۱۷:۱۲ - جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

دبیر ستاد بحران شاهین شهر و میمه:

اطلاع رسانی ستاد بحران در خصوص سیلاب های اخیر شاهین شهر و میمه/ مرکز شهرستان نیازمند ایستگاه هواشناسی است

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین شهر و میمه، گفت: بارش باران های سیل آسا و جاری شدن سیلاب در این شهرستان، از سوی سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان، پیش بینی و اعلام شده بود، نیروهای خدمات رسان نیز با آمادگی سیلاب را به سمت کانال های انتقال آب و مسیل ها هدایت کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ بارش باران های بهاره بویژه در اردیبهشت ماه در شهرستان شاهین شهر و میمه، اگرچه موجب لطافت هوا و طراوت گلها و گیاهان شده است اما جاری شدن آب های سطحی باعث آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط شهرستان را نیز به همراه داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایستگاه های هواشناسی مورچه خورت و میمه فعالیت سامانه بارشی هفته گذشته، موجب جاری شدن سیلاب در شاهین شهر، جاده قدیم طرق‌رود به مورچه‌خورت، جاده کمربندی میمه و بخش هایی از وزوان شد.

یاسر بیدرام در گفتگو با صاحب نیوز؛ با اشاره به جاری شدن سیلاب های اخیر در شهرستان، اظهار کرد: بارندگی های اخیر موجب آب گرفتگی جاده قدیم نطنز به سمت مورچه خورت و بخش زیادی از جاده روستای کلهرود در بخش مرکزی و همچنین جاده کمربندی شهر میمه شد که خوشبختانه با تلاش چند ساعته پلیس راهور و نیروهای خدمات رسان، سیلاب و آب گرفتگی بدون اینکه خسارتی به تاسیسات شهری و منازل مسکونی وارد کند، رفع و عبور و مرور در جاده ها تسهیل پیدا کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین شهر و میمه، منشا سیلاب را بارش در بالادست عنوان کرد و افزود: سیلاب از سمت خاک سفید واقع در شمال شهرستان وارد حریم جاده و انسداد جاده شده بود.

وی افزود: سیلاب شاهین شهر، ناشی از آب های سطحی حاصل از بارش باران در بالادست و روستای جهاد آباد بود که به سرعت از سمت غرب وارد شهر شده و موجب آب گرفتگی منازل و واحدهای تجاری در خیابان های فردوسی، پروین و حافظ شمالی شد که خساراتی به برخی از منازل وارد کرد.

مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با سیلاب

بیدرام به طرح مطالعاتی و آبخیزداری به منظور پیشگیری از جاری شدن سیلاب، اشاره کرد و افزود: تاکید بر تکمیل طرح مطالعاتی و آبخیزداری که تا روستای سُه در بخش مرکزی انجام شده، احداث سیل بند در روستای جهاد آباد و روستای ازان در بالادست شهرستان برای کاهش سرعت آب و افزایش پوشش گیاهی، همچنین تقویت دپو های و خاکریز هایی اطراف شهر، بازبینی و لایروبی کالورت ها و کانال های شهری و بین شهری از جمله مصوبات جلسه ستاد بحران شهرستان است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان، با اذعان بر اینکه بارش باران های سیل آسای اخیر در شاهین شهر و توابع از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان به مدیریت شهرستان اعلام شده بود ابراز کرد: با اعلام گزارش ایستگاه های هواشناسی مبنی بر وقوع سیل مکاتبه های لازم انجام و نیروهای خدمات رسان با آمادگی سیلاب را به سمت کانال های انتقال آب و مسیل ها هدایت کردند.

 

اعتبار احداث ایستگاه هواشناسی به شهرداری شاهین شهر واگذار شده است

وی با اشاره به طرح بیمه منازل، شهری و روستایی، واحدهای صنعتی و دام و طیور، گفت: گرچه اکثر واحدهای دام و طیور شهرستان تحت پوشش بیمه قرار دارند اما لازم است که همه مردم نسبت به بیمه منازل، و واحدهای صنفی، اعم از تجاری، صنعتی، کشاورزی و دامی خود اهتمام داشته باشند که مکرر در جلسات ستاد بحران شهرستان به آن تاکید و به همه مراکز ابلاغ شده است.

مدیر فنی فرمانداری شهرستان، به دو ایستگاه هواشناسی واقع در مورچه خورت و میمه اشاره و با تاکید بر لزوم ایجاد ایستگاه هواشناسی در مرکز شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مرکز شهرستان به ایجاد ایستگاه هواشناسی، در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتبار احداث ایستگاه هواشناسی به شهرداری شاهین شهر واگذار شده است که شهرداری مکلف به پیگیری است.

حسن ثابتی، مسئول ایستگاه هواشناسی میمه، میزان بارش در سال زراعی جاری را 148,4 میلی متر اعلام و اظهار کرد: بارش باران از ابتدای سال زراعی تا کنون 148,4 میلی متر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته 5,3 میلی متر افزایش داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: تا پایان هفته جوی نسبتا پایدار در منطقه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.