شاهین پرس

ترویج عفاف، مصداق ادامه راه شهدا است/ رسانه ها به وظیفه خود در قبال شهدا عمل نمی کنند

کدخبر: 78667
۵ اسفند ۱۳۹۶ در ساعت ۸:۳۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سرداران و بیش از 700 شهید شهرستان شاهین شهر و میمه، بهترین حاجت خلق اول و آخر را بر اساس روایات، شهادت دانست و اظهار کرد: رسول اکرم(ص) می فرمایند انبیاء الهی جز در درجه نبوت هیچ امتیازی نسبت به شهدایی که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کرده اند، ندارند.

کارشناس برنامه سمت خدا، با بیان اینکه جهاد بابی از ابواب خداوند است که آن را برای اولیای خاص خود باز کرده است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند که هیچ قومی در آستانه خانه خود با دشمنش نجنگید، مگر آنکه خوار و ذلیل شد، این حدیث گرانقدر بزرگی کار شهدای اسلام و انقلاب در عزت بخشیدن به کشور و ملت را روشن می کند.

وی با بیان اینکه یاد شهدا در جامعه امروز منحصر به مراسم یادواره شهدا شده است، تصریح کرد: متأسفانه رسانه ها در کشور ما به رسالت خود در معرفی و گرامیداشت یاد و راه شهدا به خوبی عمل نمی کنند در حالی که باید این سرمایه ها برای نسل جوان نمایش داده شود.

حجت الاسلام حسینی قمی، با اشاره به مصائب و سختی های فراوان جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: برخی از جانبازان اعصاب و روان و خانواده هایشان مرارت هایی می کشند که تصورش هم برای مردم عادی بسیار سخت است.

استاد حوزه علمیه، با بیان کم کاری مسئولان و رسانه ها در تجلیل از والدین شهدا و بهره گیری از وجود آن ها، گفت: پدر شهیدی داشتیم که سه فرزندش در فاصله 40 روز به شهادت رسیدند، متأسفانه قدر بسیاری از این عزیزان را ندانستیم و امروز در بین ما نیستند.

وی حفظ بیت المال و مبارزه با فساد اقتصادی را از دغدغه های مهم شهدای انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه راه شهدا بسته نشده است، اظهار کرد: امروز گرچه شهدا در مان ما نیستند اما راه آنها بسته نشده و می توانیم راه و مسیری که آن ها پیمودند را در پیش گرفته و ادامه دهیم.

حجت الاسلام حسینی قمی، با اشاره به حکمت 478 نهج البلاغه، و با بیان اینکه پیام شهدا برای جامعه امروز پاکی و پاکدامنی است، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف برای زنان و حیا و پاکی چشم برای مردان راه شهیدان است به گونه ای که در روایات ائمه معصومین(ع) ارزش جوانی که امکانات گناه را در اختیار دارد و از گناه دوری می کند برابر اجر شهید بیان شده است.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه شهید اولین نفری است که وارد بهشت می شود، گفت: امروز شاهد آن هستیم که کشف حجاب مورد حمایت برخی رسانه ها  افراد داخلی قرار می گیرد و این برای خانواده های شهدا بسیار دردناک است و عقوبت سختی به دنبال خواهد داشت.

وی انگیزه شهدا از جانفشانی در راه خدا را حفظ دین و حریم عفاف و حجاب دانست و ابراز کرد: اگر می خواهیم خون شهدا را پایمال نکنیم و قدردان آن ها باشیم، باید فکری به حال عفاف در جامعه کنیم و با قول نرم و زیبا با جوانان و مردم در این باره سخن بگوییم و آن ها را به حقیقت دین آگاه کنیم.

انتهای پیام/