شاهین پرس

به رسمیت شناختن اسراییل از سوی سعودی ها ننگی تاریخی برای حکام عرب رقم زد

کدخبر: 79153
۱۷ فروردین ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، ‏با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت ایران با آمریکا و اسراییل روابط گسترده ای داشت و این روابط بعد از روشن شدن جنایات آن ها در حق ملت ایران و مسلمانان برای همه مردم، گسسته شد، افزود: امام خمینی(ره) قطع رابطه آمریکا با ایران را به فال نیک گرفتند و رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه تهران در آن مقطع بر لزوم استقلال همه جانبه کشور از مستکبران تأکید کردند.

امام جمعه شاهین شهر، به رسمیت شناختن اسراییل از سوی عربستان سعودی را مایه ننگ تاریخی رهبران کشورهای عربی دانست و تصریح کرد: بن سلمان با دشمن خواندن ایران و دوست دانستن اسراییل، چهره پلید رژیم سعودی را برای همه مسلمین جهان آشکار کرد.

وی با اشاره به تظاهرات اخیر مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق خود و نسل کشی رژیم جعلی اسراییل، ابراز کرد: عربستان سعودی در چنین شرایطی حمایت خود را از اسراییل اعلام کرد و نشان داد که حتی برای نژاد عربی هم اهمیتی قائل نیست و کاملاً دست نشانده کفار و استکبار جهانی در منطقه و گاو شیرده آنان است.

حجت الاسلام ملکیان، با بیان اینکه باید کالای ایرانی از نظر کیفیت با مشابه خارجی آن قابل رقابت باشد، اظهار کرد: در عین حال استفاده مردم از کالاهای قاچاق خارجی معادل با کفران نعمت است و لازم است تا جایی که می توانیم از کالای ایرانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی ‏کاظم(ع) و خدمات عظیم حضرت(ع) به اسلام در اوج خفقان و شرایط ویژه، اظهار کرد: علی ابن یقطین و همسر هارون الرشید از عوامل نفوذی امام هفتم شیعیان در دربار خلیفه عباسی بودند تا بتوانند در دستگاه ظلم از حقوق شیعیان دفاع کنند و امام(ع) همواره از ایشان در برابر انحرافات محافظت می کردند.

امام جمعه شاهین شهر، به مشروعیت نشناختن دستگاه حکومت ظالم عباسی از سوی امام کاظم(ع) را از مهمترین اقدامات اجتماعی ایشان دانست و افزود: امام هفتم(ع) به صفوان جمال که از شیعیان ایشان بود اجازه ندادند تا شترهای خود را برای سفر حج به هارون الرشید اجاره بدهد و اینگونه مخالفت خود را با حکومت هارون به مردم نشان دادند.

وی با بیان اینکه مناظرات امام موسی کاظم(ع) در پاسداشت جایگاه و حقانیت تشیع نقش بی بدیلی را ایفا کرده و در تاریخ ثبت شده است، گفت: مناظره حضرت(ع) درباره حدود فدک در دربار عباسی بسیار خواندنی و مفید است، در نهایت عباسیان به ناچار  ایشان را در غل و زنجیر زندانی کردند و به شهادت رساندند. ‏

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به اهمیت فراوان لحظات عمر انسان در اسلام، ابراز کرد: ‏امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق فرمودند خدایا اگر عمر من چراگاه شیطان است و هر روز بر گناهان من افزوده می شود، پس این عمر را از من بگیر و به این زندگی پایان بده، باید بسیار مراقب باشیم تا در لحظه به لحظه زندگی از گناهان دور باشیم.

امام جمعه شاهین شهر، با گرامیداشت یاد سپهبد شهید صیاد شیرازی و توصیف خدمات و فداکاری های این شهید والامقام به اسلام و انقلاب اسلامی و تلاش برای اتحاد و انسجام ارتش و سپاه پاسداران، تصریح کرد: خون اباعبدالله(ع)، اسلام را حفظ کرد و در طول تاریخ تشیع هم مسلمانان با تأسی از سیدالشهدا(ع) با خون خود و مجاهدت ها و ایثارگری ها اسلام را از انحراف و دستبرد کفار و منافقان حفظ کردند.

وی شهید آیت الله صدر را از جمله عالمان بزرگ تشیع دانست که در عین حال ‏با تمام وجود مردم را به پیروی از امام خمینی(ره) دعوت می کرد و گفت: همین اقدامات را ‏شهید آیت الله مرتضی مطهری در ایران انجام می داد.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به مستند روایت فتح و تلاش های هنری فراوان شهید سید مرتضی آوینی در راه اسلام، افزود: ‏هنر می تواند ابزار بسیار خوبی برای ترویج و تبیین ارزش های والای اسلامی در جامعه باشد.

وی ‏با اشاره به خشکسالی کنونی در کشور و تأکید بر لزوم کاهش مصرف های غیر ضروری و فرهنگ صرفه جویی، ابراز کرد: امروز کشور پیشرفت های بسیار بزرگی در زمینه انرژی دارد که انرژی هسته ای یکی از مهمترین آن موارد است و می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به انرژی را رفع کند.

انتهای پیام/