۱۵:۳۱ - جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

ائمه جمعه شهرهای گز و شاهین شهر:

احتمال حمله شیمیایی دولت سوریه در شرایط تسلط ارتش، غیر عقلانی است/ پاسداران حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند

گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز پاسدار، تبیین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارکنان وزارت اطلاعات، حمله امریکا ، فرانسه و انگلیس به سوریه با ادعای حمله شیمیایی از جمله موضعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای شاهین شهر و گز برخوار بود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اعیاد شعبانیه روزهایی هستند که مؤمن باید همه اعمال و رفتار خوب را در ظرف وجود خود بریزد و با اعمالی مانند مناجات شعبانیه خود را برای ماه میهمانی خدا در ماه رمضان آماده کنیم.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)، گفت: حفظ زبان از غیبت و تهمت و مسخره کردن و بر ملا کردن عیوب مردم، صرف نکردن وقت برای کارهای بیهوده و گریه های طولانی بر گناهان و پشیمانی از اعمال بد، سه چیزی هستند که سبب نجات مؤمن می شوند.

وی با بیان اینکه 50 حق از حقوق اسلامی در رساله حقوق امام سجاد(ع) ذکر شده است، افزود: چهارم شعبان که روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) است به نام روز جانباز نامگذاری شده است و رهبر معظم انقلاب که خودشان مدال جانبازی اسلام را بر سینه دارند، درباره آنان فرمودند که جانبازان شاهدان زنده انقلاب هستند و باید با همه امکانات از آن ها دفاع کرد.

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به حمله نظامی ائتلاف آمریکایی به سوریه و محکوم کردن این جنایت، تصریح کرد: شورای امنیت که متشکل از جمعی از دولت های استعماری و استکباری است، حتی به بازرسان بین المللی هم اجازه تحقیق درباره ادعای برخی از دشمنان اسلام مبنی بر حمله شیمیایی به دوما از سوی دولت سوریه را هم نداد.

حجت الاسلام ملکیان، احتمال حمله شیمیایی دولت سوریه به تکفیری ها در موقعیت امروز و تسلط ارتش آن کشور بر عمده نقاط مهم را غیر عقلانی ارزیابی کرد و افزود: اگر ارتش سوریه قصد چنین کاری را داشت، باید در آن زمانی که قسمت عمده کشورش در اشغال تکفیری ها بود این کار را می کرد و امروز هیچ توجیه عقلانی برای این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 222 سال از تاریخ 240 ساله آمریکا در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف سپری شده است، اظهار کرد: از سال 1901 تا کنون آمریکایی ها 68 جنگ را علیه کشورهای مختلف آغاز کرده اند، تجاوز به کلمبیا، پاناما، کره، مراکش، فیلیپین، پاراگوئه، چین، کوبا، هاییتی، مشارکت در جنگ جهانی اول و حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی بعد از اتمام جنگ و به خاک و خون کشیدن 240 هزار نفر در این حمله و حمله نظامی به ایران در واقعه طبس، از جمله جنایات آمریکا در طول حیات خود است.

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به شکست هیمنه آمریکا نزد افکار عمومی جهان بعد از واقعه طبس، گفت: آمریکاییی ها هرگز گمان هم نمی کردند که چنین شکستی را متحمل شوند.

حجت الاسلام ملکیان، سرمایه گذاری افراد ایرانی در کشورهای خارجی را عاملی برای گران شدن نرخ ارز دانست و ابراز کرد: دست دشمن در گرانی های اخیر ارز کاملاً هویدا بود، مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه همگان است و همه قوا باید در این امر مشارکت کنند.

پاسداران حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز، با تبریک و گرامیداشت حلول ماه شعبان المعظم و اعیاد شعبانیه، گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه، حفظ دین اسلام، احیای سیره و روش پیامبر اکرم(ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و این قیام موجب ماندگارگاری عاشورا و آموزه ای برای انسانهای مومن شد.

امام جمعه شهر گز، افزود: امام حسین به بشریت آموخت هرگاه منکری در جامعه رواج پیدا کرد و ضدارزشها جای ارزشها را گرفت باید امر به معرف و نهی از منکر کرد و در برابر ضد ارزشها و منکرات ایستادگی کرد.

وی با قدردانی از حسن انتخاب و نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار تصریح کرد: پاسداران با الهام ار آموزه های مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) با جانفشانی و ایثار حافظ ارزشهای دینی و انقلابی هستند.

حجت الاسلام هاشمی، با ارزیابی مثبت عملکرد سپاه پاسداران در حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی بویژه در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: سپاه از ابتدای انقلاب همواره در مقابل حرکتهای خرابکارانه و آشوبگرانه، جریان های ترور، کودتاها، اختلافات قومیتی و تجزیه طلبانه، فتنه و تحریکات ضدانقلاب و ایادی داخلی آنها، ایستادگی کرده و از حریم هوایی کشور و جنگ نرم و اقتصادی دشمن، گروهک های تکفیری داعش و نقشه های استکبار تا پای جان مقاومت و دفاع کرده است.

وی به دیدار رهبر انقلاب و کارکنان وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار بیان کردند دشمنان با ناامیدی از جنگ سخت در برابر ملت ایران با استفاده از ابزارهای جدید تلاش می کند به اعتقادات دینی مردم نفوذ کرده و باورهای جوانان را به انحراف بکشاند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.