شاهین پرس

پیاده روی نمادین کودکان اتیسم در شاهین شهر برگزار شد/ تصاویر

کدخبر: 79303
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۰۸ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ دومین گردهمایی روز جهانی اتیسم همزمان با سراسر استان در شاهین شهر با پیاده روی نمادین کودکان مبتلا به بیماری اتیسم برگزار شد.

مجید هادی زاده، هدف از برگزاری این گردهمایی را آگاه سازی و معرفی کودکان مبتلا به اتیسم به جامعه بیان کرد و افزود: بیماری اتیسم، نوعی معلولیت و اختلال رشدی است که در سه سال اول زندگی بروز می کند و با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر عادی مشخص می شود.

کارشناس گفتار درمانی، علت این بیماری را ناشناخته دانست و با بیان اینکه سن طلایی و ایده آل برای تشخیص اتیسم قبل از دو سالگی و بر مبنای 16 رفتار خاص و قابل مشاهده است، تصریح کرد: 40 بیمار مبتلا به اتیسم در شهرستان شاهین شهر و میمه شناسایی و تحت خدمات سازمان بهزیستی شهرستان قرار دارند.

مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه 15 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم از مرکز آموزش و توانبخشی رویش خدمات دریافت می کنند خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه ماهانه مبلغ 403 هزار تومان برای هر بیمار که در مجموع سالانه بیش از 720 میلیون ریال می شود پارانه به این مرکز پرداخت می کند.

وی افزود: همچنین اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه برای 20 نفر از بیماران اتیسم دیگر نیز ماهانه مبلغ یکصد و 48 هزار تومان کمک هزینه نگهداری به خانواده آنان پرداخت می کند.

مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه اداره بهزیستی برای ارائه خدمات گفتار درمانی و کار درمانی به این بیماران نیروی خرید خدمت جذب و قرارداد امضا کرده است، افزود: مرکز آموزش و توانبخشی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم رویش واقع در خیابان نظامی شاهین شهر به صورات روزانه خدمات توان‌بخشی و پزشکی شامل؛ رفتار درمانی، آموزش مهارت های اجتماعی و خودباوری؛ شناخت درمانی، گفتار درمانی، کار درمانی و بازی درمانی به این بیماران ارائه می دهد که بیماران مبتلا به اختلال اتیسم پس از شخیص و شناسایی از طرف بهزیستی به این مرکز معرفی و با تامین 70 درصد هزینه خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: دومین گردهمایی روز جهانی اتیسم با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان در شاهین شهر برگزار و جمعی از والدین و کودکان مبتلا به این بیماری از خیابان نظامی به سمت خیابان فردوسی این شهر بصورت نمادین پیاده روی کردند و سپس در پارک خیابان فردسی در ایستگاه نقاشی و اجرای مسابقه شرکت کردند در ادامه نیز از طرف بهزیستی و جمعیت همیاران سلامت هدایایی به این کودکان اهدا شد.

انتهای پیام/