۱۱:۲۴ - چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

انتقال سفارت آمریکا به قدس سبب افزایش امید به آزادی فلسطین شد/ فاش شدن چهره حکام مرتجع منطقه در این اقدام

کارشناس مسائل سیاسی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اقدامی منفعلانه برای امید دادن به صهیونیست ها بعد از شکست های پیاپی سیاست های آن ها در منطقه دانست و گفت: این اقدام جرقه ای برای زنده شدن آرمان آزادی فلسطین بود و چهره حقیقی حکام عرب منطقه را فاش کرد.

غلامعلی کریمی، در گفتگو با شاهین پرس؛ در خصوص اهداف آمریکا از انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و موج کشتارهای جدید در فلسطین، اظهار کرد: این اقدام جدید دولت آمریکا را نمی توان سلیقه و انتخاب شخص ترامپ عنوان کرد، چرا که اگر اوباما هم رییس جمهور آمریکا بود، با توجه به شرایط ویژه امروز اسراییل همین شیوه را اتخاذ می کرد.

کارشناس مسائل سیاسی، پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه، طولانی شدن جنگ عربستان سعودی علیه یمن و پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان را از جمله نشانه های شکست سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: همه این شکست ها برای اسراییل در شرایط کنونی در حالی رخ می دهد که بر اساس طراحی استکبار جهانی رژیم صهیونیستی از بدو پیدایش گام به گام به اهداف خود نزدیک تر می شد تا جایی که سال 1356 شمسی اوج دوران طلایی برای اسراییل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی و اوج گیری انقلاب اسلامی در ایران، سیاست های اسراییل در منطقه و اوج گیری صهیونیست ها با مشکلاتی مواجه شد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فلسطین به عنوان یک موضوع اصلی از سوی امام خمینی(ره) و انقلابیون مطرح شد و مقاومت فلسطین از نیروهای چپ مارکسیستی به سمت مردمی و اسلامی شدن حرکت کرد.

کریمی، حمله اسراییل به جنوب لبنان و شکل گیری حزب الله در این کشور را در ادامه سیر تقابل اسلام ناب محمدی و استکبار جهانی توصیف کرد و ادامه داد: خروج اسراییل از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی پیروزی مهمی برای محور مقاومت به حساب می آمد.

* تقویت روحیه صهیونیست ها مهمترین هدف آمریکا از انتقال سفارت به بیت المقدس است

کارشناس مسائل سیاسی، حمله نیروهای تکفیری به سوریه را در جهت حفظ و بقای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: درگیر شدن مسلمانان در این منطقه یک حاشیه امن را برای اسراییل ایجاد می کرد و سبب تضعیف قوای کشورهای اسلامی می شد، همچنین سعودی ها در یمن می خواستند در مدت چهار هفته انصارالله را نابود کنند و با متلاشی شدن دولت سوریه حزب الله را مورد حمله قرار دهند که البته همه این نقشه ها با شکست مواجه شد.

وی تشکیل حشدالشعبی در عراق و پیروزی های شگفت انگیز آن ها در برابر تکفیری ها و آزادی غوطه شرقی در سوریه را از دیگر نشانه های اضمحلال رژیم صهیونیستی عنوان و ابراز کرد: اولین و مهمترین هدف آمریکا از انتقال سفارت به بیت المقدس امید دادن به صهیونیست ها است، اگر آن ها می توانستند اهداف خود را مطابق برنامه پیش ببرند، مجبور به انجام چنین کاری نمی شدند.

کریمی، خیال آمریکا برای ایجاد یک شکاف در میان کشورهای اسلامی از طریق انتقال سفارت را هدف دیگر استکبار برای این اقدام عنوان کرد و افزود: از ابتدا ترامپ سعی کرد تا با طرح این موضوع تعدادی از کشورهای اسلامی را با خود همراه کند و تصمیم خود را برای مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد، به احتمال قوی اگر شکست تکفیری ها در سوریه حتمی نمی شد، ترامپ هم هیچ گاه طرح خود را عملی نمی کرد.

* آشکار شدن چهره واقعی حکام مرتجع منطقه

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه باید اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت به قدس را یک موضع کاملا انفعالی بدانیم، تصریح کرد: در این میان اما واکنش فلسطینی ها انفعالی نبود و با وجود تعداد بالای شهدا و مجروحان فلسطینی در برابر این طرح، موضوع آزادی فلسطین بار دیگر در مناطق اشغالی زنده و امید در دل آزادی خواهان جهان ایجاد شد، از طرفی هم جامعه بین المللی نتوانست در برابر جنایات اسراییل در این قضیه و سرکوب وسیع فلسطینی ها سکوت کند.

وی ابراز کرد: هر چند انتقال سفارت آمریکا به قدس خشم مسلمانان را برانگیخت، اما قطعا این اقدام برکات زیادی را برای فلسطین به دنبال دارد که هویدا شدن چهره واقعی کشورهایی مانند عربستان سعودی و برچیده شدن نقاب آن ها نزد افکار عمومی مسلمانان جهان یکی از مهمترین این برکات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.