۰۸:۳۰ - چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶

کارشناس مسائل سیاسی:

همکاری حماس با حزب الله بیداری اسلامی را به مسیر صحیح خود برمی گرداند

کارشناس مسائل سیاسی اقدام اخیر ترامپ در مورد قدس را مهر پایانی بر اندیشه سازش با اسراییل دانست و گفت: دیگر عربستان سعودی یک چهره حامی اعراب در افکار مسلمانان نیست و همکاری حماس با حزب الله بیداری اسلامی را به مسیر صحیح خود برمی گرداند.

کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ به دو اندیشه متفاوت درباره مسأله فلسطین و برخورد با اسراییل در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: یک اندیشه مربوط به سازش و پذیرش اسراییل و دولت خودگردان و یک اندیشه هم همان تفکر انقلاب اسلامی و موضع امام خمینی(ره) در قبال اسراییل وجود دارد.

غلامعلی کریمی، افزود: عده ای از سیاسیون و تحلیگران مسأله فلسطین را تنها از منظر عربی بررسی می کنند و سعی دارند تا آن را حول محور اعراب حل کنند، اما دیدگاه دیگری هم وجود دارد که معضل فلسطین را یک موضوع اسلامی می داند و مبارزات را از حالت قومی و چپ و راست به مبارزات مردمی سوق می دهد که این همان تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: امام(ره) معتقد بود که آزادی قدس تنها با مقاومت حاصل خواهد شد، پیروزی لبنان در سال 2000 میلادی در آزادی سرزمین های جنوبی از چنگال رژیم صهیونیستی با پیروی از اندیشه مقاومت از سوی حزب الله لبنان صورت گرفت و همین شیوه کم کم به درون مبارزان فلسطینی ورود پیدا کرد و انتفاضه شکل گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی عصبانیت، استیصال و سبک مغزی را سه ویژگی اقدام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اقدام اخیر ترامپ به نوعی تیر خلاصی بر اندیشه سازش در مسأله فلسطین است و این جرأت گرفتن آمریکا برای انجام این عمل با چراغ سبز عربستان سعودی صورت گرفته است.

کریمی اقدام آمریکا در برگزیدن قدس به پایتختی اسراییل را یک تهدید توأم با فرصت معرفی کرد و ابراز داشت: این اقدام در واقع مرگ اندیشه سازش و اثبات حقانیت تفکر مقاومت است، همچنین امروز دیگر اکثریت مسلمانان عربستان سعودی را در جبهه طرفداری از قدس و مسلمانان نمی بینند و این رژیم خائن را خادم الحرمین نمی دانند.

وی با اشاره به مصادره موج بیداری اسلامی به نفع دشمنان اسلام در جریان انقلاب های گذشته در کشورهای عربی مسلمان، اظهار کرد: حوادث اخیر می تواند بیداری اسلامی را به مسیر صحیح خود برگرداند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حماس به پیشنهاد سید حسن نصرالله برای ایجاد جبهه گسترده مشترک علیه اسراییل در منطقه واکنش مثبت نشان داده است، افزود: این به معنای لبیک فلسطین به همکاری با ایران برای نبرد با دشمن به شیوه سوریه و عراق است که می تواند ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد کند.

کریمی به تغییر دیدگاه مسلمانان نسبت به عربستان سعودی  و افشای چهره حقیقی این رژیم اشاره کرد و گفت: امروز دیگر عربستان نمی تواند با طرح مسائلی از قبیل ادعای طرفداری از اعراب مسلمانان را فریب دهد، چرا که آن ها مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشند و این همه جنایت را در آنجا مرتکب شده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.