شاهین پرس

افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه عمرانی با ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شاهین شهر/ رفاه و فرهنگ در اولویت است

کدخبر: 77994
۸ بهمن ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۱۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ عیسی بهمنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان، صداقت، شجاعت و داشتن آگاهی کافی را سه شرط اساسی برای کار اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: اهل قلم باید جایگاه کار خود را درک کنند تا بر آن اساس بتوانند به جامعه خدمت کنند.

شهردار شاهین شهر، تامین نیازهای شهروندان و شهر را در اولویت اول شهرداری قرار دارد، افزود: گاهی احداث برخی از پروژه ها با هزینه های گزاف در شهرها بیشتر جنبه نمایشی دارند درحالیکه کاربرد و نفعی برای شهروندان ندارند، در مقابل برخی دیگر از پروژه ها که نمود چندانی در نظر افراد ندارند، ولی نیازهای اساسی شهروندان را مرتفع می کنند که همین ارزشمند است.

وی با تاکید بر الویت برنامه ها و پروژه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی نسبت به سایر حوزه ها، بیان کرد: دیدگاه شورای شهر به سمت اولویت رفاه و فرهنگ است و باوجود اینکه بودجه سال 97 کمتر از سال 96 بسته شده، اما بودجه ای که در سال جدید به این امور اختصاص پیدا کرده نسبت به سال گذشته بیشتر است.

بهمنی، عدالت را سرلوحه کار شهرداری دانست و گفت: عدالت با مساوات تفاوت دارد، عدالت به معنای آن است که هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد.

شهردار شاهین شهر، با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ضمن اظهار گلایه نسبت به رفتار غیرحرفه ای و دور از شأن برخی اصحاب رسانه، ابراز کرد: قبل از انقلاب خبرنگاران با محدودیت های فراوانی مواجه بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز خبرنگاران در انتشار اخبار و دیدگاه های خود از آزادی خوبی برخوردار هستند که باید قدر آن را بدانند.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در معرفی تاریخ و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان ایفا می کنند، افزود: همه مدیون انقلاب هستیم و باید دِین خود را به این انقلاب ادا کنیم.

بهمنی، تکمیل پروژه های افتتاح شده در دوره های قبل و با هزینه های گزاف را یکی از مشغولیت های شهرداری در دوره جدید عنوان کرد و گفت: در دهه فجر امسال سه پروژه فاز اول پارک مسکن مهر، پارک محله ای طیب و فاز اول میدان شهدا با مجموع اعتبار 35 میلیارد ریال به بهره برداری و دو پروژه زیرگذر میدان امام حسین(ع) با هزینه بالغ بر 100 میلیارد ریال و پروژه مشارکتی تجاری و اداری “شاهین مال” با اعتباری بیش از یکصد و 17 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد.

به گفته وی این پنج پروژه، در مجموع با اعتباری بالغ بر یکهزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

استانی شدن ردیف ارزش افزوده و رکود ساخت و ساز عوامل عدم وصول کامل بودجه در سال 96 هستند

شهردار شاهین شهر، ادامه ساخت ساختمان شهرداری، ساخت پارک ترافیکی در پارک های محله ای سطح شهر، آسفالت معابر مختلف شهر و ادامه پروژه های مشارکتی سیتی سنتر نور و طالقانی را در زمره مهمترین پروژه های شهرداری برای سال 97 عنوان کرد و افزود: بودجه سال 97 نسبت به بودجه سال 96، 27 میلیارد تومان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد بودجه سال 96 وصول نشده است بیان کرد: استانی شدن ردیف ارزش افزوده و رکود ساخت و ساز نقش عمده ای در محقق نشدن و کسری بودجه سال 96 داشته است.

وی طرح جامع شهر را تنها یکی از دلایل رکود ساخت و ساز دانست و تصریح کرد: رکود ساخت و ساز عوامل مختلفی دارد، مسکن مهر نوعی اشباع مسکن در شاهین شهر را به دنبال داشت و یکی از دلایل ساخته نشدن مسکن در شهر هم همین است.

بهمنی، با بیان اینکه هیچ کارگر قرارداد مستقیم، پیمانی یا رسمی از شهرداری اخراج نشده است، اظهار کرد: البته قراردادهایی با برخی شرکت ها مانند بازیافت داریم که ممکن است پیروز مناقصه بخواهد برخی کارگران خود را اخراج کند، برخی افراد هم با دستمزدهای کلان در پست هایی قرار داشتند که لیاقت آن را نداشتند و بعد از تغییر جایگاه و کاهش حقوق حاضر به همکاری با شهرداری نشدند، قرارداد بعضی از افراد هم به اتمام رسید و همکاری قطع شده است.

شهردار شاهین شهر، شایسته سالاری را ملاک انتخاب و استخدام افراد در شهرداری دانست و ابراز کرد: تنها افرادی باید در شهرداری به کار گرفته شوند که ساکن شاهین شهر باشند و سایر تفاسیر برای شاهین شهری بودن قابل پذیرش نیست.

وی توقف ساخت ساختمان کنونی شهرداری را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و افزود: البته از ابتدا نیازی به ساخت سه برج با این عظمت برای شهرداری شاهین شهر وجود نداشته است، اما حالا که این کار صورت گرفته است، ما دیگر نمی توانیم آن را نیمه کاره رها کنیم.

بهمنی، از ساخت مرکز 30 هکتاری در شرق شاهین شهر از جمله کلنگ زنی هتل جدید و پارک آبی در راستای سرمایه گذاری پایدار شهری در آینده خبر داد و گفت: باید برای مراکز تجاری برنامه ریزی و طرح مناسب وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت صحیح می توان کارهای مفید و موثری انجام داد، علت ورشکستگی شهرداری را تزریق نیروی مازاد عنوان کرد و افزود: شهرداری شاهین شهر با کمبود سرمایه مواجهه نیست، اما آنچه که موجب ورشکستگی شهرداری شد تزریق نیروی مازاد است چرا که 51 درصد بودجه شهرداری به هزینه جاری و پرداخت حقوق کارکنان اختصاص دارد.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه 70 درصد ناوگان حمل و نقل شهری فرسوده است، خاطرنشان کرد: پنج دستگاه اتوبوس از محل صرفه جویی در هزینه ها خریداری شده که تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده می شود و علاوه بر آن تعداد 10دستگاه اتوبوس نیز بازسازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/