۱۴:۵۸ - جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

ائمه جمعه شهرهای گز و گرگاب؛

تحریک جامعه کارگری به رکود کارخانه ها از نقشه های دشمنان است/ فقر را باید از جامعه ایثارگر برطرف کنیم

تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دستاندرکاران کنگره شهدای کارگری، تکریم مادران و همسران شهدا، توصیه به درختکاری و احسان و نیکوکاری از جمله موضاعاتی بود که ائمه جمعه شهرهای گز و گرگاب در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن پرداختند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز با اشاره به پنج محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار یکی از کارهای اساسی دشمنان را تحریک جامعه کارگری به ایجاد رکود در کارخانجات بیان کردند در حالی که در طول سالها کارگران همواره با بصیرت، همت و تدین خود نقشه دشمنان را خنثی کردند.

امام جمعه شهر گز، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نقش کارگران در شکل گیری و پیروزی انقلاب را موثر دانستند و بیان مردند رژیم پهلوی از آغاز نهضت در قیام 15 خرداد  برای سرکوب نیروهای انقلابی شعبه ای از ساواک در کارخانه ها ایجاد کرده بود اما جامعه کارگری تا شکل گیری و تثبیت انقلاب همواره با ایستادگی و مقاومت در میدان مبارزه حضور داشتند که نمونه آن همین 14 هزار شهید جامعه کارگری است.

وی به سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و با یادآوری توجه دین اسلام به اهمیت و جایگاه انفاق، زکات و صدقه، گفت: خداوند در قرآن فرموده است خوب بودن تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه باید از یتیمان و نیازمندان نیز دستگیری و حمایت شود.

حجت الاسلام هاشمی، با اشاره به 500 خانواده نیازمند تحت پوشش خیریه های شهر گز، افزود: همانگونه که به فکر خانواده خود برای شب عید هستیم در مقابل فقرا و نیازمندان جامعه نیز مسئول هستیم و وظیفه داریم از آنان حمایت و دسنگیری کنیم.

وی با گرامیداشت روز تکریم از مادران و همسران شهدا و تسلیت وفات حضرت ام البنین(س)، بیان کرد: حضرت ام البنین را باید مادر ادب بدانیم که وقتی در خانه حضرت علی(ع) او را فاطمه صدا می زدند گفت: مرا فاطمه صدا نزدید زیرا فرزندان حضرت زهرا(س) به یاد مادرشان افتاده و غمگین می شوند.

امام جمعه شهر گز، کاشت درخت را سنت حسنه و صدقه جاریه دانست و تاکید کرد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بهانه ای برای برای توجه به اهمیت محیط زیست و کاشت درخت است چراکه درختان هوا را پاک و زمین را حفظ می کند.

وی به برخی شرایط و آداب خواندن نماز باران اشاره کرد و افزود: جمعی از مومنان قصد دارند هفته آینده نماز باران بخوانند که با توجه به شرایط و اداب آن کسانی که می توانند در این کار خیر شرکت کنند.

امام جمعه شهر گرگاب:

فقر را باید از جامعه ایثارگر برطرف کنیم 

حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، تقوای الهی را دستگیره محکمی دانست و اظهار کرد: تقوا دستگیره و درس امروز همه ما باید باشد تا از بسیاری از گناهان و معصیت ها در امان باشیم.

امام جمعه شهر گرگاب، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، گفت: حضرت ام البنین(س) نه تنها خود را همسطح و در مقایسه با حضرت زهرا(س) نمی کرد بلکه خود را کنیز فرزندان حضرت زهرا(س) می دانست و چهار فرزند خود را نیز به گونه ای تربیت کرد که خادم آنها باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر آنچه که داریم را مدیون شهدا و خانواده های آنان بویژه مادران و همسران شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: مادران شهدا پاره های تن خود را برای امنیت و حفظ دین و کشور فداکارانه ایثار کردند و همسران شهدا نیز صبورانه از فرزندان شهدا و خود مراقبت می کنند.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به روز احسان و نیکوکاری تاکید کرد: ما جامعه ای ایثارگر داریم بنابراین باید فقر را از جامعه خود برطرف کنیم و در هفته نیکوکاری از 14 الی 20 اسفند ماه در استانه فرا رسیدن سال نو نیازمندان جامعه را یاری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.