۱۶:۴۰ - شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

نمایشگاه برگزیدگان جشنواره دانش آموزی جابربن حیان در شاهین شهر برگزار شد/ تصاویر

نمایشگاه برگزیدگان جشنواره جابربن حیان با شرکت 250 طرح از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی شاهین شهر در مدرسه دکتر حسابی این شهر برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ نمایشگاه آثار برگزیده طرح جابربن حیان دانش آموزان دوره ابتدایی شاهین شهر ظهر امروز، به مناسبت ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه دکتر حسابی شاهین شهر برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهین شهر، در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، گفت: جشنواره طرح جابربن حیان از سال 89 با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی در چهار مرحله شهرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.

اسدالله نوروزی با بیان اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی به صورت داوطلبانه برای شرکت در این طرح ثبت نام می کنند، افزود: دانش آموزان با همکاری معلم و اولیا خود موضوعی را برای تحقیق انتخاب می کنند و سپس بصورت فردی یا تیمی کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام و ارائه می دهند و این آثار پس از داوری در نمایشگاه مدرسه شرکت می کنند.

وی از ثبت نام حدود سه هزار نفر از دانش آموزان مدارس شاهین شهر بصورت تیمی یا تکنفره در این جشنواره خبر داد و افزود: امسال دو هزارو 500 طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که از این بین 280 طرح پذیرفته و به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهین شهر، با اشاره به استقبال دانش آموزان برای شرکت در جشنواره بیان کرد: راه پیابی طرح های دانش اموزان به مرحله استانی براساس سهمیه بندی استان است که هرساله پنج طرح به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

نوروزی با بیان اینکه تنها طرح پذیرفته شده دو سال قبل استان اصفهان در مرحله کشوری طرح دانش اموز شاهین شهری بود، ادامه داد: تلفیق انجام کار عملی و آموزشی همراه با تحقیق و پژوهش در این جشنواره برای دانش آموزان بسیار جذاب و لذت بخش است و در یادگیری و تحصیل آنان تاثیر زیادی دارد به همین دلیل هر ساله شاهد استقبال گسترده دانش اموزان برای شرکت در طرح جابربن حیان هستیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره جابربن حیان به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر در مدرسه دکتر حسابی آماده بازدید دانش آموزان و اولیا و مربیان است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.