شاهین پرس

آمریکا از ابتدا هم پایبند به برجام نبود/ منافع اروپا و آمریکا از یکدیگر جدا نیست

کدخبر: 79299
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۰۶ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ آمریکا از برجام خارج شد! رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در نطقی نمایشی با اتهام بی اساس تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای بصورت رسمی از برجام خارج شد و بلافاصله فرمان احیای تحریم های سخت گیرانه ایران را امضا کرد، رئیس جمهور آمریکا در حالی این اتهام بی اساس را به کشور ایران وارد می کند که با وجود بارها نقض عهد از سوی آمریکا، آزانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافقا برجام را تایید کرده بودند.

پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، رئیس جمهور ایران به این اقدام واکنش نشان داده و اعلام کرد که ایران از این پس بدون مزاحمت آمریکا با پنج کشور به توافق برجام ادامه خواهد داد،

حسینعلی حاجی دلیگانی، در واکنش به این اقدام، اظهار کرد: آمریکا از ابتدا هم پایبند به برجام نبود، و امروز بی تعهدی آمریکا را همه دنیا مشاهده کردند، ادامه برجام با اروپایی ها نیز مطلوب ایران نیست چراکه آنها نیز دنباله رو آمریکا هستند و منافع اروپایی ها و آمریکا از یکدیگر جدا نیست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، با اشاره به اظهارات کشورهای اروپایی مبنی بر حفظ برجام، تصریح کرد: اتحادیه اروپا با دو هدف اذعان به پایبندی و حفظ تعهدات برجام دارند

گفته می شود که دو هدف را دنبال می کند، اول اینکه این مطالب برای افزایش تحریم ها و فشار بیشتر به ملت ایران از سوی امریکا است و دوم اینکه قصد دارند با این حربه پیرامون مسائل دفاعی ایران مذاکره کنند که به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت و اجازه چنین مذاکره ای به آنها داده نخواهد شد.

حاجی دلیگانی، با تاکید بر اقدام فوری و متقابل در نقض عهد آمریکا، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام ایران در مقابل این نقض عهد خروج از برجام و NPT است و باید بدون فوت وقت مصوبه ماده سه قانونی که بر اساس آن اقدامات و فعالیت های هسته ای ایران را لغو کرده بود را احیا و اجرا کند و کلیه فعالیت های خود را شروع کند.

وی به دولت و وزارت امور خارجه توصیه کرد؛ بهتر است وقت خود را به جای مذاکره با اروپایی ها، صرف ساماندهی مسائل اقتصادی و رفع مشکلات مردم کنند.

انتهای پیام/