شاهین پرس

مردم شهر گرگاب در سال جاری 60 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند

کدخبر: 78843
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۱۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ مهدی کریمی، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، با اشاره به خط مشی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: کمیته امداد دومین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رسیدگی به خانواده های بی بضاعت و نیازمند در 14 اسفند سال 57 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.

مدیر کمیته امداد بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه، کمک های رهبر انقلاب، اعتبارات دولتی، وجوهات شرعی، هدایا و کمک های مردمی و درآمدهای حاصل از فعالیت مجتمع اقتصادی را منابع درآمدی و تامین مالی کمیته امداد معرفی کرد و افزود: 170 خانوار بی بضاعت شهر گرگاب تحت پوشش و حمایت کمیته امداد شاهین شهر قرار دارند که ماهیانه مبلغ 55 میلیون تومان مستمری به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 13 میلیون تومان خدمات درمانی به این خانواده ها ارائه شده است، ادامه داد: کمیته امداد برای کمک به امر ازدواج جوانان و نوعروسان تحت حمایت خود حدود پنج میلیون تومان پرداخت می کند که در سال جاری در چهار فقره کمک هزینه خرید جهیزیه مبلغ 14 میلیون تومان پرداخت شده است.

کریمی، کمک به احداث، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد بیان کرد و افزود: علاوه بر 82 میلیون تومان تسهیلات کارگشایی که از ابتدای سال جاری به 34 خانواده تحت حمایت کمیته امداد در شهر گرگاب واگذار شده، بالغ بر 495 میلیون تومان تسهیلات خودکفایی و اشتغالزایی نیز به این مددجویان پرداخت شده است.

وی مجموع خدمات ارائه شده کمیته امداد در 11 ماه گذشته به 170 خانواده مددجوی شهر گرگاب را یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: مجموع کمک های مردم شهر گرگاب در قالب صدقات، نذورات و هدایا در سال جاری مبلغ 60 میلیون تومان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر، ضمن تکذیب شایعاتی از قبیل اجاره صندوق های صدقات و یا ارسال کمک های مردمی به دیگر کشورها، که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات و درامدهای کمیته امداد هر شهرستان مشخص شده و ابلاغ می شود و به جز مواردی نادر و مشخص شده از قبیل روز قدس به هیچ وجه حتی یک ریال از کمک های مردمی به کشوری دیگر ارسال نمی شود.

وی از امضای تفاهم نامه خیریه علی بن ابی طالب شهر گرگاب با کمیته امداد شاهین شهر برای تعامل و همکاری برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان خبر داد و اضافه کرد: مردم ایران در روزهای پایانی سال آداب و رسوم زیبایی دارند که یکی از آنها دستگیری از نیازمندان و همنوعان است که به همین منظور از همه خیران و مردم نیکوکار شهر گرگاب دعوت می کنیم در هفته احسان و نیکوکاری که از 14 لغایت 20 اسفندماه است در این کار خیر شرکت کنند.

انتهای پیام/