شاهین پرس

پذیرش فتنه از عضو خانواده هاشمی اتفاق مثبتی است/ محسن هاشمی راه را برای اعتراف علنی به فتنه ۸۸ باز کرد

کدخبر: 77643
۸ دی ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۴۶ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محمود معلمی، در رابطه با مواضع اخیر محسن هاشمی در رابطه با فتنه 88 و حماسه 9 دی، اظهار کرد: مسلما برای همه این موضوع روشن شده است که فتنه 88، یک فتنه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و متاسفانه بخشی از افزاد حاضر در قوای سه گانه در این فتنه نقش داشتند.

طرح فتنه 88 خارج از کشور تنظیم شده بود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بخش از افراد و جریان های خارج از قوای سه گانه و حاضر در سایر نهادها نیز به این فتنه 88دامن زدند و در آن نقش داشتند، تصریح کرد: اگرچه طراحی این فتنه مربوط به خاج از کشور بود و در خارج این فتنه مدیریت می شد اما در داخلی کسانی که ما امروز تحت عنوان سران فتنه می شناسیم آن را اجرا کردند.

سران فتنه بیش از سه نفر هستند

وی با بیان اینکه سران فتنه بیش از این سه نفر هستند، خاطرنشان کرد: ما به این دلیل بر روی سه نفر تاکید می کنیم چون نقش میدانی را در اجرای فتنه در سال 88 داشتند.

محسن هاشمی به نقش پدر خود در فتنه 88 اشاره نکرد

معملی با بیان اینکه محسن هاشمی در گفت و گو با برنامه جهان آرای شبکه افق صدا و سیما، اصل فتنه را پذیرفت، عنوان کرد: اما نکته ای که در صحبت های آقای هاشمی وجود داشت این بود که وی نسبت به نقش پدر خود در این قضایا واقعیت را بازگو نکرد.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه محسن هاشمی خود از لفظ فتنه برای حوادث سال 88 استفاده کرد، گفت: متاسفانه واقعیتی که باید او در این برهه از زمان می گفت بیان نکرد؛ پدر وی در فتنه 88 بی نقش نبود و حداقل در تحریک ماجرا و تحریک سران فتنه و حمایت از آن ها در طول فتنه دارای نقش بوده است.

وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده از سوی مرحوم هاشمی در خطبه های نماز جمعه، خاطرنشان کرد: این پیشنهادهایی که وی در خطبه ها داد دقیقا در برابر صحبت های مقام معظم رهبری بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

پذیرش فتنه از سوی یک فرد از خانواده هاشمی اتفاق مثبتی است

معملی با بیان اینکه محسن هاشمی باید با انصاف بیشتری به قضایا نگاه می کرد، تصریح کرد: اما همین قدر که وی برای اولین بار از مجموعه خانواده هاشمی این نکته را پذیرفت که اتفاقات سال 88 فتنه بوده است نکته مثبتی است که باید به آن توجه شود.

هاشمی راه را برای اعتراف علنی به فتنه 88 باز کرد

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحبت های  خود فرمودند که چرا برخی از سران فتنه در جلسات خصوصی بیان می کنند که اشتباه کرده اند و تقلبی نشده است و چرا آشکارا و علنی بیان نمی کنند، تصریح کرد: محسن هاشمی این باب را باز کرد و راه را برای بیان آشکارا این قضیه هموار کرد.

وی ادامه داد: اگر بقیه هم که نقش بیشتری در این فتنه داشتند، در رابطه با این فتنه و عدم تقلب در انتخابات در مجامع عمومی صحبت کنند، می توان به این قضیه امیدوار بود.

دیگر اعضای خانواده هاشمی نیز از پسر ارشد خانواده پیروی کنند

معلمی با بیان اینکه محسن هاشمی نقش کم تری در فتنه سال 88 داشت، گفت: برادر او مهدی و خواهر خانواده فائزه هاشمی نقش مهمی در فتنه 88 داشتند و اگر آن ها نیز به تاسی از برادر خود بیایند و از مردم عذرخواهی کنند و به فتنه بودن این حوادث و نبود تقلب اعتراف کنند، خود این یک شروع بسیار خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/