۱۵:۱۵ - جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

ائمه جمعه شهرهای گرگاب و گز؛

فتنه گری رژیم آل سعود با پول مسلمانان در منطقه/ بدون مبارزه با رانت خواری و دیوان سالاری حمایت از تولید ملی محقق نمی شود

تبیین جایگاه ویژه امامت و ولایت در اسلام، خیانت و جنایت های رژیم آل سعود، رفع مشکلات و ایجاد رفاه برای مردم با مدیریت جهادی، مبارزه جدی با رانت و فساد برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی از جمله موضاعت مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای گرگاب و گز بود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، با اشاره به جایگاه ویژه امامت و ولایت در اسلام، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) عقل منفصل جامعه هستند بر همین اساس در نظام ولایت مطلقه فقیه، رهبر جامعه اسلامی دارای بینشی جامع است که این بینش به روشنی در بیانات، توصیه ها و هشدارهای حضرت آیت الله خامنه ای دیده می شود.

امام جمعه موقت شهر گرگاب، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب همه تحرکات منطقه و جهان را با بینش عمیق رصد می کند، به درخواست رژیم آل سعود از آمریکا برای باقی ماندن در منطقه و حمایت های آنها از گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: رژیم آل سعود با پول مسلمانان در منطقه فتنه گری می کند و داعش که با تلاش سردار سلیمانی ها و خون شهید حججی ها و مدافعان حرم از پای درآمده را از آمریکا می خواهد در منطقه حضور داشته باشد.

حجت الاسلام صالحیان، خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد: برای تحقق شعار سال باید تقسیم کار شود مسئولان باید تولیدکنندگان را تقویت و حمایت کرده و مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنند نباید با کم کاری و تخلف موجب ناراحتی رهبر انقلاب فراهم شود.

خطیب موقت نماز جمعه شهر گرگاب، با بیان اینکه مشکلات معیشتی مردم یکی از دغدغه های رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: مجلس و نمایندگان باید به درستی قانون وضع و نظارت کند و دولت و وزرا و مدیران نیز باید مدیریت جهادی داشته باشند و با تلاش و دلسوزی بیشتر به مشکلات مردم رسیدگی و رفاه و آسایش و رفاه مردم را فراهم کنند

بدون مبارزه با رانت خواری و دیوان سالاری حمایت از تولید ملی محقق نمی شود

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گزبرخوار، با اشاره به روز سلامتی در هفته آینده، سلامت و امنیت را دو نعمت مخفی الهی دانست و اظهار کرد: امکانات خوبی در درمانگاه تأمین اجتماعی شهر گز وجود دارد و تحولات خوبی در حوزه سلامت شهر صورت گرفته است.

امام جمعه شهر گزبرخوار، با تشکر از مسئولان در توجه به مراکز درمانی و بهداشتی، گفت: مراجعه بیماران و شهروندان به مراکز درمانی نشان از اعتماد آن ها به این مراکز دارد، اما مراجعه بیش از حد و تعداد بالای مراجعه کنندگان برای درمان، نگران کننده است و لازم است تا پرونده های سلامت برای پیشگیری از بیماری  جدی گرفته شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و بنت الهدی صدر از مراجع دینی عراق، ابراز کرد: این بزرگواران بعد از اعلام حمایت قاطع از امام خمینی(ره) از سوی رژیم بعث عراق دستگیر می شوند و پس از امتناع از موضع گیری علیه امام(ره) به دست عمال صدام ملعون به شهادت می رسند.

حجت الاسلام هاشمی، با بیان اینکه امروز آستانه تحمل افراد در جامعه پایین آمده است و با تسلیت ایام شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع)، تصریح کرد: باید وجود مبارک امام موسی کاظم(ع) و کظم غیظ ایشان را الگوی رفتاری خود قرار دهیم تا اینگونه بخشی از معضلات اجتماع حل شوند.

امام جمعه شهر گزبرخوار، عمل به شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب را عامل مرتفع شدن بسیاری از مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: این بسیار مهم و پسندیده است که مردم ایران بر روی استفاده از کالای ایرانی تعصب داشته باشند.

وی کاهش واردات و حمایت از تولید ملی را به عنوان پایه های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و افزود: البته باید این شعارها در عمل مسئولان و مردم دیده شوند و تنها با صحبت کردن و شعار دادن مشکلات کشور حل نخواهد شد، اقتصاد مقاومتی تنها در میدان عمل می تواند مثمر به ثمر واقع شود.

حجت الاسلام هاشمی، با اشاره به باور نداشتن برخی از مسئولان کشور به توان و ظرفیت داخلی، ابراز کرد: گاهی هم عدم اطلاع عموم مردم از توانایی ها و ظرفیت های کشور عامل عدم تحرک لازم در عمل به شعار سال می شود، تنبلی و عدم وجود وجدان کاری در برخی مسئولان نیز عامل مهم دیگر است.

امام جمعه شهر گزبرخوار، با بیان اینکه اعتماد به بیگانگان، عدم مبارزه جدی با فساد و عدم تعصب به اقتصاد ملی از دیگر عوامل اجرایی نشدن حمایت از کالای ایرانی هستند، گفت: مبارزه جدی با رانت خواری و دیوان سالاری می تواند در حمایت حقیقی از تولید ملی کارساز باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.