شاهین پرس

ایستادگی شجاعانه امام خمینی(ره)در برابر ظلم طاغوت و مستکبران/ تاثیر شخصیت استراتژیک ‏رهبر انقلاب بر معادلات جهان

کدخبر: 79495
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ در ساعت ۱۲:۴۲ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مهدی گرجی، در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد در مصلای نماز جمعه شاهین شهر، با تاکید بر لزوم شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی و عوامل موفقیت حضرت امام(ره) در جهان، اصالت خانوادگی را از عوامل موفقیت های ایشان برشمرد و اظهار کرد: بسیار سفارش شده که در انتخاب همسر و شریک زندگی به دنبال اصالت و ریشه های خانوادگی پاک باشید و امام(ره) در چنین خانواده ایی خوب از پدری عالم، مبارز و ضد ظلم و مادری پاک، مؤمنه و صالحه متولد شدند و این موضوع بسیار مهمی است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، با بیان اینکه امام خمینی(ره) به تمام معنا عالم، اعلم و مجتهد جامع الشرایط بودند، افزود: امام(ره) شخصیتی جامع، فقیه، فیلسوف، شاعر، حکیم، عارف، اصولی و در عین حال آشنا با مسائل سیاسی بودند، باب جهاد امام خمینی(ره) در کتاب تحریرالوسیله فوق العاده است و جهاد را که امری فراموش شده در کتب فقهی بود به این طریق زنده کردند.

امروز ایستادگی در برابر زورگویان دنیا نیازمند داشتن سلاح علم و دانش است

وی ایستادگی در برابر زورگویان دنیا در عصر حاضر را مستلزم مجهز بودن به سلاح علم و دانش دانست و گفت: در هر جایی که هستید باید بتوانید در رشته خود حرف اول را بزنید و این یکی دیگر از رموز موفقیت امام خمینی(ره) بود که با وجود عالم و فیلسوف بودن، به مسائل سیاسی روز نیز آشنا بودند.

حجت الاسلام گرجی، با اشاره به بهره مندی حضرت امام خمینی(ره) از محضر اساتید و شخصیت های بزرگ دینی، ابراز کرد: امام خمینی(ره) در محضر اساتید و شخصیت های بزرگی همچون مرحوم آیت الله شاه آبادی و بروجردی با معارف الهی تربیت یافته و با معارف الهی آشنا شدند.

وی با اشاره به ماجرای اقامه نماز شب امام خمینی(ره) در هواپیمای مسافربری، ابراز کرد: امام(ره) بسیار مقید به وقت سحر و تلاوت قرآن بویژه در ماه مبارک رمضان بودند و انس بسیار عجیبی با دعا داشتند، بطوریکه هر 10 روز یک بار در ماه رمضان یک ختم قرآن انجام می دادند و غالبا در خارج از ساعات جلسه با سران کشور در حال مناجات و عبادت با خدای متعال بودند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، به درخواست صحیفه سجادیه و وسیله النجاه مرحوم آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی، امام(ره) در زمان تبعید به ترکیه اشاره کرد و افزود: امام(ره)، علاوه بر توجه فوق العاده به علم، دارای روحیه تعبد و تقید به مسائل شرعی و عبادی مثال زدنی، بسیار اهل مراقبت از اوقات نماز نیز بودند و این روحیه تعبد و توسل خود را تا آخرین لحظه حفظ کردند.

دشمن به دنبال فروپاشی و اضمحلال خانواده ها است

حجت الاسلام گرجی، با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال اضمحلال و فروپاشی خانواده های ایرانی است و باید بسیار هوشیار باشیم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با پایبندی به اخلاق اسلامی، اهمیت بسیار زیادی برای خانواده قائل بودند بطوریکه در عین شدیداللحن و قاطع بودن در برابر مستکبران و کفار، در محیط خانوادگی بسیار عاطفی بودند و با نزدیکان، ‏زیردستان و همسایگان خود مهربان بودند و ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی و با همسر و فرزندان ‏داشتند.

استاد حوزه علمیه، ریشه بسیاری از اختلافات امروز خانواده ها و وجود فاصله میان والدین و فرزندان و همسران با یکدیگر را در نبود صمیمیت و ارتباط نزدیک و مستمر اعضای خانواده دانست و اظهار کرد: امروز در بسیاری از موارد شاهد مشکلات خانوادگی حتی در میان خانواده مسئولان کشور هستیم که همه بعلت نبود توجه کافی و به موقع سرپرست خانواده به فرزندان و غرق شدن در مسئولیت های بیرون از منزل است.

فتاوای شجاعانه امام(ره) گره های بسیاری را باز کرد

وی با بیان اینکه قهرمان میادین جنگ با کفار که لرزه بر پیکر دشمنان وارد می کند در محیط خانواده بسیار مهربان و رئوف است و مبادا مناسبات اجتماعی، موجب دوری و غفلت ما از خانواده ها شود، به کمک کردن امیرالمؤمنین(ع) به حضرت زهرا(س) در کارهای منزل و بازی با فرزندان، اشاره و تاکید کرد: امام علی(ع) باید الگوی همه مردان مسلمان در همه زمینه ها باشد و سیره و روش ایشان در توجه به خانواده سرمشق قرار گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، با اشاره به روحیه شجاعانه و زبانزد امام(ره) در همه زمینه های علمی، فقهی و سیاسی، خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه با شجاعت در برابر طاغوت و مستکبران ایستادگی کردند در زمینه فقهی نیز فتاوای شجاعانه ای صادر و گره های بسیاری در احکام فقهی باز کردند.

تاثیر تفکر استراتژیک و راهبردی رهبر معظم انقلاب بر معادلات جهانی 

وی با اشاره به تهذیب نفس، خلاقیت و وجود نظم و انضباط فوق العاده امام خمینی(ره) در همه امور زندگی، افزود: ایشان در زمان تبعید به نجف اشرف، در ساعت مشخصی مقید به حضور ‏در حرم امیر مؤمنان(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره بودند که این رفتار منظم امام (ره) موجب شده بود دیگران برنامه های خود را با ساعت رفت و آمد ایشان تنظیم کنند.

حجت الاسلام گرجی، رهبر معظم انقلاب را شاگرد مکتب امام خمینی(ره)، شخصیتی الهی، عالم، با تقوا، فقیه، فیلسوف، ادیب، عارف، شجاع ‏علاقه مند به ملت و آشنا با مسائل روز سیاسی جهان و دارای مرتبه بالا نزد افکار عمومی جهان دانست و گفت: انتخاب ‏ایشان به رهبری جمهوری اسلامی انتخابی به حق و بسیار شایسته بود و امرور رهبران کشورهای مختلف دنیا رهبر انقلاب را ‏شخصیتی راهبردی با تفکر استراتژیک و بسیار تأثیرگذار بر معادلات جهانی می دانند.

انتهای پیام/