شاهین پرس

نرخ بیکاری شاهین شهر ۱۷ درصد است/ تنها ۵۰ درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند

کدخبر: 79212
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۴۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه، خواستار حمایت بیشتر دستگاه های دولتی از خبرنگاران شد و با تأکید بر حق خبرنگار برای دسترسی به اخبار و پیشامدهای مهم منطقه خود، اظهار کرد: بر همه مسئولان در بخش های مختلف لازم است تا همکاری مطلوب را با خبرنگاران داشته باشند و در مقابل اصحاب رسانه نیز صداقت و امانت را در انتقال خبر رعایت کنند.

انتقادپذیری مسئولان عامل پویایی و بالندگی جامعه

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، انتقادپذیری مسئولان را عامل بالندگی و پویایی جامعه دانست و گفت: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی هم در این خصوص بسیار مهم است و می توانند معضلات و خواسته های جامعه و مردم را به مسئولان منتقل کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی و نامگذاری سال، ابراز کرد: حمایت از کالای ایرانی می تواند در اشتغال جوانان و رونق کسب و کار بسیار مؤثر باشد و نقش اصحاب رسانه برای فرهنگ سازی در این خصوص باید بسیار برجسته باشد.

ذخیره آب استان در سطح بسیار پایینی قرار دارد

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه ذخیره آب استان اصفهان در سطح بسیار پایینی قرار دارد، از مصرف بیش از حد متوسط آب در شاهین شهر نسبت به سایر نقاط استان خبر داد و تصریح کرد: مصرف در بخش های کشاورزی و صنعتی و آب شرب با محدودیت مواجه است و شهروندان با رعایت نحوه صحیح مصرف و صرفه جویی می توانند در طول سال از قطعی و جیره بندی آب جلوگیری کنند.

کسب رتبه اول شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان

بصیری، شاهین شهر و میمه را دارای رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شاخص های مختلف میان سایر شهرستان های استان دانست و گفت: جمعیت فعال اقتصادی شهرستان نزدیک به 80 هزار نفر و تعداد بیکاران نیز 13 هزار و 537 نفر، معادل 17 درصد جمعیت است که سند راهبردی حوزه اشتغال شهرستان برای مبارزه با بیکاری تدوین شده است و از این طریق وضعیت و پتانسیل اشتغال در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان مشخص شده است.

وی عدم مدیریت مناسب منابع آب در بخش کشاورزی را عامل افزایش نرخ بیکاری در میان کشاورزان دانست و افزود: افزایش تعداد زمین های بایر، تغییر کاربری و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست محیطی از دیگر تبعات مصرف غیر اصولی آب در کشاورزی هستند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، رعایت عدالت در تخصیص آب به کشاورزان، تکمیل سد مورچه خورت، تخصیص اعتبار برای لایروبی و مرمت قنوات و تکمیل کانال های بتنی، ایجاد و توسعه باغات پسته و کشت زعفران و افزایش مساحت زمین های با آبیاری نوین را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در شهرستان برای بهینه شدن کشاورزی دانست و اظهار کرد: ایجاد شرایط برای کشت گلخانه ای و پرورش قارچ از جمله دیگر کارها است.

تنها 50 درصد صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند

بصیری، با اشاره به فعال بودن تنها 50 درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان، افزود: واحدهای فعال هم تنها با 30 تا 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که استاندار اصفهان طرح های حمایتی خوبی را برای کاهش بروکراسی اداری و بهره مند شدن صنایع ارائه داده اند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، ابراز کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با 10 شهرک و ناحیه صنعتی و 10 دانشگاه و با وسعتی قریب به 6 هزار کیلومتر مربع، پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی دارد و می توانیم نرخ بیکاری را به حداقل برسانیم.

بصیری، با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در زمینه صنایع دستی و گردشگری در شهرستان وجود دارد، گفت: برخی صنایع وجود دارند که با حل یک مشکل می تاونند تعداد زیادی کارگر را به کار بگیرند و قسمتی از بار اشتغال شهرستان را تأمین کنند.

لزوم ارتباط بیشتر و دو جانبه مسئولان و خبرنگاران

وی از خبرنگاران خواست تا ارتباط بیشتری با مدیران در بخش های مختلف داشته باشند و افزود: گاهی در یک بخش کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، اما مردم از آن ها خبر ندارند و این خلأ می تواند با پوشش به موقع وقایع و اقدامات از سوی اصحاب رسانه پر شود، همچنین مسئولان موظف هستند تا حداکثر همکاری لازم را با خبرنگاران داشته باشند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به برخی اختلافات مالی میان شهرداری و پالایشگاه، اظهار کرد: بنده و همکارانم حداکثر همکاری را در این زمینه داشته ایم، اما عدم تعامل به موقع شهرداری سبب شد تا دیوان عدالت اداری در این خصوص رأی صادر کند و کمیسیون ماده 77 هم نمی تواند در برابر رأی دیوان عدالت اداری کاری انجام دهد.

بصیری، با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های مسئولان شهرستان است، افزود: در این زمینه سعی شده تا از همه پتانسیل ها استفاده شود.

انتهای پیام/