۱۵:۴۹ - دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

معاون فرهنگی اداره تبلبغات اسلامی شاهین شهر و میمه:

حدود هزار نفر در مساجد شاهین شهر و میمه معتکف هستند

معاون فرهنگی اداره تبلبغات اسلامی شاهین شهر و میمه، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 17 مسجد شهرستان خبر داد و گفت: امسال با توجه به تقارن ایام البیض ماه رجب با تعطیلات نوروز حدود هزار نفر از زنان و مردان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ مرتضی میرزایی، در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 17 مسجد شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: آیین معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب که امسال با ایام تعطیلات نوروز شده در مساجد شهرستان برگزار شده است.

معاون فرهنگی اداره تبلبغات اسلامی شاهین شهر و میمه، به استقبال جوانان از برگزاری این مراسم معنوی اشاره کرد و افزود: نام نویسی معنکفین به دو صورت دستی و الکترونیکی در سامانه اعتکاف انجام و مشخصات حدود هزار نفر در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو هزار نفر در 27 مسجد شهرستان در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند، افزود: با توجه به تعطیلات عید نوروز امسال این رقم به حدود هزار نفر کاهش پیدا کرده که 690 از بانوان و 285 نفر آقایان در مساجد شهرها و روستاهای شاهین‌شهر، گرگاب، گزبرخوار، میمه، وزوان و لایبید معتکف شدند.

میرزایی، به برنامه های خودسازی و معرفتی مساجد اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه های با قران در زلال اعتکاف تصیحح قرائت نماز و تجوید قرآن، حلقه های معرفتی و صالحین، مسابقه از بخشی از خطبه های نهج البلاغه و سوره لقمان به همراه سخنرانی و پاسخ به سئوالات از جمله برنامه هایی است که در این سه روز برای معتکفین اجرا شده است.

وی عتکاف را فرصتی برای خلوت گزینی بیشتر به خالق یکتا بیان کرد و افزود: گرچه سنت حسنه اعتکاف بیشتر برای انس و توجه با خداوند متعال است اما به متظور  بهره برداری بیشتر معتکفین، از سخنرانان، قاریان و مربیان مجرب قرآن کریم نیز دعوت شده تا در این مراسم معنوی همراه معتکفین باشند.

معاون فرهنگی اداره تبلبغات اسلامی شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه ویزه برنامه اعمال ام داوود با حضور عموم مردم و معتکفین در همه مساجد برگزار می شود اظهار کرد: امسال برای برگزاری اعتکاف هشت روحانی و مبلغت به مساجد سطح شهرستان اعزام شده اند.

اعتکاف، از جمله سنت های پیامبر و عبادت‌های مستحب است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کمی افراد در معدود مساجد کشور برگزار می شد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی این سنت نیکو گسترش فراوانی یافته بطوریکه در سالهای اخیر با حضور میلیونی جوانان و نوجوانان در بسیاری از مساجد برگزار می شود.

در این عبادت مستحبی که ارکان آن اقامت در مسجد همراه با روزه داری و شب زنده داری است معتکف برای مدت مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد جامع شهر خلوت گزیده و به عبادت و راز و نیاز با معبود بی همتا مشغول است تکالیفی بر عهده او قرار می گیرد که دارای احکامی ویزه است از جمله اینکه معتکف در مدت اعتکاف تنها در امور خاص مجاز به خروج از مسجد نیست.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.