شاهین پرس

لزوم برخورد مدبرانه و قاطعانه جریان‌های انقلابی با نامه حقارت و حماقت/ سوابق امضاکنندگان از سوی رسانه‌ها فاش شود

کدخبر: 79682
۲ تیر ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۰۲ قبل از ظهر

محمود معلمی در گفتگو با شاهین پرس؛ با اشاره به نامه اخیر عده ای از سیاسیون اصلاح طلب به مسئولان کشور مبنی بر مذاکره مجدد با آمریکایی ها بعد از خروج ترامپ از برجام، اظهار کرد: اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که بسیاری از اشخاص مهم امضا کننده نامه کسانی هستند که یا از لحاظ اعتقادی و یا سیاسی و امنیتی کینه ای از نظام جمهوری اسلامی به دل دارند.

کارشناس سیاسی، احمد منتظری و کرباسچی را مصداق دو نمونه مهم از افراد مشکل دار با نظام در جمع امضا کنندگان دانست و افزود: برخی دیگر از این افراد اصلاً در خارج از کشور سکونت دارند و حتی در جرگه کمونیست ها قلمداد می شوند و یا اینکه حتی در دوران دفاع مقدس هم با شروع جنگ تحمیلی به خارج از کشور گریختند.

مبارزه با جریان انقلابیگری در داخل ایران ‏وجه اشتراک امضا کنندگان نامه است

وی با بیان اینکه نقطه اشتراک همه افراد امضا کننده نامه مذکور، مبارزه با جریان انقلابیگری در داخل ایران است، تصریح کرد: امروز دو جریان انقلابی و غیر انقلابی در داخل کشور در برابر هم صف آرایی کرده اند و ‏جریان انقلابی خود به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول انقلابیون فرسوده هستند که در گذشته در زمره انقلابیون بودند و امروز خسته شده اند و دست از آرمان های خود کشیده اند و دسته دوم هم شامل افرادی است که از اول هم انقلابی نبودند.

استاد دانشگاه، با اشاره به هدف دشمن برای از بین بردن نهادهای انقلابی و هر پدیده ای که جریان انقلابی مسبب ایجاد آن است، ابراز کرد: این سیاسیون اصلاح طلب به دنبال این هستند تا با انتشار این نامه قبح رابطه با آمریکا را بشکنند.

قرینه های هماهنگی امضاکنندگان با آمریکا/ استراتژی فشار از پایین و چانه زنی از بالا در این نامه مشهود است

معلمی، نسنجیدن شرایط کشور با توجه به حضور جمهوری خواهان بسیار تندرو در صدر دولت کنونی آمریکا از سوی امضا کنندگان نامه را یکی از اشتباهات فاحش این افراد دانست و گفت: همزمان با دورانی که ترامپ یکی پس از دیگری معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد، صحبت از مذاکره مستقیم با آمریکا  برای حتی بسیاری از اصلاح طلبان و موافقان صد در صد رابطه با آمریکا هم، هضم شدنی نیست.

وی از احتمال هماهنگی میان جریان امضا کننده نامه با آمریکا و اروپا خبر داد و اظهار کرد: از یک طرف معاون وزیر خزانه داری آمریکا عدم تصویب معاهداتی نظیرFATF در ایران را نگران کننده می خواند و از طرف دیگر هم ترامپ از لزوم رفتن ایران به آمریکا برای مذاکره سخن می گوید و این نشان از امید ترامپ به جریان غیرانقلابی در داخل کشور دارد که از سوی ضدانقلاب هم حمایت و رهبری می شوند.

کارشناس سیاسی، با یادآوری شیوه برخی اصلاح طلبان مبنی بر فشار از پایین و چانه زنی از بالا در یک برهه زمانی، تصریح کرد: امروز هم برخی به دنبال اجرای همین شیوه نامه در داخل هستند و حرکت اخیر و نوشتن نامه هم به همین منظور صورت گرفته است.

اصلاح طلبان هم نتوانستند در برابر حماقت امضاکنندگان نامه سکوت کنند/ لزوم شدت برخورد مدبرانه و قاطعانه جریان های انقلابی با نامه حقارت و حماقت

معلمی، علت انتقاد بسیاری از اصلاح طلبان و مسئولان دولت از محتوای نامه اخیر را دلیل بر حماقت امضاکنندگان دانست و ابراز کرد: حتی سخنگوی دولت هم این افراد را فاقد عقل سیاسی خواند و سیاسیون اصلاح طلب در ظاهر هم نتوانستد در برابر این نامه سکوت کنند و زبان به شکایت گشودند.

وی با ابراز گلایه از جریان های ارزشی و جوانان انقلابی و انتقاد از رسانه ها برای عدم پرداختن به موقع و موضع گیری پرصلابت و محکم در برابر درخواست حقیرانه و احمقانه امضا کنندگان نامه اخیر، بیان کرد: البته موضع گیری هایی صورت گرفت که کافی نبود، انتظار می رفت که قاطعانه و مدبرانه در این خصوص رفتار شود، رسانه ها موظف هستند تا نسبت به معرفی سوابق تک تک امضاکنندگان نامه و مواضع آن ها به مردم اقدام کنند و روشنگری لازم برای شناساندن آن ها به ملت را انجام دهند.

انتهای پیام/