۰۹:۲۹ - جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بازی در پازل دشمن با پیوستن به پالرمو/ رفتار غیرصادقانه برخی از مسئولان، مردم را دلسرد می‌کند

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب پیوستن کشور به کنوانسیون پالرمو و یا مبارزه با تأمین مالی تروریسم خاطرنشان کرد: ما نباید دچار خطای تاریخی شویم و به پازلی که استکبار برای ما تعریف کرده بپیوندیم، چراکه خودمان دست و پای خودمان را خواهیم بست.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه پنجشنبه در جلسه مجمع بسیج مهندسین صنعت استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره برق منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: بسیجیان برای دفاع از انقلاب همواره باید خودشان را مهیا نگاه‌دارند که این امر مسئولیت بسیج را بالا می‌برد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک مرور کلی بر عملکرد 40 ساله انقلاب داشته باشیم و پس‌ازاین بررسی، نقاط قوت نظام را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنیم.

وی استقلال و آزادی را مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان و اظهار کرد: افرادی که پیش از انقلاب را دیده‌اند خوب می‌دانند قبل از انقلاب کسی جرئت حرف زدن نداشت اما امروز می‌بینیم حتی اغتشاشگران به‌راحتی حرف خود را می‌گویند و کسی متعرض آن‌ها نمی‌شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه امروز در کشور خودمان برای مناسبات مختلف تصمیم می‌گیریم و مسئولان با انتخاب خود مردم انتخاب می‌شوند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب، ایران کشوری بود که سالیان سال توسط خارجی‌ها اداره می‌شد و ما حق هیچ‌گونه اظهارنظری نداشتیم تا جایی که نظامیان آمریکائی از ما حق توحش می‌گرفتند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه پهلوی‌ها که بر سر کار آمدند یکی از استان‌های نفت‌خیز کشور را دودستی تقدیم انگلیس کردند، خاطرنشان کرد: اگر محمدرضا هیچ خیانت دیگری نکرده‌ بود همین فروختن بحرین در کارنامه او به‌عنوان بزرگ‌ترین خیانت کافی است.

وی یادآور شد: طی دویست سال گذشته جنگ‌های متعددی انجام شد و پس از هر یک از این جنگ‌ها در معاهده‌های مختلف استقلال کشور را فروختند و ایران را پاره‌پاره کردند ولی در دفاع مقدس برای اولین بار در 200 سال گذشته یک وجب از این سرزمین را از دست ندادیم، اگر یک استان از این کشور را داده بودیم همه به ما طعنه می‌زدند که نتوانستید از این کشور دفاع کنید.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی تا باب المندب پیش رفته است، گفت: بسیج جهانی جهان اسلام که امروزه تشکیل‌شده از تدابیر حضرت امام و برکات انقلاب اسلامی بود؛ اگر این بسیج جهانی داعش را سرنگون نکرده بود امروز شیعه کجا می‌توانست سر بلند کند و عقاید خود را ابراز کند؟ اگر داعش در منطقه پیروز می‌شد قطعاً به درون کشور ما نیز نفوذ و ملت ایران را قتل‌عام می‌کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی وجود ضعف در نظام را به دلیل برخی انسان‌های ناکارآمد عنوان و اظهار کرد: اگر ضعفی وجود داشته از نظام و ساختار نبوده بلکه مربوط به افرادی است که صندلی را اشغال ولی تلاش نکردند.

وی با بیان اینکه حدود 15 اصل از اصول قانون اساسی وظیفه مسئولان و در درجه اول قوه مجریه است، گفت: از لحاظ وظیفه‌ای در قانون اساسی کمترین وظیفه برای رهبری تعیین‌شده ولی باید دید که چه شده که ما همه‌چیز را از ایشان انتظار داریم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: طبقه نص قانون اساسی اجرای کل قانون اساسی بر عهده قوه مجریه است به‌جز چند موردی که به عهده رهبری نهاده شده است که مصادیق آن در اصل یک‌صد و ده آمده ا و شامل موارد دفاعی و نظامی است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ایجاد امکانات رفاهی، بیمه، ایجاد زمینه اشتغال برای هر ایرانی و… وظیفه دولت بیان کرد و گفت: برخی از مسئولان ما احساس مسئولیت ندارند و مسئولیت خود را به دستگاه‌های دیگر واگذار می‌کنیم، اگر مدیران احساس مسئولیت نکنند برخی زیرمجموعه‌ها هم احساس مسئولیت نمی‌کنند و این امر موجب ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت الآن دارای یک بدنه پنج‌میلیونی است یعنی با پنج میلیون کارمند در حال خدمت‌رسانی به جمعیت 80 میلیونی کشور است.

حاجی دلیگانی رفتار غیر صادقانه برخی از مسئولان را نکوهش کرد و گفت: وقتی شخصی آمار می‌دهد که فلان خدمات رفاهی در جامعه ارائه‌شده ولی مردم آن را در زندگی خود احساس نمی‌کنند مایه دلسردی می‌شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برف اخیر متأسفانه برخی مسئولان مهم و متصدی امور مربوطه به سرکار نرفتند، گفت: هواشناسی از دو هفته قبل برف اخیر را پیش‌بینی کرده بود ولی این مسئولین هیچ اقدامی در این راستا انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: شنبه گذشته قصد سفر به تهران برای حضور در جلسه مجلس را داشتم که پرواز کنسل شده بود، قصد سفر با اتوبوس کردیم که باز ایستگاه عوارضی اعلام کرد راه‌ها بسته است، ماشین‌های زیادی درراه مانده بودند ولی راهداری هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد و مردم ساعت‌ها در راه بدون آب و غذا معطل‌ ماندند.

حاجی دلیگانی با اشاره به تصویب پیوستن کشور به کنوانسیون پالرمو و یا مبارزه با تأمین مالی تروریسم خاطرنشان کرد: غربی‌ها اصولی دارند که از آن با عنوان کنوانسیون وین یاد می‌شود در این کنوانسیون ذکرشده هیچ کشوری برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها نمی‌تواند شرط بگذارد؛ ما نباید دچار خطای تاریخی شویم و به پازلی که استکبار تعریف کرده بپیوندیم چراکه خودمان دست و پای خودمان را خواهیم بست.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دفتر یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل بر اساس حرف رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد حزب‌الله قاچاق می‌کند و این دروغ را به حزب‌الله بستند، حال اگر ما از فردا به این کنوانسیون بپیوندیم و از سید حسن نصرالله حمایت کنیم یعنی از جرائم سازمان‌یافته حمایت کرده‌ایم، این در صورتی است که حتی رئیس دولت هشتم نیز این کنوانسیون را نپذیرفت.

وی به لزوم توجه به اقتصاد جامعه تأکید کرد و گفت: در این زمینه شاهد کوتاهی کردن‌هایی بوده‌ایم و از این بازار 80 میلیونی داخل غفلت شده است تا چند سال پیش ما صادرکننده طلای ساخته‌شده بودیم ولی متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده که به واردکننده این مسئله از ترکیه هستیم.

حاجی دلیگانی گفت: ما بسیجیان مکتب عاشورای حسینی باید خود را بدهکار انقلاب بدانیم البته هرکداممان در این کشور سهمی از حقوق اجتماعی و رفاه داریم اما باید به مردم روحیه دهیم چنانکه در احادیث آمده یاس بالاترین گناه است.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.