شاهین پرس

خنثی سازی اقدام ترامپ با دستور جدی رهبر انقلاب/ طرح های کذایی اروپا نقش بر آب شد

کدخبر: 79581
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ در ساعت ۹:۰۰ قبل از ظهر

محمود معلمی در گفتگو با شاهین پرس؛ به احتمال قوی خروج ایران از برجام بعد از حوادث اخیر بر اساس پیش بینی کارشناسان از تصمیم نظام اسلامی برای این کار اشاره کرد و افزود: سال 1384 یز مشابه همین اتفاق در پی زیاده خواهی اروپایی ها در مذاکرات آن زمان رخ داد و ایران در یک اقدام انقلابی از تعهد خارج شد.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه هوشمندی رهبر انقلاب سبب شد تا ابتدا آمریکایی ها از برجام خارج شوند و افکار عمومی جهان نتواند ایران را به نقض عهد محکوم کند، افزود: متأسفانه دولت ایران در موضع گیری های خارجی بسیار منفعل عمل می کند، گرچه با دستور رهبر انقلاب برای تأمین 190 هزار سو دیگر بهانه ای برای دولت باقی نمی ماند.

وی صحبت های اخیر رییس جمهور فرانسه در دیدار با پوتین مبنی بر شروع مذاکرات مخفیانه ایران با اروپایی ها در مسأله موشکی را نگران کننده دانست و گفت: امروز دولت دستاورد قابل توجهی برای ارائه ندارد و لذا به دنبال نگه داشتن برجام حتی به صورت بسیار ضعیف است، اگر چه رهبر انقلاب برجام ضعیف را قبول ندارند، اما در گام اول، از سرگیری فعالیت های هسته ای را در چهارچوب برجام از دولت خواستند.

معلمی، با انتقاد از عجله دولت برای اعتمادسازی غربی ها و عدم عمل به دستورات نه گانه رهبر انقلاب برای تضمین گرفتن و حرکت گام به گام در اجرای برجام، تصریح کرد: دولت بر خلاف مفاد برجام در واقع فعالیت های هسته ای را تعلیق کرده بود و حتی برخی از نیروهای زبده سازمان انرژی هسته ای را به ادارات غیر مرتبط  منتقل کردند.

کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به نیاز کشور برای غنی سازی بیشتر از 20 درصد برای مصارفی نظیر سوخت زیردریایی ها، ابراز کرد: ان شاء الله با دستور رهبر انقلاب و پیگیری دولت با نسل جدید و پیشرفته سانتریفیوژ ها و توانایی علمی و ساختاری که اکنون وجود دارد، می توانیم در زمان معقولی به 190 هزار سو دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ می دانست که اگر آمریکا از برجام خارج شود، دولت ایران باز هم سعی بر ماندن در برجام می کند و به همین دلیل هم خروج از برجام را اعلام کرد و وظیفه ادامه کار برای بهره برداری از این عمل خود را به اروپایی ها سپرد، اما دستور رهبر انقلاب به دولت را پیش بینی نکرده بود.

معلمی، دستور اخیر رهبر انقلاب برای شروع مجدد فعالیت های هسته ای را به منزله پادزهر اقدام ترامپ برای بلعیدن لاشه برجام و گذاشتن دام جدید برای گیرانداختن ایران توصیف کرد و افزود: ترامپ زهر خود را ریخت، اما هوشیاری رهبر انقلاب اثر اقدام آمریکا را خنثی کرد، تصمیم جدی رهبر انقلاب نقشه های اروپا برای قالب کردن طرح های کذایی به ایران را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/