۱۷:۰۲ - چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶

با هدف کاهش طلاق و ارتقاء سلامت اجتماعی؛

همایش «طلاق، زنان و جامعه سالم» در شاهین شهر برگزار می شود

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر 25 بهمن ماه سال جاری، همایش “طلاق، زنان و جامعه سالم” را با هدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق برگزار می کند.

به گزارش شاهین پرس؛ نرگس عطریان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر از برگزاری همایش “طلاق، زنان و جامعه سالم” در این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه خانواده، به عنوان بنیادی ترین و کوچکترین کانون اجتماعی دارای اهمیت قابل توجهی است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده و سلامت اجتماعی، همایش “طلاق، زنان و جامعه سالم” ۲۵ بهمن ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش، توجه دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی را گام مثبتی در جهت تقویت حوزه آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: برگزاری چنین همایش هایی به انجام مطالعات کاربردی و بررسی علل و عوامل زمینه های بروز کجروی ها و آسیب های اجتماعی و همچنین شناخت مفاهیم خاص و دستیابی به ابزارهای تحقیق عینی به صورت پژوهش های علمی، برای کاهش آسیبها کمک می کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر در سال های گذشته به منظور مطالعه و ارائه راهکار با برگزاری همایش به بررسی آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد پرداخته است که امسال ششمین همایش بررسی آسیب های اجتماعی به موضوع طلاق با حضور کارشناسان برجسته اختصاص داده شده است.

عطریان، تحکیم بنیان خانواده، واکاوی علل و آسیب شناسی طلاق، آموزش های فرهنگی و اقتصادی برای جلوگیری از شیوع طلاق، آموزش های حقوقی برای جلوگیری ازشیوع طلاق، معرفی جایگاه و نقش رسانه ها در امر طلاق، همسوکردن فعالیت های نخبگان آکادمیک و دانشگاهی با دستگاههای فرهنگی را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

دبیر اجرایی همایش ” طلاق، زنان و جامعه” با اشاره به محورهای این همایش ابراز کرد: طلاق و مدرنیته، طلاق و داوری عادلانه، طلاق و نقض حقوق انسانی، طلاق و رسانه، جایگاه طلاق در نظام حقوقی ایران، آموزش های حقوقی و تاثیر آن در پیشگیری از وقوع طلاق، حقوق و تکالیف مالی ناشی از طلاق، عسر و حرج و مصادیق آن در طلاق، علل شناسی و اسیب شناسی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روانی، عاطفی، جنسی و حقوقی طلاق، تبعات فردی، اجتماعی و خانوادگی طلاق، راهکار پیشگیری از طلاق، چالش های اشتغال زنان و طلاق، نقش سازمان های مردم نهاد در فرهنگسازی خانواده ایرانی، شاخص های خانواده سالم و نقش آن در ایجاد خانواده سالم و تاثیرات سوء طلاق در سلامت خانواده از محورهای این همایش است.

وی افزود: کارشناسان، اساتید، دانشجویان و علاقمندان به شرکت در همایش، تا دهم بهمن فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.