شاهین پرس

سیاسی بودن دانشجو، یعنی حساس بودن دانشجو نسبت به سرنوشت کشور

کدخبر: 77466
۱۰ آذر ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز، با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس به نام روز مجلس، گفت: نطق معروف و ماندگار شهید مدرس در خرداد سال 1302 بدلیل پیش بینی وی از تفکر نادرست جدایی دین از سیاست برخی افراد بود.

امام جمعه شهر گز به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: عمل و احترام به قانون باعث حفظ و دوام قانون اساسی کشور می شود بنابراین همه وظیفه داریم که قوانین جاری کشور را رعایت کنیم.

وی با گرامیداشت آغاز هفته وحدت گفت: وحدت امت اسلامی در قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) بسیار تاکید شده است، تا جائیکه پیامبر اسلام(ص) برای وحدت مسلمانان تلاش فراوان داشتند و معتقد بودند عزت، اقتدار و پیشرفت اسلام در سایه وحدت امت اسلامی تحقق پیدا می کند.

خطیب نماز جمعه شهر گز، رجوع به قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص)، تحمل نظر مخالفان، دوری از مسائل تفرقه افکن قومی قبیله ای، احترام به مقدسات یکدیگر، پرهیز از تهمت، افترا و غیبت یکدیگر، دوری کردن از افراد تندرو، تقویت نقاط مشترک، پیام رسانی سالم به یکدیگر، توجه به آثار زیانبار تفرقه و جدایی، رعایت تقوای الهی همراه با صبر و گذشت، پرهیز از قضاوت ناعادلانه و رعایت عدل و انصاف در حق یکدیگر را از عوامل ایجاد وحدت در جامعه اسلامی بیان کرد.

وی با اشاره به 16 آذر و علت نامگذاری این روز به نام دانشجو، تاکید کرد: دانشجویان باید ابعاد معنوی و عبادی را در زندگی خود تقویت کنند و در کنار تحصیل علم و دانش آموزه های دینی را نیز فرا بگیرند و با تقویت ایمان و باورهای دینی سیاسی بودن خود را نیز حفظ کنند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: سیاسی بودن دانشجو به معنای مخالف بودن با نظام همراه با قضاوت ناعادلانه و بی منطق و غیر منصفانه حرف زدن نیست بلکه سیاسی بودن دانشجو حساس بودن به سرنوشت خود و جامعه است، دانشجو باید شان خود و دانشگاه را با پایبندی به ارزشهای دینی و اخلاقی حفظ کند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید انقلابی باشد و انقلابی بماند خاطرنشان کرد: دانشجو نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشد بلکه باید بصیرت و تحلیل داشته باشد و با تلاش علمی و فکری خود برای پیشرفت کشور تلاش کند و همچنین با پایبندی بر اصول و مبانی انقلاب از جوسازی ها و حواشی های دشمنان دوری کند.

انتهای پیام/