۱۵:۵۷ - چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶

روایت حاجی‌دلیگانی از اغتشاشات شاهین شهر:

اغتشاشات در شاهین‌شهر 3 کشته بر جای گذاشت/ پیام نارضایتی مردم باید برای احقاق حقوق آنها پیگیری شود

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از کشته شدن ۳ نفر در اغتشاشات این شهر خبر داد و گفت: پیام نارضایتی مردم باید در جهت احقاق حقوق آنها پیگیری شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی در خصوص وضعیت تجمعات در شاهین‌شهر و کشته شدن افرادی در این شهر، گفت: تعدادی افراد مسلح با کلت کمری در روز یکشنبه عصر (10 دی ماه) در تجمع حدود 150 نفری مردم حضور پیدا کردند و با تحریک مردم و با نیت باطل تصرف آنها را به سمت حوزه مقاومت بسیج شاهین‌شهر جهت حمله هدایت کردند اما با مقاومت‌های صورت گرفته این توطئه ناکام ماند و تنها سه نفر در این درگیری کشته شدند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس کالبدشکافی‌های صورت گرفته، افراد کشته شده با فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، بنابر اطلاعات ارائه شده این افراد حدود 29 و 30 سال سن داشته و از بین گروه‌های تجمع‌کننده بودند.

وی در ادامه افزود: تجمع‌کننده‌ها در روزهای اخیر نیز در حواشی خیابان‌های شاهین‌شهر شعبه‌ای از بانک مسکن و بانک ملت و برخی اسناد مربوط به مراجعات مردم در دفتر شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر و میمه را به آتش کشیدند لذا خسارت‌هایی را به بار آوردند اما از روز گذشته با اقدامات انجام گرفته و دستگیری عناصر اصلی هیچ تجمعی در شاهین‌شهر شکل نگرفته است.

حاجی دلیگانی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری شهر شاهین‌شهر، گفت: شاهین‌شهر از پنجاه سال پیش با استقرار قومیت‌های مختلف از کل کشور شکل گرفت، در دوران دفاع مقدس نیز تعداد بسیاری از مردم جنگ زده از خوزستان و دیگر شهرها به شاهین‌شهر آمدند، هم اکنون شاهین‌شهر با رتبه نخست سواد در استان اصفهان زندگی مطلوبی را برای همه قومیت‌ها ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد دشمن جهت ایجاد اختلاف و شکاف در زندگی مسالمت آمیز مردم این منطقه از بستر درخواست مطالبات مردم سوء استفاده کرده است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری کنونی در شاهین‌شهر به 18 و 6 دهم درصد رسیده و نرخ بیکاری تحصیل کرده‌های جویای کار این شهر به 27 درصد رسیده است در حالی که تلاش‌های بسیاری در سال‌های اخیر برای اشتغال‌زایی شده است. متاسفانه فرصت‌های شغلی توسط اغیار اشغال شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: دولت به عنوان مسئول اجرایی باید تذکرات نمایندگان را مورد عنایت قرار دهند زیرا مردم از نوع عملکرد دستگاه‌های دولتی، کمبود فرصت‌های شغلی، سهمیه‌های ناعادلانه، آزمون‌های استخدامی صوری، حقوق‌های نجومی و پرداخت‌هی غیرمتعارف گله مند هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت بعد از برخورد با اغتشاشات و برقراری فضای آرام در کشور نباید درخواست و مطالبات مردم را فراموش کند، در واقع پیام نارضایتی‌ها باید در جهت احقاق حقوق مردم پیگیری شود.

انتهای پیام/ خانه ملت

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.