کند.

کمبود نیرو و منابع با حجم بالای کار عامل انتقادات از دستگاه قضا است

باقری، محدودیت شدید در منابع و امکانات و بودجه دادگستری و حجم کار بالا را عامل بیشتر انتقادات مردم از دستگاه قضایی دانست و گفت: البته مردم از بسیاری از مشکلات قوه قضاییه خبر ندارند و نمی توان از همه مردم انتظار درک کاستی ها و مشکلات را داشت.

رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه‏، با مقایسه ماهیت و نوع کار دادگستری با اصناف و ادارات دیگر، تصریح کرد: خدماتی که دادگستری به مردم ارائه می دهد به اشراف و حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد و زمانی که سخن از مختومه شدن 50 هزار پرونده در سال گذشته در شهرستان شاهین شهر و میمه می شود به معنای حجم کار بسیار بالایی است که قابل مقایسه با هیچ اداره و سازمانی نیست.

وی بر لزوم نگاه کارشناسانه از سوی منتقدان به دستگاه قضایی کشور تأکید کرد و افزود: یک حقوقدان می تواند نوع و حجم خدمات دادگستری را تشخیص دهد و مشکلات و روال کار را درک کند و انتقاد او هم با لحاظ همه این دانسته ها صورت می گیرد، دیدن حقایق غیر قابل انکار کار قضایی تأثیر زیادی بر نگاه و انتقادات مردم و رعایت انصاف نسبت به دادگستری خواهد داشت.

باقری، خاطرنشان کرد: جامعه حقوقی یک خانواده بلکه تیم است که باید با همدلی و برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای تحقق اهداف که احقاق حقوق مظلومان و اجرای عدالت است تلاش کنند.

انتهای پیام/