شاهین پرس

انتفاضه سوم ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در خواهد آورد/ لایحه بودجه سبب رکود و بیکاری فزاینده خواهد شد

کدخبر: 77615
۲۴ آذر ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۲۸ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شهر وزوان، در خطبه های نماز جمعه این هفته، تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اعلام قبله اول مسلمان به عنوان پایتخت رزیم جعلی اسرائیل را خیانت بزرگی به آرمان مسلمانان دانست و گفت: اقدام نابخردانه ترامپ آخرین میخ بر تابوت امنیت منطقه است که علاوه بر خدشه دار شدن صلح و امنیت منطقه شده، باعث جریحه دار شدن عواطف میلیون ها مسلمان و از بین رفتن قوانین بین المللی نیز شده است.

حجت الاسلام یدالله زمانی، افزود: تصمیم ترامپ که ناشی از چهره خشن و ضد انسانی هیئت حاکمه کاخ سفید است باعث اعلام خشم و نفرت مسلمانان و آزاداندیشان دنیا از عاملان و بانیان این جنایت و خیزش مسلمانان در شکل گیری انتفاضه سوم شد که به یاری خدا ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در خواهد آورد.

وی از دولتهای اسلامی و کشورهای عربی خواست که با تعصب اسلامی از کنار این جنایت به راحتی عبور نکنند و تا احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین از پای ننشینند.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان، به مسئله پرحاشیه دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس اشاره کرد و افزود: این حق مردم نیست که در این شرایط دشوار اقتصادی و حجم بالای بیکاری، گرانی را نیز متحمل شوند، لذا از نمایندگان مجلس انتظار است که با بررسی و دقت لازم از اقشار کم درآمد جامعه حمایت کرده و عوامل تورم و گرانی را تایید نکنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید امور فرهنگی، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و مناطق کمتر توسعه یافته را مورد توجه قرار دهند تا با ایجاد اشتغال از مهاجرت جوانان تحصیل کرده جلوگیری شود، به مسئولان استان و شهرستان نیز توصیه کرد: مطالبات مردم بخش میمه در خصوص صنعت، بیکاری و فراوانی اتباع بیگانه را که علاوه بر اینکه سبب مهاجرت بی رویه جوانان منطقه شده عامل از رونق افتادن بخش و معضل اجتماعی شده را پیگیری کنند.

امام جمعه شهر گزبرخوار:

لایحه بودجه سال 97 سبب رکود و بیکاری فزاینده خواهد شد/ دولت حقوق های نجومی را قطع کند

امام جمعه شهر گزبرخوار نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، با اشاره به آیه 36 سوره اسراء، گفت: پژوهش به معنای بررسی علمی موضوعات است و بنا بر دستور قرآن نباید درباره چیزی که نمی دانیم و تحقیق کافی در ارتباط با آن داشته ایم، صحبت کنیم و ما در قبال آن مسئول خواهیم بود.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، شهید مفتح را فردی ارزشمند برای انقلاب و اسلام دانست و افزود: ایشان برای ایجاد وحدت میان حوزه های علمیه و دانشگاه تلاش زیادی کرد، دانشگاهیان و حوزویان نباید خودشان را عالم و دیندار و دیگری را جاهل و بی دین بدانند.

وی علم و دین را دو مقوله در ارتباط با یکدیگر و مکمل معرفی کرد و ادامه داد: دین، علم را تأیید می کند و مقدم بر علم است، چرا که علم و عقل ما قطعاً نیاز به آموزه های وحیانی دارد، برخی خیال می کنند علم و دین از یکدیگر جدا هستند که یک تفکر غلط است.

خطیب نماز جمعه شهر گزبرخوار، با اشاره به حاضر نشدن علیرضا کریمی برای مسابقه با ورزشگار رژیم صهیونیستی و چشم پوشی از مدال طلا، تصریح کرد: این برای ما عزت و افتخار است و مسئولان باید قدر این اقدام ارزشی ورزشکاران را بدانند و همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان وجود داشته باشد و مدیران به قول خود عمل کنند.

حجت الاسلام هاشمی، با انتقاد از لایحه بودجه سال 97، گفت: دولت می خواهد چهل هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی و آب و برق و گاز جبران کند که این فشارها به مردم را افزایش می دهد، دولت به جای این کار می تواند حقوق های نجومی را قطع کند و یا در هزینه های غیر ضروری خود صرفه جویی کند و از تجملات بکاهد.

وی با بیان اینکه دولت بودجه جاری را افزایش داده و به جای آن از بودجه عمرانی کشور کم کرده است، افزود: این امر سبب رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری فزاینده خواهد شد و اسراف و ریخت و پاش در دولت را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهر گزبرخوار، لایحه بودجه سال 97 را خالی از توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: دولت تفکرات اقتصاد لیبرالی را دنبال می کند و به جای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و خودکفایی می خواهد از راه حامل های انرژی درآمد کسب کند.

حجت الاسلام هاشمی، گفت: دولت می خواهد یارانه ها را به سمت سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ببرد، در حالی که این خلاف وعده هاست و یارانه متعلق به همه مردم است.

انتهای پیام/