شاهین پرس

پایبندی ارتش به حفظ انقلاب با 48 هزار شهید/ بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید صیاد شیرازی مایه فخر ارتش است

کدخبر: 79216
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ در ساعت ۹:۴۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛  سرهنگ مهران دوست محمدی، در جمع نمازگزاران شاهین شهر، با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، وجود 48 هزار شهید و بیش از 47 هزار جانباز و ایثارگر و آزاده در بدنه ارتش را نشانگر مقاومت و ایثار و جانفشانی نیروهای ارتش در راه حفظ انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهدای ارزشمندی از جمله شهید سپهبد قرنی، شهید اقارب پرست و شهید صیاد شیرازی از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی هستند.

جانشین فرمانده دانشکده پدافند هوایی شاهین شهر، اظهار کرد: افراد و گروه های مختلف در ابتدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی زمزمه انحلال ارتش را سر می دادند و با توجیه وابسته بودن ارتش به رژیم پهلوی سعی داشتند تا به این ایده خود جامه عمل بپوشانند، اما امام(ره) با این تفکر مخالفت کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در 26 فروردین سال 58 فرمودند« روز 29 فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری می کنم و ارتش محترم در این شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه اسلام و حفظ مرزهای کشور اعلام دارد».

جانشین فرمانده دانشکده پدافند هوایی شاهین شهر، با اشاره به توطئه ابرقدرت های وقت برای تحریک صدام حسین برای حمله به ایران، گفت: اولین کسانی که برای مبارزه با رژیم بعث عراق وارد عمل شدند، مردم غیور شهرهای خرمشهر و آبادن و دانشجویان دانشکده افسری امام علی(ع) ارتش بودند که تعداد زیادی از آن ها در مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند و یا به درجه ایثارگری مفتخر شدند.

سرهنگ دوست محمدی،‏ با بیان اینکه بوسه رهبر معظم انقلاب بر تابوت شهید صیاد شیرازی مایه فخر ارتش جمهوری اسلامی است، به تلاش دشمنان برای زمینگیر کردن انقلاب اسلامی از طریق تحریم ها اشاره کرد و افزود: ایران قبل از پیروزی انقلاب حتی سیم خاردار را هم از خارج وارد می کرد، اما تحریم ها سبب شد تا کشور بتواند در بسیاری از موارد روی پای خود بایستد بگونه ای که امروز علاوه بر صنایع نظامی و هسته ای، در علوم پزشکی و مهندسی و دیگر علوم در زمره بهترین های جهان قرار دارد.

وی کمک ارتش به زلزله زدگان سرپل ذهاب و کرمانشاه را در راستای طرح مردم یار ارتش در مواقع بحرانی دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وظایف ذاتی خود در حوادث و بحران ها نیز همواره برای یاری و کمک به مردم و سازندگی کشور شتافته است که در آینده  نیز با قوت به این وظیفه خود عمل خواهد کرد.

جانشین فرمانده دانشکده پدافند هوایی شاهین شهر، با بیان اینکه کمک های ارتش در قالب اعزام مستشار به کشورهای مظلوم مسلمان در فلسطین، سوریه، لبنان و سایر کشورها برای کمک به بیداری اسلامی در این کشورها صورت گرفته است، افزود: مصداق بارز این کمک و حضور ارتش در منطقه را می توان نیروی راهبردی دریایی ارتش دانست که امنیت و آرامش در آب های خلیج فارس و دریای عمان و حتی تا مدیترانه را برای همگان تأمین کرده است.

سرهنگ دوست محمدی‏، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ارتش، ابراز کرد: رهبر انقلاب دو خصوصیت مردمی بودن و داشتن روحیه آمادگی برای رسیدن به اهداف والا را مایه مباهات این نیروی الهی بیان کردند.

انتهای پیام/