شاهین پرس

مخاطب شعار سال مردم و مسئولان با هم هستند/حمایت از کالاهای ایرانی تلاش جهادی نیاز دارد

کدخبر: 79088
۳ فروردین ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام محمدرضا محمدی، در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر شاهین شهر، ضعف ایمان و اخلاق در جامعه و خانواده ها در زمینه های مختلف را عامل اصلی برخی از معضلات و آسیبهای اجتماعی دانست و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ارزشهایی از جمله ایمان، تقوا و خداترسی در جامعه حاکم بود که حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی و مفاسد اخلاقی بود.

امام جمعه موقت شهر شاهین شهر، حلول ماه رجب با بهار طبیعت را که  هردو سرآغاز و پیام آور تغییر و نحول در معنویت و طبیعت بیان کرد و افزود: بسیاری از بزرگان دین خودسازی و آغاز سال معنوی خود را ماه رجب قرار می دادند که امیدوار هستیم تقارن حلول ماه رجب و سال نو نقطه عطف تغییرات و تحولات درونی همراه با تغییر فصل و زندگی مادگی و بهتر از سال گذشته همه ما باشد.

وی احیای سنت نیکوی اعتکاف را از دستاوردها و رویش های انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه جوانان زیادی در مراکز مختلف معتکف می شوند که برگزار کنندگان مراسم معنوی اعتکاف باید مواظب باشند این امر عظیم گرفتار حواشی و آسیب نشود و صفا، اصالت و روح معنوی خود را حفظ کند پذیرایی های آنچنانی مغایر با روح خلوت نشینی و اعتکاف است معتکفین نیز باید در این ایام ارتباطات بازدارنده از انس با معبود را قطع کرده و به اهداف اعتکاف توجه داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر شاهین شهر، با بیان اینکه نامگذاری اقتصادی تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی و بیان الزامات و چگونگی تحقق آن را از دغدغه های رهبر انقلاب بیان کرد و افزود: مخاطب شعار سال هم مردم و هم مسئولان هستند چراکه همه باید نسبت به حمایت و مصرف کالای ایرانی تعصب و جدیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالای خارجی، و مدیریت واردات اجناس خارجی، خاطرنشان کرد: علاوه بر مردم، کسبه و اصناف نیز وظیفه دارند کالای ایرانی را عرضه کنند، در همین بازار شب عید بازار مملو از اجناس خارجی بود و خانواده ها نیز ناچار به خرید آنها دیگر تمایلی برای خرید کالای ایرانی نداشتند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: مردم کشور ما باید همانند مردم سایر کشورها به مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند، چون مصرف کالای ایرانی اقتصاد کشور را از مشکلات موجود نجات می‌دهد و به اشتغال جوانان و به حرکت درآمدن چرخ کارخانجات کمک می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه شاهین‌شهر بر لزوم برخورد بارانت‌خواران که بخش عمده واردات کشور را کنترل می‌کنند تأکید کرد و افزود: رانت‌خواران با این کار خود اقتصاد کشور را ضعیف و به کشور خیانت می‌کنند.

اعتکاف معجونی از چهار عبادت برای خودسازی است

حجت الاسلام سیدمصطفی عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، به حلول ماه پرفیض ماه رجب و ایام البیض اشاره کرد و با بیان اینکه معتکف گناهان را در بند کشیده و پاداش فراوانی دریافت می کند، اظهار کرد: اعمال اعتکاف معجونی از چهار عبادت نماز، روزه، حج و احکام و درسی برای خودسازی است که انسان را به سوی معنویت سوق می دهد.

امام جمعه شهر گزگاب، با توصیه به معتکفین برای مراقبت و بهره برداری بیشتر از فرصت ایام اعتکاف، افزود: برگزاری همه ساله مراسم معنوی اعتکاف به صورت گسترده یکی از برکات انقلاب اسلامی است چراکه تا قبل از پیروزی انقلاب آمار اعتکاف و معتکفین در کشور بسیار محدود بود در حالی که در سال های اخیر این مراسم با حضور پرشور و میلیونی جوانان در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

وی به سالروز حمله بی رحمانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال 42 اشاره کرد و افزود: روحانیت همواره در طول تاریخ پرچمدار مبارزه با بی عدالتی بودند و با روشگری و استقامت مردم را به صحنه اعتراضات هدایت می کردند.

حجت الاسلام عاملی، ادامه داد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی است که تولیدکنندگان باید کیفیت کالاهای خود را ارتقاء دهند و مردم نیز با خرید و استفاده از این کالاها حمایت کنند.

وی مصرف کالای داخلی را مبارزه با تحریم دشمنان دانست و بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی موجب اشتغال جوانان و کارگران می شود و همه وظیفه داریم که از تولیدات داخلی حمایت کنیم تا دولت نیز مجبور به حمایت شده و دروازه کشور را برای ورود کالاهای غیر ضروری ببندد چرا که جوانان کشورمان توانایی تولید بسیار از کالاها را دارند.

خطیب نماز جمعه شهر گرگاب، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در حرم رضوی(ع)، خاطرنشان کرد: چالش ذهنی مردم کشور ما ناشی از بی اطلاع بودن از منابع طبیعی و سرشار خدادادی است که در کشور وجود دارد و باید به جوانان اعتماد کرده و بها دهیم تا به رشد و بالندگی برسند و موجب پیشرفت کشور شوند.

حمایت از کالاهای ایرانی تلاش جهادی نیاز دارد

حجت الاسلام قربانعلی خالوشاهان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز برخوار با تبریک تقارن فصل بهار و ماه رجب و توصیه به حفظ حرمت این ماه، اظهار کرد: ماه رجب بویژه ایام البیض این ماه فضیلت و برتری ویژه ای نسبت به سایر ماه ها دارد و فرصت مناسبی برای خودسازی و توجه به درجات عالیه این ماه است.

امام جمعه موقت شهر گز برخوار، با اشاره به نامگذاری و شعاار سال خاطرنشان کرد: کالای ایرانی حاصل امکانات، تفکرات و تلاش کارگران و مهندسان ایرانی است که همه وظیفه داریم از دسترنج این اقشار زحمت کش حمایت همه جانبه داشته باشیم.

وی افزایش تولید، بهبود کیفیت و تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، بازاریابی در خارج از کشور بویژه کشوهارهای همسایه و رقابت پذیرکردن کالاهای ایرانی را نیازمند عزم جهادی دانست و با بیان اینکه وظیفه مردم استفاده از کالاهای ایرانی است، تاکید کرد: مدیریت واردات کشور و مبارزه جدی با قاچاق کالا از الزامات دولت در حمایت از کالاهای تولید داخلی است.

حجت الاسلام خالوشاهان، با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند با تمام امکانات ناامیدی را در بین جوانان القا کنند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تمام صلابت این امید را دادند که کلید حل همه مشکلات در کشور وجود دارد و آن کلیدها نیز در دست مردم و مسئولان کشور قرار دارد.

وی به بیانات رهبر انقلاب در حرم رضوی(ع) اشاره کرد و افزود: همه وظیفه داریم که در بیانات مهم رهبر انقلاب در جمع مجاوران حرم امام رضا دقت و تامل بیشتری داشته باشیم و دثت کنیم که چگونه رهبر جامعه اسلامی به اهداف و سیاست های کلان کشور توجه دارند و نقش مردم را در پیشرفت و تحقق این سیاستها مهم و اساسی می دانند.

خطیب موقت نمازجمعه شهر گز برخوار، با اشاره به برخی از ظرفیت ها و استعدادهای کشور در 40 سالگی انقلاب اظهار کرد: پیشرفت کشور به تلاش جهادی نیاز دارد چرا که کشور ما با وجود منابع خدادادی و جوانان نخبه کمبود امکانات ندارد مگر نسخه های بیگانگان، کم کاری، خودباختگی، سیاسی کاری برخی از مدیران که مانع پیشرفت کشور هستند.

انتهای پیام/