شاهین پرس

شاهین شهر سالانه نیازمند احداث شش باب مدرسه است/ پیشرفت کشور با کمک های مادی و معنوی مردم به مدارس فراهم می شود

کدخبر: 77860
۲۲ دی ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۳۹ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محمد اسماعیل زاده، در جمع نمازگزاران با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش، گفت: در قرآن کریم و سیره چهارده معصوم(ع) نسبت به شورا و مشورت کردن اهمیت فراوانی وجود دارد و در آیه 38 سوره شوری خداوند در وصف مؤمنین بعد از اجابت فرمان خداوند و اقامه نماز، به عنوان سومین صفت انجام امور با مشورت را از ویژگی های مؤمنان معرفی می کند.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر، اضافه کرد: ابن به معنای آنست که مؤمنین همان گونه که انفاق می کنند و فرمان خداوند را انجام می دهند و نماز را به پا می دارند، باید اهل مشورت هم باشند، همچنین در آیه 159 سوره آل عمران هم خداوند به پیامبر(ص) امر می کند که در کارهایت با مردم مشورت کن.

وی هدف بعثت انبیای الهی را تربیت انسان دانست و اظهار کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که برای تولید سرمایه اجتماعی کشور لازم است توجه بیشتری به آموزش وپرورش داشته باشیم و بدانیم که آموزش و پرورش تنها یک وزارتخانه یا دستگاه نیست، بلکه اگر کار خود را به درستی در تربیت انسان های خداباور و مسئولیت پذیر و آزاد اندیش و ایثارگر و تأمین سرمایه ها و تضمین آینده کشور انجام دهد، روح حاکم بر جامعه و ستون فقرات کشور است.

اسماعیل زاده با اشاره به جمله ای از امیرکبیر، گفت: اگر نیت یک ساله دارید باید گندم بکارید و اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید و اگر نیت صدساله دارید باید انسان تربیت کنید، آموزش و پرورش دستگاه انسان سازی و مولد نیروی انسانی کارآمد است، اگر می خواهید آینده یک کشور را ببینید بروید و وضعیت کلاس های درس آن کشور را بررسی کنید.

رئیس آموزش و پرورش شاهین شهر، هر گونه هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده دانست و ابراز کرد: هزینه هایی که در مدارس می شود از بین نمی رود و به منزله سرمایه گذاری هدفمند خواهد بود.

وی یکی از شوراهایی که در 26 دیماه 1372 در مجلس به تصویب رسیده را شوراهای آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: ریاست این شورا با فرماندار است و امام جمعه، شهردار و رئیس شورا و جمعی از معتمدین و انجمن اولیاء و مربیان هم عضو شورا هستند و بر فعالیت ها نظارت دارند و با همفکری امور را تسهیل می کنند.

اسماعیل زاده، با بیان اینکه 47 مدرسه معادل 26 درصد از کل مدارس شهرستان شاهین شهر و میمه توسط خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: این جلوه ای از مشارکت مردمی و توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

وی راه اندازی مدارس غیردولتی در شاهین شهر را نمونه کم نظیر دیگر در سطح کشور بیان کرد و افزود: امروز 18 درصد دانش آموزان شاهین شهر در مدارس غیردولتی که شامل 59 مدرسه می شود، تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر، با اشاره به کمک های انجمن های اولیاء و مربیان در مدارس و خدمات مختلف مردم در این انجمن ها، گفت: مشارکت های معنوی و مالی مردم شاهین شهر بسیار خوب است و امیدواریم تا این همکاری هر روز بیشتر از گذشته شود.

وی شاهین شهر را شهری مهاجرپذیر با رشد جمعیت دانش آموزی بیش از شش درصدی در سال معرفی کرد و گفت: البته این می تواند یک فرصت باشد، اما اگر به درستی به این ویژگی توجه نشود می تواند یک تهدید برای شهر قلمداد شود، چرا که سالانه بیش از یکهزارو 500 نفر به جمعیت دانش آموزان شاهین شهر افزوده می شود که این افزایش آمار نیازمند به احداث پنج الی شش مدرسه جدید می کند.

اسماعیل زاده با دعوت از شهروندان برای ارائه کمک های مادی و معنوی به آموزش و پرورش، گفت: گاهی یک ایده و فکر می تواند کمک خوبی باشد، هر کسی به سهم و توان خود می تواند کمک کند و حتماً در نزد خدواند مأجور خواهد بود.

36رئیس آموزش و پرورش شاهین شهر، هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم را جلوه ای بزرگ از حضور فرهنگیان و آموزش و پرورش در یاری و  پیشبرد انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: لازمه پیشرفت و توسعه کشور مشارکت بیشتر مردم و حضور باشکوه تر در انجمن های اولیاء و مربیان و شوراها است.

وی با اشاره به معضل بیکاری امروز کشور و آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: ان شاء الله بتوانیم در تربیت نسلی اندیشمند، متدین، اخلاق مدار و مسئولیت پذیر موفق باشیم تا معضلات و آسیب ها نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/