شاهین پرس

تعدیل 100 نفر نیروی مازاد، غیر بومی و فاقد کیفیت کار تا پایان سال/امادگی شهرداری برای کلنگ زنی خط مترو/ قول شهردار در توزیع عادلانه خدمات شهری به همه محله های شهر

کدخبر: 77501
۱۶ آذر ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۵۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، شهردار شاهین شهر در جمع اصحاب رسانه شهرستان با تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در گزارش 100 روزه عملکرد شهرداری با بیان اینکه منصب شهرداری با اوضاع مالی نامناسب تحویل داده شد گفت: شهرداری شاهین شهر در سال 95 علاوه بر وام 30 میلیارد تومانی مبلغ 50 میلیارد تومان نیز بابت آلایندگی دریافت کرده است.

عیسی بهمنی اضافه کرد: شورای چهارم با علم به کاهش اعتبار شهرداری در سال 96 بدلیل توقف تراکم‌سازی با اجرای طرح تفصیلی جامع شهری، کاهش سهم شهرداری از مالیات حاصل از ارزش‌افزوده از محل صنایع آلاینده و همچنین سررسید شدن اقساط وام 30 میلیارد تومانی مبنای بودجه سال 95 را تحقق یافته اعلام و بودجه سال 96 را از 120 میلیارد به 167 میلیارد افزایش داده است.

حدود 60 درصد از کل بودجه سال جاری شهرداری وصول شده است

وی ابراز کرد: درحالی که از کل بودجه سال جاری شهرداری شاهین شهر در شش ماهه اول سال تنها 25 درصد تحقق یافته بود در حال حاضر این رقم به 62 درصد رسیده است.

شهردار شاهین شهر تنها راه نجات شهر و شهرداری را جذب سرمایه گذار دانست و افزود: اولین سرمایه گذاری این شهرداری در دوره پنجم شورا انعقاد قرارداد احداث مجموعه تجاری خیابان مخابرات با 43 درصد سهم شهرداری، تفاهم نامه احداث دومین هتل شاهین شهر، اصلاح ورودی شهر از سمت پل گرگاب و همچنین امضای تفاهم نامه جذب بخش خصوصی برای ایجاد مرکز رفاهی تفریحی در کاروانسرای شاهین شهر است.

قول شهردار در توزیع عادلانه خدمات شهری به همه محله های شهر

وی توزیع عادلانه خدمات شهری به تمامی محله های شهر را از اهداف و اولویت های شهرداری بیان کرد و افزود: محله های حاشیه شاهین شهر در گذشته مورد بی مهری هایی قرار گرفته که امروز منجر به برخی آسیبها و چالش های اجتماعی شهر شده با توجه به اینکه توزیع عادلانه امکانات و خدمات توسعه پایدار می شودبه همه محله شهر ممکن است شهروندان شاهین شهری عهد می بندم که خدمات شهری و ایجاد مراکز رفاهی تفریحی در همه محله های شهر بصورت عادلانه انجام شود و در صورت ناتوانی از مسئولیت خود کناره گیری کنم.

بهمنی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی، انجام متعهدانه وظایف و جذب سرمایه گذار است خاطرنشان کرد: قصد داریم از محل صرفه جویی در هزینه ها و کاهش اضافه کاری های بی مورد کارکنان، تعداد پنج دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان شهری اضافه کنیم.

وی به موضوع مطرح شده در خصوص پروانه ساخت دو ساختمان حوزه علمیه خواهران و برادران شاهین شهر اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه و مراکز آموزشی معاف از عوارض پروانه ساخت هستند اما باید قبل از واگذاری زمین، کاربری آن باید مورد بررسی قرار می گرفت تا پروانه ساخت آن نیز صادر شود بنابراین شهرداری هم نمی تواند بودجه و هزینه را برای مکانی که زمین آن کاربری حوزه علمیه نداشته و پروانه ساخت ندارد  صرف نمی کند.

شهرداری آماده کلنگ زنی خط راه آهن شهری است

بهمنی از آمادگی شهرداری شاهین شهر برای کلنگ زنی خط راه آهن شهری شاهین شهر به اصفهان خبر داد و گفت: نقشه مسیر به طول 13 کیلومتر به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده است و تا پایان سال با حضور استاندار و یکی از وزرای دولت دوازدهم عملیات اجرایی آن کلنگ زنی خواهد شد.

وی میزان اعتبار پروژه خط راه آهن شهری را دو هزار و 600 میلیارد تومان برآورد کرد که شهرداری به تنهایی توانایی پرداخت را ندارد افزود: این مبلغ از طریق تسهیلات اعتباری خارجی، کمک های دولتی و سرمایه گذاری داخلی تامین خواهد شد.

تعدیل 100 نفر نیروی مازاد، غیر بومی فاقد کیفیت کار تا پایان سال

بهمنی به سه برابر نیروی مازاد در شهرداری شاهین شهر اشاره کرد و افزود: بر اساس چارت سازمانی، شهرداری شاهین شهر می بایست به ماهیانه به 486 نفر نیرو حقوق پرداخت نماید اما در حال حاضر هزارو 500 نفر نیرو که متاسفانه تعداد زیادی از آنها سفارش شده غیر بومی بصورت خانوادگی و بعضا بدون انجام کار مفید هستند، ماهیانه علاوه بر حقوق و مزایا، به میزان 175 ساعت اضافه کاری نیز دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه استخدام افراد غیر بومی سفارش شده از سوی برخی اعضای شورای دوره قبل خلاف قانون و دور از عدالت اجتماعی بوده است، تصریح کرد: تا پایان سال، تعداد یکصد نفر از نیروهای مازاد غیر بومی و فاقد کیفیت کار، از شهرداری تعدیل خواهند شد.

شهردار شاهین شهر با اشاره به آلاینده های پیرامون شاهین شهر خاطرنشان کرد: موافق دریافت عوارض آلایندگی از صنایع پیرامون شهر نیستم چرا که این صنایع، مخاطرات جبران ناپذیری برای شهروندان ایجاد می کنند که با توسعه هكتارها فضاي سبز این مخاطرات جبران نخواهد شد و توصیه می کنیم که مدیران صنایع نسبت به اصلاح و رفع آلایندگی صنایع خود اقدام کنند.

انتهای پیام/