۱۴:۵۰ - جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

ائمه جمعه شهرهای شاهین شهر و گز:

لزوم حضور پررنگ تر از سال های قبل مردم در راهپمایی 22 بهمن/ دین در همه امور زندگی انسانها کاربرد دارد

تاکید بر لزوم حضور پررنگ تر در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، بیان وقایع انقلاب و اغتشاشات اخیر، اقدامات رییس جمهور آمریکا، جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی از جمله موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای شاهین شهر و گز بود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با اشاره به ماجرای بسته شدن فرودگاه برای جلوگیری از ورود امام خمینی(ره) به ایران و بازگشایی آن به دلیل اعتراض ها و تظاهرات عظیم مردم، اظهار کرد: هنگام ورود امام(ره) به کشور در دوازدهم بهمن، استقبال بزرگ و چند میلیونی مردم از امام خمینی(ره) صورت گرفت که در تاریخ ثبت شده است.

امام جمعه شاهین شهر، دهه فجر را دهه بصیرت و شکرگذاری دانست و افزود: در زمان حکومت پهلوی، کشور ایران در واقع یکی از ایالت های آمریکا بود و شاه ایران برای ‏هر کار کوچکی عملاً باید از آن ها اجازه می گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران مستقل ترین کشور جهان است و تأثیر و نقش بسیار مهمی نیز بر سایر حکومت ها و ملل جهان دارد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه، مملکت را از هر گونه آسیبی حقظ می کند، ابراز کرد: دشمن در فتنه های مختلف همواره ولایت فقیه را نشانه گرفته است و می داند ولایت فقیه مهمترین رکن نظام اسلامی است،

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: همه باید امسال نسبت به سال های گذشته اهتمام بیشتری برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و دفاع از انقلاب اسلامی داشته باشیم تا همانند گذشته پوزه دشمنان اسلام و ملت ایران به خاک مالیده شود.

امام جمعه شاهین شهر، اقدامات احمقانه رئیس جمهور آمریکا در ابعاد داخلی و جهانی را سبب تضعیف جایگاه بین المللی آمریکا دانست و ابراز کرد: ترامپ تاکنون چندین بار قصد برهم زدن برجام را داشته است، اما قادر به انجام این کار به تنهایی نبود و نتوانست در برابر پنج کشور قدرتمند دیگر بایستد، حتی شورای امنیت هم رأی به ماندگاری برجام داد، اما اگر آمریکا بخواهد از این قرارداد بین المللی خارج شود، باید هزینه های گزاف آن را هم بپردازد.

دین در همه امور زندگی انسانها کاربرد دارد و هیچ گاه کهنه نمی شود

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های این هفته شهر گزبرخوار، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، حرکت جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش در دیدار با امام خمینی(ره) در مدرسه رفاه و ادای احترام نظامی در تاریخ 19 بهمن را عامل مهمی در براندازی رژیم منحوس پهلوی ارزیابی کرد و افزود: این حرکت بسیار به هنگام و با بصیرت و شجاعت انجام شد.

امام جمعه شهر گزبرخوار، با اشاره به ساختارهای جکومت های کودتا، موروثی و جمهوری، اظهار کرد: هر سه شکل این حکومت ها می تواند دینی یا غیر دینی باشد، حکومت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پادشاهی، موروثی و غیردینی بود.

وی جایگاه دین در برخی حکومت ها را تنها در عرصه قانونگذاری دانست و گفت: حکومت ها می توانند در همه امور و شئون دینی باشند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این چنین است، اما نظام پهلوی قائل به نبود نقش دین در ابعاد سیاسی و اجتماعی و در واقع حکومتی سکولار بود.

امام جمعه شهر گزبرخوار، با بیان اینکه برخی خیال می کنند افراد دیندار نمی توانند وارد امور سیاسی شوند، تصریح کرد: این تفکر کاملاً غلط است، زیرا دین دارای ویژگی های حقانیت، جامعیت، جهان شمولی و جاودانگی است، بنابراین دین در همه شئون زندگی انسان ها کاربرد حق مدارانه دارد و هیچ گاه کهنه نمی شود.

حجت الاسلام هاشمی، تشکیل حکومت اسلامی را اولین وظیفه پیامبر اسلام(ص) دانست و ابراز کرد: لازمه رعایت احکام دینی و شرعی و دستورات خداوند در جامعه بدلیل وجود حکومت اسلامی است، پیامبر اسلام(ص) نیز افزون بر جایگاه های مرجعیت دینی و قضاوت، دارای زعامت سیاسی هم بود.

وی با اشاره به آیات 36 سوره نحل و 141 سوره نساء مبنی بر لزوم وجود جکومت دینی، اظهار کرد: بر اساس تعالیم قرآن کریم، غیر مسلمان حق حکومت بر مسلمانان را ندارد، آیه 26 سوره «ص» نیز بر همین موضوع تصریح می کند، حاکمیت در هر دو شکل تشریعی و تکوینی از آن خداوند است.

امام جمعه شهر گزبرخوار، ولایت تکوینی و شرعی را قابل واگذاری از سوی خداوند به انسان ها دانست و افزود: ولایت تشریعی دو نوع عام و خاص دارد، ولایت پدر بر پسر یک نمونه از ولایت خاص است، اما ولایت تشریعی عام همان ولایت مطلقه است که خداوند آن را به پیامبر و امام و مجتهد جامع الشرایط واگذار می کند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اولویت حکم حکومتی فقیه جامع الشرایط بر حکم سایر فقها، تصریح کرد: حکم حکومتی مقدم بر حکم فقها است و مثلاً اگر ولی فقیه حکم بر عید فطر بودن روزی داد، بر همه واجب است که از ایشان تبعیت کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.