۱۰:۲۶ - دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار:‏

استمرار فعالیت پیام رسان های خارجی به مصلحت کشور نیست /لزوم ایجاد وحدت کلمه در دولت برای حل مشکل ارز

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، با اشاره به زیان های استمرار فعالیت تلگرام در ایران، اظهار کرد: اگر امکانات و اعتبارات لازم از سوی دولت به متخصصین داخلی ارائه شود، امکان جایگزینی پیام رسان های خارجی با انواع با کیفیت، زیبا و امن داخلی وجود دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به توانایی بالای جوانان ایرانی در طراحی پیام رسان های داخلی و لزوم ارتقای کیفیت فنی شبکه های اجتماعی ایرانی، اظهار کرد: دولت باید امکانات لازم را در اختیار متخصصین جوان داخلی قرار دهد تا بتوانیم از هر لحاظ بهتر از پیام رسان های خارجی باشیم و این شدنی است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، با گلایه از تخصیص ندادن امکاناتی نظیر افزایش پهنای باند و اعتبارات لازم به پیام رسان های داخلی برای رقابت با انواع شبکه های اجتماعی جهانی، گفت: تاکنون امکانات کمی از سوی دولت برای این امور اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت و حمایت از پیام رسان های داخلی، خاطرنشان کرد: هر چه جلوتر می رویم باید یکی از پیام رسان های داخلی بگونه ای تقویت شود که ظرفیت و مخاطب بیشتری پیدا کرده و ظرفیت پذیرش 50 میلیون عضو با حداقل 25 میلیون نفر کاربر آنلاین را داشته باشد.

استمرار فعالیت پیام رسان های خارجی به مصلحت کشور نیست

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار‏، با اشاره به وضعیت و محتوای فعلی تلگرام و احتمال فیلترینگ آن، ادامه فعالیت این پیام رسان در داخل کشور را به مصلحت کشور ندانست و تصریح کرد: اگر امروز این اتفاق نیفتد، قطعاً نسل های آتی و آیندگان مملکت قضاوت خوبی درباره استمرار کنونی این پیام رسان در ایران نخواهند داشت و زیان های آن متوجه کشور و مردم خواهد شد.

وی شکستن حریم ها و متناسب نبودن برخی از محتواهای تلگرام با ارزش های اخلاقی جامعه را از جمله آسیب های آن عنوان کرد و گفت: شبکه های اجتماعی داخلی با رعایت هنجارهای جامعه اسلامی ایران و استفاده از امکانات و قابلیت های خوب می توانند محیطی امن و مفرح را برای کاربران ایرانی تأمین کنند و جایگزین پیام رسان های خارجی شوند.

دولت از فشار بر اقشار آسیب پذیر ناشی از نواسانات نرخ ارز جلوگیری کند

حاجی، با اشاره به مشکلات چند ماهه اخیر کشور در نوسانات نرخ ارز، ایجاد وحدت کلمه در میان هیئت دولت را لازمه حل این مشکل دانست و ابراز کرد: دولت باید نرخ ارز را واقعی کرده و در کنار آن با برنامه های حمایتی، از وارد آمدن فشار بر اقشاری که از این ناحیه آسیب پذیر هستند، جلوگیری کند تا هم از تلاطم های بازار ارز دور شویم و هم با واقعی شدن نرخ ارز، چاقاق کالا و واردات بی رویه به حداقل برسد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار‏، در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس، اظهار کرد: این طرح چاپ شده و برای ارائه در صحن مجلس در نوبت قرار گرفته است و سخن گفتن از تحقق یا عدم تحقق آن بستگی به شرایط روز دارد و فعلاً قابل پیش بینی نیست.

معضل آب از موضوعات اساسی استان اصفهان است

وی از تنظیم نامه امضاء شده از سوی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شوری اسلامی خطاب به رئیس جمهور برای تشکیل جلسه به منظور رفع مشکلات آب استان خبر داد و افزود: معضل آب از موضوعات اساسی استان اصفهان است که مرتب و به صورت مستمر پیگیر آن هستیم که البته این مشکل با همکاری دولت قابل رفع خواهد بود تنها کافی است تا اراده لازم برای حل آن در مسئولان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.