۲۱:۴۶ - پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

دشمن تلاش کرد تا با جنگ روانی معضلات کشور را فراگیر نشان دهد/ برخی مواضع انفعالی دشمن را به طمع انداخت

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، با تشریح عوامل اقتصادی، اجتماعی و روانی در شکل گیری اغتشاشات اخیر، گفت: دشمن با جنگ روانی تلاش کرد تا کاستی ها و مشکلات را به همه مجموعه دستگاه ها و مسئولان نسبت داده و بزرگنمایی کند.

به گزارش شاهین پرس؛ محمود معلمی، با اشاره به عوامل و ابعاد حوادث و اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: عوامل متعدد اقتصادی، اجتماعی، روانی و رسانه ای از جمله گرانی، رکود بازار، بیکاری، کاهش قدرت خرید مردم، پرداخت نشدن معوقات بازنشستگان و بلاتکلیفی مطالبات مردم از موسسات مالی و همچنین رسیدگی نشدن به فسادهای مالی برخی اشخاص نارضایتی هایی در جامعه ایجاد کرده بود در شکل گیری فتنه 96 نقش داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در صدر عوامل ایجاد حوادث اخیر قرار داشت، و افزود: رسانه های بیگانه به شدت تلاش کردند تا مشکلات و کاستی های موجود در کشور را بزرگ تر از آنچه هستند نشان داده و آنها را به همه دستگاه ها و مدیران نسبت دهند و با ایجاد جنگ روانی شرایط بسیار بغرنجی نسبت به اوضاع کشور در ذهن مردم به تصویر بکشند.

شعارهای ساختارشکنانه سبب جدا شدن صف مردم از اغتشاشگران شد

استاد دانشگاه علوم سیاسی، با مقایسه مدت زمان فتنه 96 نسبت به فتنه 88 تصریح کرد: مهمترین علت کوتاه بودن مدت زمان غائله سال 96 تغییر کردن نوع شعارها بود که شعارها ساختارشکنانه باعث شد مردم خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده و آنها را تنها بگذارند.

وی حوادث اخیر را مرتبط با طرح استکبار جهانی برای اجرا کردن در سال 97 دانست و ابراز کرد: دشمنان وقتی اوضاع را مساعد دیدند، از نارضایتی ها و تجمعات به حق مردم در برخی نقاط سوء استفاده کرده و تصمیم گرفتند، نقشه خود را زودتر از موعد عملیاتی کند.

نقش فعال عربستان سعودی در ایجاد آشوب ها

معلمی، با اشاره به نقش آفرینی کشورهای عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس و فرانسه در حوادث اخیر، اظهار کرد: سران عربستان سعودی از سال های گذشته در برنامه های رسمی اعلام کرده بودند که برای ایجاد آشوب در ایران در حال برنامه ریزی هستند و نقش آن ها در فتنه 96 بسیار روشن بود.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه نقشه دشمن از شهرهای کوچک و دارای بحران شروع می شد تا کم کم این آشوب ها به شهرهای بزرگ و تهران نیز منتقل شود، تصریح کرد: گرچه این فتنه دفع شد، اما هنوز رفع نشده و امکان احیای آن در آینده وجود دارد لذا نیروهای امنیتی کشور باید مراقبت کنند.

تمرکز اصلی دشمن بر روی تضعیف ولایت فقیه است/ برخی مواضع انفعالی دشمن را امیدوار کرد

کارشناس و تحلیلگر  مسائل سیاسی، تمرکز کنونی دشمن را بر روی تضعیف جایگاه ولایت فقیه دانست و با بیان اینکه عده ای از مردم تحت تأثیر احساسات، فریب تبلیغات دروغین دشمن را خوردند که البته رهبر معظم انقلاب فرمودند آن ها را آزاد کنید، خاطرنشان کرد: امروز استکبار همه توان خود را برای تضعیف کردن نقطه قوت و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی ولایت فقیه به کار گرفته است.

وی تصور دشمن از ضعف نظام را دلیلی برای زودتر اجرایی کردن برنامه براندازی عنوان کرد و افزود: برخی موضع گیری های انفعالی در بعد بین الملل سبب شد تا دشمن دچار توهم شود و با خیال ضعیف شدن نظام دچار طمع شود و برای اجرایی کردن نقشه خود عجله کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.