شاهین پرس

مادر شهیدان افرا به فرزندان شهیدش پیوست

کدخبر: 79380
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۲۳ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ عظمت و شکوه دریا مدیون قطره قطره های آب است و عزت و عظمت ایران اسلامی نیز مدیون خون شهدایی است که در دامن شیرزنانی دریا دل و شهید پرور پرورش یافتند. آری مادران شهدا شاهدانی بی‌‌ادعا هستند که در نزد پروردگار مأجورند، چرا که مادران شهدا با خدا معامله کردند و قطعاً اجر شهید‌پروری کمتر از شهادت نیست.

مادران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی آفریدند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. آنان با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند و با هزاران امید و آرزو فرزندانی مومن، برومند، شجاع و با غیرت پرورش داده و در دفاع از میهن به نبرد با دشمنان روانه کردند، براستی به جرات می توان گفت آسایش، امنیت و رفاه و از همه مهمتر عزت و سربلندی امروز کشور خویش را مدیون چنین مادرانی هستیم.

مادر شهیدان افرا از جمله همین مادران است. او خود جانباز دوران دفاع مقدس است که بر اثر حملات و بمباران هوایی شهر مسجد سلیمان در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل آمده بود و در سال 67 نیز جنگنده های رژیم بعثی عراق دو فرزند دختر او به نام های سهیلا و فروزان افرا را با بمباران به شهادت رسانده بودند.

شهید سعید افرا فرزند دیگر بانو عصمت گرجیان از نیروهای ارتش بود که هجدهم آبان سال 60 در جاده دزفول به اهواز و در حین انجام ماموریت به شهادت رسیده است.

این مادر فداکار صبح شنبه در سن 79 سالگی پس از تحمل رنج بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست و پیکر او صبح یکشنبه در شاهین شهر با حضور جمعی از مسئولان تشییع و در قطعه صالحین بهشت معصومه این شهر به خاک سپرده شد.

پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت این بانوی مجاهد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این رابطه پیامی صادر کرد، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهیدان گرانقدر افرا

سلامٌ علیکم

صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزدان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والا مقام نیست.

درگذشت بانوی جانباز «حاجیه خانم عصمت گرجیان» مادر گرامی «شهیدان معزز سعید، سهیلا و فروزان افرا» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.

از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان مشمول مقام رضا و قرین رحمت ربوبی گردند.

سیدمحمدعلی شهیدی

مراسم بزرگداشت مادر شهیدان افرا

مراسم گرامیداشت این مادر ایثارگر و فداکار روز سه شنبه اول خرداد ماه از ساعت 17 در حسینیه بختیاریهای شاهین شهر و سپس بر سر مزار ابدی آن مرحومه در قطعه صالحین بهشت معصومه شاهین شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/