۲۰:۰۷ - پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۷

فرماندار شاهین شهر و میمه:

تبلیغ و مصرف کالاهای خارجی به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند

فرماندار شاهین شهر و میمه با تاکید بر ممنوعیت استفاده از کالای خارجی در دستگاه های دولتی، گفت: نباید اجازه دهیم کالاهای خارجی در سطح شهر تبلیغ شوند، چون به تولید داخلی و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

به گزارش شاهین پرس؛ علیرضا بصیری، در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، که در جوار قبور شهدای گمنام برگزار شده بود، با اشاره به نامگذاری سال حمایت از تولید کالای ایرانی، اظهار کرد: همه‌ ساله با نامگذاری شعار سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، برنامه ریزی‌های کشور بر اساس آن هدف‌گذاري مي‌شوند که همه موظف به تلاش در این مسیر ریل گذاری شده برای پیشرفت و سربلندی کشور هستیم.

فرماندار شاهین شهر و میمه، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: اجرایی کردن شعار سال تنها بر عهده برخی از دستگاه‌های دولتی نیست بلکه تمامی قوا و دستگاه‌های کشور اعم از صاحب‌نظران، نخبگان، دانشگاهیان موظف هستند برای تحقق سیاستهای اقتصادی کشور تلاش کرده و در حرکت به سمت پیشرفت و تحقق شعار سال نقش داشته باشند بر همین اساس همه دستگاههای اجرایی باید با برنامه ریزی و تدوین راهکارهای عملیاتی و اجرایی در خصوص این امر مهم گام بردارند.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت، در خصوص ممنوعیت استفاده از هرگونه کالای خارجی مشابه تولید داخلی در تمامی دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم کالاهای خارجی در سطح شهر تبلیغ شوند، چون به تولید داخلی و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

بصیری، اضافه کرد: باهمت مسئولان، غیرت جوانان و تلاش مضاعف تولیدکنندگان، مصرف کالای ایرانی رونق می‌گیرد و اشتغال جوانان و اقتصاد کشور پویاتر خواهد شد.

وی اقتصاد مقاومتی را نگاه به درون، عدم وابستگی به خارج و توجه به ظرفیت های داخلی دانست و افزود: حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که باید همه مسئولان با جدیت برای تحقق این شعار وارد عمل شوند چرا که کشور بدون اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیشرفتی نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان، برگزاری نخستین جلسه شورای اداری در جوار قبور شهدای گمنام را تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا برای ادامه و حرکت در مسیر آنان ارزیابی کرد و افزود: حضور در کنار قبور شهدا به منزله تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره)و شهدای والامقام است چرا که هر چه داریم به برکت خون پاک شهدا است.

وی با اشاره به فراز و نشیب ها و وقایع سال ۹۶ و تبیین برخی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته خاطرنشان کرد: دولت و همه مسئولان در سال ۹۶ با تلاش شبانه روزی علی رغم محدودیت های موجود در جامعه برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و آنچه که بعنوان وظیفه بر عهده داشتند به مردم و ولی نعمتان خود عرضه کردند.

فرماندار شهرستان شاهین‌ شهر و میمه وضعیت کم‌ آبی را نگران‌کننده ارزیابی کرد و تغییر الگوی کشت محصولات مقاوم با کم‌آبی را از جهاد کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب را از شهروندان خواستار شد.

رعایت نظم و انضباط کاری، تکریم ارباب رجوع، حضور مسئولان در بین مردم برای رفع مسائل و مشکلات آنان، برنامه ریزی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خصوص تحقق شعار سال، ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی، اطلاع رسانی و آموزش به کشاورزان در خصوص توجه به روش‌های نوین کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف آب از دیگر مسائل مورد تاکید فرماندار شهرستان در اولین جلسه شورای اداری در سال جاری بود.

حجت‌الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، امام‌جمعه شهر گز نیز در این جلسه با توصیه به مدیران و مسئولان ادارات و دستگاه های مختلف برای خدمت رسانی به مردم، تاکید کرد: مسئولان ادارات در خدمت‌رسانی به مردم، سرعت و سبقت گرفتن از یکدیگر، دوری کردن از سستی و سهل‌انگاری، اخلاص، صداقت و دلسوزی و اعتدال را رعایت کنند.

اهدای شاخه های گل همراه با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از دیگر بخش های نخستین جلسه شورای اداری سال 97 شهرستان شاهین شهر و میمه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.