۱۴:۱۵ - جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶

امام جمعه شهر گرگاب:

فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است/ دانشجوی مطلوب دانشجوی زمان شناس و دشمن شناس است

امام جمعه شهر گرگاب، دانشجوی مطلوب را دانشجوی زمان شناس و دشمن شناس دانست و گفت: فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام است و تا زمانی که غده سرطانی اسراییل در منطقه وجود دارد، فتنه ها و بدبختی ها و مشکلات هم باقی خواهد ماند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام معرفی کرد و افزود: تا زمانی که غده سرطانی اسراییل در منطقه وجود دارد، فتنه ها و بدبختی ها و مشکلات هم باقی خواهد ماند و برای حفظ عزت مسلمانان باید اسراییل از روز زمین محو شود.

امام جمعه شهر گرگاب، نقشه های آمریکا و اسراییل را عامل ایجاد فتنه ها در منطقه دانست و با اشاره به تصمیمی اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: همانگونه که نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه توانستند داعش را از کشورشان بیرون کنند، به فرموده رهبر انقلاب انشاالله با بیداری و همت مسلمانان قدس نیز آزاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم بعث عراق آغازگر جنگ تحمیلی 8 ساله بود، ابراز کرد: شهر گرگاب 72 شهید، 480 رزمنده و تعداد زیادی جانباز در دفاع مقدس تقدیم کرده است و به جهانیان ثابت شد که ملت ایران محکم و با اقتدار مقاومت می کند و هیچ چیزی نمی تواند در حرکت عظیم ملت ایران خللی وارد کند.

حجت الاسلام عاملی، با گرامیداشت روز دانشجو، دانشجوی مطلوب را دانشجوی زمان شناس و دشمن شناس معرفی کرد و تصریح کرد: اگر دانشجو انقلابی باشد می تواند تعداد زیادی از مردم را هم در مسیر صحیح انقلاب قرار دهد، ما امروز به همت دانشجویان انقلابی نیاز داریم و دست شما را به گرمی می فشاریم، دانشجویان انقلاب اسلامی را تسریع کردند و همواره هدایتگر بوده اند.

وی با اشاره به خطبه 230 نهج البلاغه، تقوا را ذخیره آخرت بشر دانست و بیان کرد: تقوا انسان را از هر عادت زشت نجات می ‏دهد، انسان نباید عادات روزانه را مقدم بر امور شرعی و وظایف اصلی خود کند، گاهی برخی افراد برای عمل به عادات روزانه ‏خود نمازشان را قضا می کنند، در حالی که باید برعکس این برقرار باشد.‏

‏امام جمعه شهر گرگاب، طلاق را مبغوض ترین حلال ها معرفی کرد و گفت: طلاق برای ضرورت ها و موارد خاصی است که در دین اسلام پیش بینی شده است، اما متأسفانه امروز طلاق در حال عادی شدن در جامعه است که باید به طور جدی جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: دشمن می خواهد از طریق ایجاد مشکلات خانوادگی و دعواهای خویشاوندی ما را مشغول به خود کند تا در بسیاری از موارد بین المللی و مسائل مهم سیاسی و اقتصادی کشور کوتاه بیاییم و بی تفاوت مسیر مورد نظر آن ها را دنبال کنیم.

حجت الاسلام عاملی، با بیان اینکه طلاق عرش الهی را به لرزه در می آورد، افزود: یکی از مورد طلاق، ازدواج غیر صحیح است که پیش از ازدواج تحقیقات لازم و مراسمات شرعی صورت نگرفته است و پیامدهای بسیار ناگواری را برای جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.