۱۴:۴۰ - جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶

ائمه جمعه موقت شهرهای وزوان و گزبرخوار:

دشمن در نهم دیماه 88 با بعد صلابت نظام اسلامی و مؤمنین مواجه شد/ دشمن نقش ولایت فقیه و ایمان مردم را نادیده گرفته بود

تبیین ابعاد فتنه سال ۸۸، نقش مؤثر ولایت فقیه و ایمان مردم با اقتدای آن ها به امام حسین(ع) در شکل گیری حماسه نهم دی، از جمله مباحث مهم و مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای وزوان و گز برخوار بود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام حسن خیری، خطیب موقت جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: مقام والای حضرت معصومه(س) تنها به خاطر خویشاوندی با ائمه اطهار و خواهر امام رضا(ع) بودن ایشان نیست، بلکه حضرت(س) از سطح معرفتی و علمی و تقوای بالایی برخوردار بودند.

حجت الاسلام خیری با تبریک فرا رسیدن سالگرد حمایه نهم دیماه، افزود: در این روز بصیرت مردم ایران به نمایش گذاشته شد و همه نقشه ها و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی برای تکرار تجربه موفق انقلاب های رنگی در سایر کشورها در ایران را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: دشمن به بهانه تقلب و بی ارزش جلوه دادن قانون و تبلیغات گسترده می خواست مردم را فریب دهد، دشمن در فتنه 88 می خواست با هوچی گری و بی قانونی انقلاب اسلامی را در معرض خطر قرار دهد و اصل انقلاب را هدف قرار دهد، اما اسلام غیر از بعد محبت و تکریم یک بعد انعطاف ناپذیری و صلابت هم دارد و مؤمن باید بداند در چه شرایطی کدام بعد از اسلام را اجرا کند.

امام جمعه موقت شهر وزوان بیان کرد: به سخره گرفتن مهمترین اصول اسلام و انقلاب اسلامی، تلاش برای تغییر باورهای مردم و مسئولان، اقدام علیه امنیت ملی و بی حرمتی و خسارت وارد کردن به اموال عمومی مواردی نبود که نظام و مؤمنین بتوانند به راحتی از کنار آن ها عبور کنند و پاسخ سختی به دشمنان و فتنه گران دادند.

حجت الاسلام خیری افزود: دشمنان در محاسبات خود تأثیر ژرف و قدرتمند ولایت فقیه و رهبری نظام را نادیده گرفته بودند و روی نیروی ایمان و لایتمداری مردم حساب باز نکرده بودند، دشمنان نمی دانستند که مردم ما عاشق امام حسین(ع) هستند و به ندای بصیرت بخش و الهی رهبر انقلاب لبیک می گویند.

وی با بیان اینکه استکبار در فتنه 88 شکست خورد، ابراز کرد: امروز دشمن در صدد نفوذ فرهنگی است و برای به انحراف کشاندن عقیدتی مردم سرمایه گذاری کرده است، رهبر انقلاب هم فرمودند که فتنه ها تمام شدنی نیستند و دشمن هم لحظه ای دست از توطئه بر نخواهد داشت.

امام جمعه موقت شهر وزوان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب، گفت: سوابق ارزشمند افراد ملاکی برای خوب بودن آن ها در تمام عمر نیست و مطابق قول امیرالمؤمنین(ع) حق را نباید در اشخاص جستجو کرد، بلکه باید رفتار افراد در هر زمان ملاک قرار گیرد.

امام جمعه شهرگز:

آمریکا از سال ها قبل با سران فتنه ارتباط داشت/ دشمن در فتنه 88 اصل نظام را به بهانه انتخابات نشانه گرفته بود

حجت الاسلام محمدعلی شریفیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز برخوار، با اشاره به تجلی عزت ملت ایران در حماسه نهم دیماه 88، گفت: عزت متعلق به خداوند است و ملتی که با خداوند رابطه نداشته باشد عزت هم ندارد، عامل مهم دیگر برا عزت یک جامعه وحدت است، ملتی که دچار تفرقه شود حتی اگر همه امکانات و ثروت ها را هم در اختیار داشته باشد، خوار و ذلیل خواهد شد.

امام جمعه موقت شهر گز، با اشاره به عامل مهم اطاعت ملت از رهبری آگاه و توانمند و باتقوا، افزود: اگر ارکان یک ملت و نظام از رهبرشان حرف شنوی داشتند از دلت به دور خواهند بود و عزت امروز ایران اسلامی حاصل همین ولایتمداری و اطاعت مردم از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اطاعت از ولایت فقیه برای آسیب نرسیدن به کشور، ادامه داد: صبر و مقاومت عامل مهم دیگر برای عزت یک ملت است و خداوند این موضوع مهم را به روشنی در  آیات 246 تا 251 سوره مبارکه بقره بیان کرده است.

حجت الاسلام شریفیان، تصریح کرد: بنا بر قول امام صادق(ع) هر ملتی که بر مصیبت صبر کند، خداوند عزت روزافزون به آن ها خواهد داد و آن ها را با محمد و آل محمد(ع) محشور خواهد کرد، انسان نباید به هیچ کس جز خداوند دل نبندند و همواره انصاف را رعایت کند و ادب و تواضع را در نظر داشته باشد، این ها همه عوامل عزت هستند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر گز برخوار، با اشاره به سخنان رئیس میز ایران در سازمان سیا در روز قبل از انتخابات ایران مبنی بر توطئه آمریکایی ها در شکل گیری فتنه در ایران، گفت: یکی از مقامات امنیتی آمریکا می گوید آغاز فتنه سبز از سال 2008 نیست بلکه از سال ها قبل کلید خورده بود و ما از سال ها قبل و در زمان نخست وزیری یکی از سران فتنه در ارتباط بوده ایم.

وی افزود: آمریکایی ها اعتراف می کنند که هدفشان محدود به انتخابات سال 88 نبود بلکه آن ها ولایت فقیه و اصول اساسی اسلام و انقلاب را هدف گرفته بودند و حتی مقابله با عزاداری را در برنامه داشتند و این اهداف را از طریق همه عوامل داخلی و رسانه ها دنبال می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.