شاهین پرس

استقرار میز خدمت در ادارات دولتی/ دخالت در امور اجرایی سم مهلک برای مدیریت شهری است/ لزوم حرکت مسئولان به سمت درآمدهای پایدار

کدخبر: 79698
۲ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۳:۳۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و لزوم پرداختن و معرفی ابعاد شخصیتی شهید دکتر بهشتی، به برگراری برنامه های هفته شاهین شهر اشاره و با تأکید بر لزوم مدیریت هزینه ها و رعایت شئونات اسلامی در برنامه های ویژه این هفته، اظهار کرد: باید هم اندیشی میان مسئولان شهرستان برای درآمدهای پایدار صورت گیرد، چرا که درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی از نوع درآمدهای پایدار نیست.

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به تغییر روند اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: سالهای گذشته 97 درصد این مالیات به شهرستان اختصاص داشت، اما در حال حاضر این مالیات به نسبت جمعیت استان تقسیم می شود و تنها سهم اندکی به شاهین شهر اختصاص دارد.

دخالت شوراها در امور اجرایی شهردار ها سم مهلک برای مدیریت شهری است

وی با انتقاد از دخالت بیش از اختیارات قانونی شوراها در امور اجرایی شهرداری ها، گفت: لازم است جلسات متعددی برای آموزش وظایف و اختیارات شوراها برگزار شود، چرا که دخالت شوراها در امور اجرایی سم مهلک برای شهر و روستاها است و به مدیریت شهری آسیب می زند.

بصیری، عمده مسئولیت بخش حمل و نقل را بر عهده شهرداری ها دانست و تصریح کرد: دولت به غیر از بحث حاکمیتی هیچ مسئولیتی در حمل و نقل ندارد، قبل از سال 1391 دولت برای خرید اتوبوس و سایر موارد یارانه می داد، اما بعد از آن دیگر چنین چیزی وجود ندارد و دولت تعهدی در این زمینه ندارد.

لزوم مصرف بهینه انرژی با 30 درصد کاهش مصرف و برخود جدی با متخلفین و مشترکین پرمصرف

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به جدی بودن بحران آب، ابراز کرد: همه دستگاه ها موظف هسند تا نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند و آبفای شهرستان به عنوان متولی آب باید در این زمینه جدی تر عمل کند و هیچ مسامحه ای در این زمینه قابل پذیرش نیست و باید آب مورد نیاز شهروندان و اصناف و صنعت با مدیریت صحیح تأمین شود.

وی تأمین ذخیره آب استراتژیک نانوایی ها را از الزامات اساسی دانست و اظهار کرد: برخی از دستگاه ها افزایش قابل توجهی در میزان مصرف آب اردیبهشت ماه داشته اند و همین مسأله درباره برق هم وجود دارد که باید با دستگاه های خاطی به شدت برخورد شود تا میزان مصرف انرژی را کاهش دهتد.

سرانه مصرف آب در شهرستان شاهین شهر و میمه 80 لیتر از متوسط کشور بالاتر است

بصیری، تبلیغات و آموزش برای مدیریت صحیح مصرف آب از سوی شهروندان را از ضروریات مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف آب در شهرستان شاهین شهر و میمه 80 لیتر از متوسط کشور بالاتر است و لازم است تا شهروندان در این زمینه توجیه شوند و با 30 درصد کاهش مصرف آب و برق همکاری لازم برای عبور از بحران کم آبی داشته باشند، همچنین بایستی با مشترکین پرمصرف و واحدهایی که پمپ آب مستقیم دارند برخورد جدی شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به لزوم اصلاح فرهنگ آبیاری و کشت با توجه به کمبود آب، گفت: برخی از محصولات در شرایط کنونی شهرستان توجیهی برای کشت ندارند و باید کشاورزان را برای آموزش تغییر الگوی کشت آموزش و آگاه کرد.

وی با اشاره به هیجان بازی های جام جهانی و بازی غرور افرین تیم ملی ایران بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر مردم و مسئولان تاکید و خاطرنشان کرد: با تعامل و همدلی همه مردم و مسئولان علاوه بر از بین رفتن توطئه های استکبار جهانی مشکلات موجود در کشور نیز رفع خواهد شد.

شهرستان شاهین شهر و میمه با 17.4 درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و کشور را دارد

بصیری، به اهتمام مدیران برای حضور در جلسات، پیگیری امور و اجرای مصوبات تا حصول نتیجه، رعایت قوانین و شئونات و استفاده از کالای ایرانی در سیستم اداری و اجرای پروژه های مجموعه تحت مدیریتی خود تاکید و با اشاره به معضل بیکاری ابراز کرد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است اما متاسفانه در استان اصفهان 14 درصد و در شهرستان شاهین شهر و میمه 17.4 درصد است که لازم است با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال این آمار کاهش پیدا کند.

استقرار میز خدمت در ادارات دولتی از ابتدای تیرماه/ انتصاب معاون جدید برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان

فرماندار شاهین شهر و میمه، به بخشنامه استقرار میز خدمت در ادارات دولتی اشاره کرد و افزود: بر اساس بخشنامه هیئت دولت از ابتدای تیرماه سال جاری همه ادارات موظف به استقرار میز خدمت در ورودی ادارات خود هستند و برابر بخشنامه باید پاسخگوی مراجعین خود باشند.

رئیس دادگستری شهرستان، مدیر آب و فاضلاب شهرستان، سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این جلسه مسائل و مطالب حوزه مدیریتی را مطرح کردند و در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های محمود اوحدی، طی حکمی از سوی وزیر کشور، ناصر حسینی منجزی به سمت معاون جدید برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/