۱۵:۳۰ - جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

ائمه جمعه شهرهای گرگاب و گز؛

استیضاح، اهرم مهم نظارتی مجلس بر دولت است/امام باقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه تشیع

روز ملی شدن صنعت نفت، استیضاح سه تن از وزاری دولت، تبیین بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، عید نوروز، آغاز ماه رجب و نقش امام محمدباقر(ع) در انقلاب فرهنگی، حمله به سفارت ایران در لندن و حمله شیمیایی صدام به حلبچه از جمله موضوعات پرداخته شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای گرگاب و گز بود.

به گزارش شاهین پرس؛  امام جمعه شهر گرگاب، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر، با اشاره به روز 29 اسفند، ملی شدن صنعت نفت را از حمایت های آیت الله کاشانی دانست و گفت: ملی شدن صنعت نفت بدون حمایت آیت الله کاشانی امکان پذیر نبود زیرا علما محل اتکا بودند و موجب شد منافع نفت از دست پهلوی و خارجی ها خارج شود که امیدواریم برای فقرای جامعه موثر و مفید باشد.

حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، به استیضاح سه تن از وزرای دولت در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: استیضاح اخیر وزرا، فارغ از خوب یا بد بودن، بیشتر ناکارآمدی نمایندگان مجلس را نشان داد که چگونه با لابی گری برخی افراد مهمترین اهرم مجلس که همان نظارت است از دست نمایندگان مجلس خارج شد و این ریشه در ضعف قانون و انتخابات نمایندگان مجلس دارد.

وی با تاکید بر لزوم بازبینی قانون نظارت نمایندگان مجلس بر عملکرد دولت، به دیدار اخیر رهبر انقلاب با تمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: ایستادگی و توفقیات ملت ایران در برابر دشمنان ناشی از ایمان و اعتقادات مردم است که این حمایت های مردمی و فداکاری امثال شهید حججی از رویش های انقلاب اسلامی و لطف و رحمت خداوند به این ملت است.

خطیب نماز جمعه شهر گرگاب، با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و آرزوی سالی نیکو برای نمازگزاران بیان کرد: عید نوروز عید خوبی ها، ارزشها و پاکی ها است که اسلام بخش های خوب آن را اصلاح کرده است از جمله خواندن دعای تحویل سال نو، پاکیزگی محیط زندگی، دید و بازدیدها، توجه به محرومان و احترام به بزرگسالان از صفات خوب عید نوروز است که توصیه شده است اما در مقابل با اسراف و بی بند و باری، خرافه پرستی و عیاشی نیز مخالف و نکوهش کرده است.

وی با تاکید بر کمال بهرمندی و استفاده معنوی از فرصت های بدست آمده ایام عید نوروز، خاطرنشان کرد: هر روزی که در آن آثار عبادت و نیکی بدور از گناه و معصیت در آن باشد آن روز روز عید است.

امام جمعه شهر گز:

امام باقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه شیعه هستند

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز، به حمله چند تن از پیروان صادق شیرازی به سفارت ایران در لندن اشاره کرد و افزود: حمله به سفارت ایران در حالی اتفاق می افتد که صادق شیرازی در سخنانی سخیف به رهبر معظم انقلاب توهین کرده بود و پلیس لندن نیز که وظیفه حفاظت و مراقبت از سفارت خانه ها را بر عهده دارد از جسارت این افراد جلوگیری نکرده بود.

امام جمعه شهر گز، با اشاره به سالروز حمله شیمیایی صدام به مردم حلبچه، گفت: صدام ملعون در زمان جنگ تحمیلی علاوه بر مناطق عملیاتی بر علیه حتی مردم کشور خود نیز از سلاح نامتعارف شیمیایی استفاده کرد و تعداد زیادی از آنان را به شهادت رساند و تعداد زیادی نیز با گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی هنوز با عوارض آن دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی در برابر این اقدام اظهار کرد: متاسفانه نهادهای حقوق بشری تنها برای منحرف کردن افکار مردم جهان تنها در برابر برخورد ایران با جنایتکاران واکنش نشان می دهد اما در برابر جنایت های آن زمان صدام بعثی و امروز رژیم ال سعود و  اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع یمن و بحرین و … سکوت کرده است.

خطیب نماز جمعه شهر گز، با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) و آغاز ماه رجب المرجب به استفاده و بهره مندی معنوی از این ایام سفارش کرد و افزود: هنگامی که فرهنگ تشیع مورد هجمه قرار گرفته بود امام محمدباقرع) با ایجاد حوزه های علمیه و تربیت شاگردان زیادی که هر کدام در گسترش اسلام نقش مهمی داشتند، انقلاب فرهنگی گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.